Skip to main content

Amazon specialist inschakelen? Vergroot je verkoopsucces

Wil je met succes jouw producten verkopen op Amazon? Dan is een Amazon specialist aan je zijde de juiste keuze. Als Amazon agency helpen we je met het het opzetten, optimaliseren en laten groeien van je aanwezigheid op Amazon. Van productvermeldingen tot advertenties en rapportages: samen zorgen we voor de beste resultaten. Of je nu net begint of al langer actief bent, wij zorgen voor succes op ‘s werelds grootste online marketplace. 📈

Kan ik je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies!

Gratis adviesgesprek >
Laptop op tafel met daarop amazon adverteren te zien

Waarom hulp inschakelen van Afdeling Online?

Ervaren specialisten

Onze Amazon e-commerce specialisten weten precies hoe ze jouw verkoop op Amazon een boost kunnen geven. Geen standaard aanpak, maar maatwerk op basis van jouw bedrijfsdoelen.

Full service ontzorgen

Wij zijn een full service Amazon agency. Dat betekent dat we alles uit handen nemen. Jij focust je op je productaanbod, wij regelen de rest. Denk aan accountbeheer, productteksten en campagnes.

Je leert er zelf ook van

Wij houden van transparantie en nemen je stap voor stap mee in onze aanpak. We vinden het belangrijk dat je snapt wat we doen. En, ook handig: zo leer je zelf ook meer over adverteren op Amazon.

Kevin achter zijn computer, wijzend naar zijn scherm. Dirk staat bij de computer en kijkt naar wat Kevin aanwijst.

Wat is Amazon?

Amazon is ‘s werelds grootste online marketplace. Dagelijks zoeken miljoenen mensen – ook in Nederland – naar producten. Waar je vroeger vooral op Bol.com keek, is Amazon nu een serieuze speler in e-commerce. Voor ondernemers is dit dé kans om producten te verkopen aan een groot en koopgericht publiek. 🛒

Adverteren op Amazon betekent niet alleen gigantisch bereik, maar ook slimme advertentiemogelijkheden en waardevolle data. Maar succes op dit platform vraagt meer dan alleen je producten online zetten. Door het algoritme, de concurrentie en de uitgebreide advertentie-opties komt er flink wat bij kijken. Gelukkig hoef je dat niet zelf uit te zoeken. Als Amazon marketing agency weten wij precies hoe jij jouw producten succesvol verkoopt op dit internationale platform.

Waarom adverteren op Amazon?

Amazon is met een omzet van €53,3 miljard (in 2023) de grootste marketplace van Europa. Dit platform biedt ondernemers een unieke kans: vanuit Nederland verkoop je eenvoudig aan klanten in heel Europa, allemaal vanuit één account.

Met jaarlijks zo’n 85 miljoen unieke bezoekers heeft Amazon een gigantisch bereik. Maar wat het platform écht interessant maakt, is de koopintentie van deze bezoekers. Mensen die Amazon gebruiken, komen niet om zich te oriënteren, maar om te kopen. Dit maakt het dé plek om je producten onder de aandacht te brengen en je verkoop direct te laten groeien. Door slim te adverteren op Amazon zorg je ervoor dat jouw producten zichtbaar zijn op het juiste moment: precies wanneer een klant klaar is om te kopen.

Wil jij het maximale uit Amazon halen? Als Amazon bureau helpen wij je met een doordachte strategie en datagedreven campagnes die resultaat opleveren. 🙌

Deze bedrijven waren je voor

Bekijk een greep uit ons klantenbestand waarvoor we aan de slag mochten met online marketing.

Logo Detjer

Dit is onze werkwijze

Benieuwd hoe onze samenwerking eruit komt te zien? Bekijk hieronder welke werkzaamheden een Amazon agency voor je uitvoert en hoe ons stappenplan eruitziet. Klaar om aan de slag te gaan? 🚀

Neem contact op >

De voordelen van een Amazons specialist inschakelen

Als verkoper op Amazon kun je snel de weg kwijtraken. Daarom kan een Amazon marketing specialist je helpen om het maximale uit je verkopen te halen. 

  • Vlekkeloze account inrichting: wij zorgen ervoor dat je Amazon-account en producten voldoen aan alle strikte richtlijnen. Zo voorkom je problemen en kun je direct aan de slag.
  • Slimme advertentiecampagnes: als Amazon advertising specialist zetten we gerichte Amazon-campagnes op die jouw producten beter vindbaar maken en verkoop stimuleren. UIteraard monitoren en optimaliseren we continu voor het beste resultaat. 
  • Strategisch advies op maat: wil je specifieke producten verkopen of juist je brand versterken? Wij kijken kritisch naar jouw marketingdoelen en geven eerlijk advies over de beste aanpak.
  • Duidelijk inzicht in je prestaties: maandelijks ontvang je een heldere rapportage met resultaten en optimalisatie-adviezen. Zo bouwen we samen aan een sterke, winstgevende Amazon-strategie.

De mogelijkheden van adverteren op Amazon

Op Amazon zijn er diverse advertentiemogelijkheden om je producten te promoten:

"Met Amazons geavanceerde targeting bereik je precies de juiste klant, op het juiste moment. Zo haal je meer uit je productadvertenties én je verkoopresultaten."

