Google Grants SEA Google Adwords Online Marketing

Afdeling Google Grants

Voor veel culturele instellingen is een professionele online marketingstrategie nog een ver-van-hun-bed-show. Ook Google Grants wordt nog nauwelijks ingezet, terwijl het een slimme manier is om meer bezoekers naar je website te trekken. En dus ook kan leiden tot meer bezoekers of verkoop van kaartjes. Google Grants is in feite een cadeautje van Google voor non-profit organisaties. Iedere maand krijg je ongeveer €8.500 advertentiebudget cadeau dat je mag besteden aan Google Adwords campagnes.

voordelen

Google Grants, waarom eigenlijk?

Hieronder vier voordelen van Google Grants:

  • Per maand ontvang je $10.000 gratis Google advertentiebudget (omgerekend is dat €8.500).
  • Dankzij de inzet van het Google Grants nonprofit budget ben je beter zichtbaar in de zoekmachine en word je sneller gevonden op de door jou geselecteerde zoektermen.
  • Met de inzet van Google advertenties kan je gericht targeten op de juiste doelgroep die zich bevindt in jouw regio, op het beste tijdstip en via de meest gebruikte devices. Een super efficiënte besteding van je budget dus 🙂
  • Je conversies (bijvoorbeeld bezoekers of verkopen van kaartjes) krijgen een boost, omdat je door Google Grants meer verkeer naar je website krijgt.

$10.000 gratis advertentiebudget

Google Grants is een non-profit versie van Google Adwords. Zie het als een fonds waarbij non-profits een aanvraag kunnen doen voor gratis advertentiebudget. Wordt je aanvraag goedgekeurd, dan krijg je maandelijks ongeveer €8.500 aan advertentiebudget (10.000 dollar). Hiervoor moet je aan een aantal regels voldoen, waaronder in het bezit zijn van een anbi-status.

Meer conversies!

Google Adwords zorgt voor een stuk meer exposure in de zoekmachine voor bijvoorbeeld exposities of voorstellingen. Deze mensen verwijs je naar je website, zodat ze daar vervolgens digitaal een kaartje kunnen kopen. Afdeling Online helpt culturele organisaties om deze Google Grants campagnes goed in te richten volgens de professionele normen.

Lees meer over SEA

Google Grants voorwaarden

Als Google Grants expert helpen wij je graag met de aanvraag zelf. Want je komt niet zomaar in aanmerking voor Google Grants. Je dient bijvoorbeeld in het bezit te zijn van een ANBI status. Aan welke andere voorwaarden je moet voldoen, vertellen we je graag onder het genot van een kopje koffie. Neem gerust contact met ons op.

Aanpak

Google Grants: stap voor stap

Denk je nu: ja dat wil ik ook! Blijf dan nog even hangen, want hieronder leggen we stap voor stap uit wat het proces is van het inzetten van Google Grants.

  • 1. Google Grants aanvragen

    Stap 1 is Google Grants aanvragen. Dit doen we bij Techsoup en Google. Tijdens deze aanvraag loodsen we je door de vragenlijst heen.

    1. Google Grants aanvragen
  • 2. Google Analytics koppelen

    Om te zorgen dat de resultaten van Google Grants zichtbaar zijn, koppelen we je Google Analytics account aan Adwords.

    2. Google Analytics koppelen
  • 3. Zoekwoorden Advies

    Samen met jou bepalen we de belangrijkste zoektermen waarop je wil adverteren.

    3. Zoekwoorden Advies
  • 4. Ad copy schrijven

    Op basis van de geselecteerde zoektermen schrijven wij advertentieteksten voor Adwords.

    4. Ad copy schrijven
  • 5. Optimalisatie

    Tijdens het optimaliseren van de Google Grants advertenties zijn we continu aan het testen en voegen we regelmatig nieuwe onderwerpen toe.

    5. Optimalisatie
  • 6. Maandelijkse rapportage

    Elke maand zetten we de cijfers van je Google Grants campagnes op een rij in een rapportage.

    6. Maandelijkse rapportage
Sanne Schepers
Dankzij Google Grants is een professionele marketingstrategie géén ver-van-mijn-bed-show meer voor non-profit instellingen. Sanne Schepers - Directeur & Online Communicatie

Meer weten over cultuurmarketing?

Lees ook ons artikel met 8 (bijna) gratis tools voor non-profit organisaties.

Ga naar Frankwatching
cases

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Bekijk alle cases
nieuwsbrief

Overal (ja echt overal) van op de hoogte blijven?

Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief!

In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220