online marketing marketing automation strategie

Marketing Automation

Hoe automatisch wil je gaan? Dat is de vraag die we stellen als we aftrappen met Marketing Automation. Want we kunnen heel ver gaan. Zo ver dat jouw organisatie leads genereert door middel van automatische en gepersonifieerde online marketing werkzaamheden zoals Google Adwords, SEO, e-mailmarketing en social marketing. Klinkt ideaal toch?

voordelen

Waarom kiezen voor Marketing Automation?

Even terug naar de basis. Wat is Marketing Automation precies? Wij zien dat als volgt: middels Marketing Automation willen we anonieme websitebezoekers omtoveren tot leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Met deze informatie kunnen we de leads zo specifiek mogelijk benaderen met informatie. Met als einddoel: sales.

Maar waarom zou jij kiezen voor deze nieuwe manier van marketing?

  • Marketing Automation zorgt voor meer kwalitatieve leads. Dankzij de kwaliteitsscore bepalen we samen wanneer een lead voor jou aantrekkelijk genoeg is om op te volgen.
  • Je krijgt meer inzicht in wie je potentiële klanten zijn. Je kunt bijvoorbeeld hun NAW gegevens inzien en hun online gedrag meten. Jouw salesteam kan deze informatie gebruiken in salesgesprekken.
  • Met behulp van de verzamelde informatie over jouw klanten kun je de lopende online campagnes direct bijsturen. Wat werkt er wel, en wat niet?
  • Omdat er een heleboel zaken geautomatiseerd worden, is het relatief eenvoudig om het aantal leads op te schalen.
  • Dankzij Marketing Automation werk je zoveel mogelijk vanuit één systeem. Hierdoor merk je flinke kosten- en tijdbesparing. Je hebt namelijk een beter overzicht en je bent minder tijd kwijt om het geheel te managen.

Een goed begin is het halve werk

Er zijn meerdere wegen die naar een goede Marketing Automation strategie leiden. Zo maken wij vaak een Plan van Aanpak voor klanten waarin alle te nemen stappen uitgebreid zijn toegelicht. Dit document presenteren we aan alle belanghebbenden binnen dit project. Een andere weg is: hit and run. Ofwel: direct beginnen aan het opzetten van het Marketing Automation systeem.

Van websitebezoeker tot lead

Een goede Marketing Automation strategie valt of staat bij het inzichtelijk krijgen van je klantprofielen. Op basis van demografische gegevens, behoeften en de online customer journey leren we samen jouw klanten kennen.

Niet over één kam

In een strategische kanaalstrategie bepalen we via welke kanalen we welke content gaan verspreiden. Op welke kanalen bevinden jouw doelgroepen zich en wanneer zijn ze online? Daar houden we allemaal rekening mee in het bepalen van de kanaalstrategie. Bron foto: Call for Action / Mixir.

CRM Automation

Bij Marketing Automation draait het er uiteindelijk om dat we de strategie vertalen naar een concrete tool. Deze tool dient samen te werken met jouw eigen systemen (website, CRM, sales). Wij helpen je bij deze inventarisatie maar richten de tool ook graag voor je in. Aan de slag!

Jaap Schepers
Marketing Automation is voor mij een fantastische puzzel. Het is iedere keer weer kijken hoe we de beste strategie kunnen neerleggen.
Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg
Aanpak

Wat gaan we precies doen?

Samen met jou doorlopen we de volgende stappen.

  • 1. Opstart

    Terug naar de basis. We stellen eerst vast wat het doel is van je bedrijf. Wat is je missie en visie en wat willen we met Marketing Automation bereiken?

    1. Opstart
  • 2. Kick-off workshop

    We trappen het project af met een kick-off workshop, waarin we bespreken hoe je doelgroep eruit ziet en we bepalen je boodschap en content.

    2. Kick-off workshop
  • 3. Plan van Aanpak

    Aan het werk! In een plan van aanpak beschrijven we je klantprofielen, kiezen we een kanaalstrategie, inventariseren we de marketingkanalen en maken we een actielijst op.

    3. Plan van Aanpak
  • 4. Presentatie

    Alle collega's verzamelen! Bij jou op kantoor presenteren we het plan van aanpak.

    4. Presentatie
  • 5. Implementatie

    Alle neuzen dezelfde kant op? Ja? Mooi. Dak kan het inrichten beginnen. Geen zorgen, wij regelen alles: van de marketingtools tot de campagneboodschappen.

    5. Implementatie
  • 6. Maandelijkse rapportage

    Iedere maand ontvang je een rapportage waarin je een overzicht krijgt van de prestaties van jouw website.

    6. Maandelijkse rapportage
Marketing Automation

Ontmoet onze marketing automation expert Jaap

Wil je weten hoe je marketing automation kunt inzetten voor jouw bedrijf? Klik op de video en ontmoet onze marketing automation expert Jaap.

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Bekijk alle cases
nieuwsbrief

Overal (ja echt overal) van op de hoogte blijven?

Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief! Wij gebruiken deze gegevens alleen om je de nieuwsbrief maandelijks te sturen, niet voor advertentiedoeleinden. Liever uitschrijven? Dat kan via deze pagina.

In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220