Mike van Deurse

Amazon specialist bij Afdeling Online

Een shot waarbij je ziet dat iemand iets schrijft op een roze notitieblok.

Volg een workshop van een Amazon consultant

Wil jij beginnen met verkopen op Amazon, maar heb je geen idee waar te starten? Onze Amazon workshop biedt de oplossing! In één dag (of dagdeel)  leer je alles over het inrichten van je account, het opzetten van een datafeed en het optimaliseren van je productvermeldingen. We focussen op slimme verkooptechnieken, zowel organisch als via ads, zodat jij het maximale uit je Amazon-strategie haalt.

Tijdens de incompany workshop werken we aan jouw vraagstuk, behandelen de nieuwste trends en zorgen ervoor dat jij na de cursus vol zelfvertrouwen aan de slag kunt. 🧠

Onze visie op AI

AI baant zich in razendsnel tempo een weg in onze (digitale) maatschappij. Als online marketeers omarmen we deze nieuwe technologie. We geloven er namelijk in dat AI ons slimmer, efficiënter, creatiever en vindingrijker maakt. Maar niet zonder dat we daar transparant over zijn. Daarom delen we 5 principes over hoe wij omgaan met AI.

Maak kennis met onze Amazon specialisten 👋

Bekijk ons hele team >

Veelgestelde vragen

Heb je nog meer vragen aan een Amazon advertising agency? Bekijk onze veelgestelde vragen, mogelijk vind je daar het antwoord dat je zoekt. Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op. 

Wat zijn de vereisten om te adverteren op Amazon?

Wil je jouw producten via Amazon verkopen? Dan heb je een actief professioneel verkoopaccount nodig en moet je ingeschreven staan bij de Amazon Brand Registry. Dit is noodzakelijk als je gebruik wilt maken van Sponsored Display, Sponsored Brands en Amazon Stores.

Daarnaast moeten je producten binnen de toegestane categorieën van Amazon vallen. Sommige producten mag je niet via Amazon verkopen, dus het is goed om dit vooraf te checken.

Twijfel je of jouw bedrijf aan alle eisen voldoet? Onze Amazon specialist helpt je bij de juiste registratie en zorgt ervoor dat je probleemloos kunt adverteren op Amazon. 🙌

Hoe werkt het veilingsysteem bij Amazon adverteren?

Ben je bekend met het PPC veilingsysteem van Amazon? PPC staat voor pay-per-click en houdt in dat je alleen hoeft te betalen voor een advertentie als er ook daadwerkelijk op geklikt wordt. Dit biedt jou als adverteerder de mogelijkheid om je producten op vooraf bepaalde posities in de zoekresultaten te plaatsen. Amazon PPC kan vergeleken worden met de kosten-per-klik (CPC).

Hoe bereken ik mijn kosten voor adverteren op Amazon?

Nu je weet hoe het veilingsysteem van Amazon werkt, kan je een kostenberekening maken. De totale kosten hangen af van je biedstrategie, concurrentie en het budget dat je inzet. Zo reken je je kosten eenvoudig uit:

Kosten-per-klik (CPC) x het aantal klikken = jouw totale advertentiekosten. 💸

Wat zijn trefwoorden en hoe gebruik ik ze in mijn campagnes?

Trefwoorden zijn hetzelfde als keywords (zoekwoorden). Wanneer je aan de slag gaat met adverteren op Amazon kies je zelf relevante trefwoorden die passen bij jouw product. Vervolgens kan je op drie manieren zoekwoorden filteren:

  • Exact match – je adverteert alleen op de exacte zoekterm.
  • Phrase match – je adverteert op zoekopdrachten die de term bevat.
  • Broad match – je adverteert op brede varianten van je trefwoord.

Een goed zoekwoordenonderzoek is belangrijk om inzicht te krijgen in de beste advertentiestrategie. Onze Amazon marketplace specialist kan je helpen met een uitgebreid keyword research om de beste zoektermen te selecteren voor jouw producten.

Hoe kan ik de prestaties van mijn advertenties meten?

Heel handig: Amazon biedt uitgebreide analyse-tools via Amazon Advertising Console. Zo monitor je makkelijk zelf je advertenties. Zie je door alle data het bos niet meer? 🌳 Onze  Amazon e-commerce specialist duikt graag in al jouw advertentiegegevens. Zo zorgen we voor de juiste optimalisaties en het beste resultaat.

Gerelateerde artikelen

Uitgelicht voor jou
26 maart 2025
-
Lisa

Succesvol met SEO in 2025? Zet in op Topical Authority en Brand Authority

Lees het artikel >
10 april 2024
-
Lars

In 6 stappen A/B-testen in Google Ads

Lees het artikel >
29 maart 2023
-
Afdeling Online

9 tips voor het optimaliseren van productpagina’s voor SEO

Lees het artikel >
Bekijk alle blogs >

Een Amazon specialist inschakelen?

Wil je gaan adverteren op Amazon en ben je op zoek naar een Amazon expert? Als full service Amazon agency staan wij voor je klaar. Neem vrijblijvend contact op. 📩

"*" geeft vereiste velden aan

Voorbeeld: +3123456789
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >