Marketing Automation

Hoe automatisch wil je gaan? Dat is de vraag die we stellen als we aftrappen met Marketing Automation. Want we kunnen heel ver gaan. Zo ver dat jouw organisatie leads genereert door middel van automatische en gepersonifieerde online marketing werkzaamheden zoals Google Ads, SEO, e-mailmarketing en social marketing. Klinkt ideaal toch?

Waarom kiezen voor Marketing Automation?

Even terug naar de basis. Wat is Marketing Automation precies? Wij zien dat als volgt: middels Marketing Automation willen we anonieme websitebezoekers omtoveren tot leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Met deze informatie kunnen we de leads zo specifiek mogelijk benaderen met informatie. Met als einddoel: sales.

Maar waarom zou jij kiezen voor deze nieuwe manier van marketing?

  • Marketing Automation zorgt voor meer kwalitatieve leads. Dankzij de kwaliteitsscore bepalen we samen wanneer een lead voor jou aantrekkelijk genoeg is om op te volgen.
  • Je krijgt meer inzicht in wie je potentiële klanten zijn. Je kunt bijvoorbeeld hun NAW gegevens inzien en hun online gedrag meten. Jouw salesteam kan deze informatie gebruiken in salesgesprekken.
  • Met behulp van de verzamelde informatie over jouw klanten kun je de lopende online campagnes direct bijsturen. Wat werkt er wel, en wat niet?
  • Omdat er een heleboel zaken geautomatiseerd worden, is het relatief eenvoudig om het aantal leads op te schalen.
  • Dankzij Marketing Automation werk je zoveel mogelijk vanuit één systeem. Hierdoor merk je flinke kosten- en tijdbesparing. Je hebt namelijk een beter overzicht en je bent minder tijd kwijt om het geheel te managen.

Dit kunnen we voor je betekenen

Wij helpen je graag op weg met Marketing Automation. Wat we precies doen? Dat zie je hieronder.

Een goed begin is het halve werk

Er zijn meerdere wegen die naar een goede Marketing Automation strategie leiden. Zo maken wij vaak een Plan van Aanpak voor klanten waarin alle te nemen stappen uitgebreid zijn toegelicht. Dit document presenteren we aan alle belanghebbenden binnen dit project. Een andere weg is: hit and run. Ofwel: direct beginnen aan het opzetten van het Marketing Automation systeem.

marketing automation aanpak

Van websitebezoeker tot lead

Een goede Marketing Automation strategie valt of staat bij het inzichtelijk krijgen van je klantprofielen. Op basis van demografische gegevens, behoeften en de online customer journey leren we samen jouw klanten kennen.

marketing automation customer journey

Niet over één kam

In een strategische kanaalstrategie bepalen we via welke kanalen we welke content gaan verspreiden. Op welke kanalen bevinden jouw doelgroepen zich en wanneer zijn ze online? Daar houden we allemaal rekening mee in het bepalen van de kanaalstrategie. Bron foto: Call for Action / Mixir.

CRM Automation

Bij Marketing Automation draait het er uiteindelijk om dat we de strategie vertalen naar een concrete tool. Deze tool dient samen te werken met jouw eigen systemen (website, CRM, sales). Wij helpen je bij deze inventarisatie maar richten de tool ook graag voor je in. Aan de slag!

marketing automation dirk

Wat gaan we precies doen?

Samen met jou doorlopen we de volgende stappen.

Ontmoet onze marketing automation expert Jaap

Wil je weten hoe je marketing automation kunt inzetten voor jouw bedrijf? Klik op de video en ontmoet onze marketing automation expert Jaap.

google analytics logo
Hubspot Certified Partner
mautic logo

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Samen sparren?

We vertellen je graag alles over de mogelijkheden van marketing automation tijdens een kennismakingsgesprek. Maak een afspraak!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >