Vraag & Antwoord

Wat is online marketing?

Online marketing is de overkoepelende term voor alle digitale middelen die je kan inzetten om producten of diensten te vermarkten op het internet. Er bestaan veel verschillende online marketing strategieën en diverse online marketing middelen die je kan inzetten.

Welke online marketing strategie je inzet, is afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen. Je kunt bijvoorbeeld inzetten op (één van deze) online marketingmiddelen:

  • Search Engine Advertising (SEA): dit is slim en gericht adverteren in de zoekmachine. Onze SEA specialist helpt je graag bij het opzetten van effectieve Adwords campagnes. Op die manier ben je snel en goed zichtbaar in de zoekmachine en bereik je mensen die al actief op zoek waren naar jouw product of dienst.
  • Search Engine Optimization (SEO): met SEO zorgen we ervoor dat je op organische wijze goed gevonden wordt in de zoekmachine. Wij geven Zoekwoorden Advies en schrijven daarna teksten op basis van de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume. Kortom: onze SEO specialist zorgt ervoor dat jouw positie in de zoekmachine omhoog schiet.
  • Social Marketing: het adverteren op social media kanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Deze manier van adverteren is ideaal voor branding, leadgeneratie en exposure. En wat ook ideaal is, is dat je zowel je bestaande als nieuwe doelgroep tactisch kunt benaderen. Meer weten over Social Marketing? Vraag maar raak aan Mercede, onze Social Media expert.
  • E-mailmarketing: een vorm van online marketing die je snel kunt inzetten bij nieuws of campagnes. En een vorm waarmee je de loyaliteit van je klanten kan vergroten. Elke nieuwsbrief kan je geheel (laten) vormgeven in jouw huisstijl en aan het eind van je campagne kan je de resultaten heel exact monitoren.
  • Marketing Automation: dat is een online marketing vorm waarmee je organisatie leads genereert door middel van een automatische, gepersonifieerde online middelenmix. Denk hierbij aan Google Adwords, SEO, e-mailmarketing en social marketing. Lijkt dit je wat? Vraag naar onze Marketing Automation specialist.
  • Google Analytics: voordat je al je online marketing werkzaamheden te kunnen toetsen en analyseren, is het van belang dat je Google Analytics account goed is ingericht. Onze Google Analytics expert vertelt je hier graag meer over.
  • Online communicatie: een online communicatie specialist houdt zich voornamelijk bezig met creatieve uitingen rondom een online platform. Denk hierbij aan het bedenken van een online communicatiestrategie én de uitvoering daarvan: online content creëren op verschillende kanalen.

Wil je meer weten over online marketing?

Neem contact op met onze online marketing specialist. Hij vertelt je graag alles over zijn vak: online marketing!

Contact
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht