Skip to main content

Efficiënt aan de slag met marketing automation 🦾

Hoe automatisch wil je gaan? Dat is de vraag die we stellen als we aftrappen met marketing automation. We kunnen namelijk heel ver gaan. Zo ver dat jouw organisatie leads genereert door middel van automatische en gepersonaliseerde online marketingactiviteiten, zoals Google Ads, SEO, e-mailmarketing en social marketing. Klinkt ideaal, toch? 🙌

Kan ik je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies!

Gratis adviesgesprek >
Maud en Dirk in overleg achter een computer

Waarom hulp inschakelen van Afdeling Online?

Ervaren specialisten

Met jarenlange ervaring en diepgaande kennis tillen onze specialisten jouw marketing automation naar een hoger niveau. Ze weten precies welke strategieën werken voor maximale impact.

Full service ontzorgen

Bij ons marketing automation bureau nemen we alles voor je uit handen. Van een nieuwe CRM-tool tot het optimaliseren van je e-mail automation, of het opzetten van een strategie: wij regelen het.

Je leert er zelf ook van

Wij helpen je niet alleen met marketing automation, maar zorgen ook dat je er zelf van leert. We nemen je mee in het proces, zodat je zelfverzekerd en zelfstandig verder kunt. Zo groei je in resultaat én kennis.

Mathijs wijst iets aan tijdens een presentatie

Wat is marketing automation?

Even terug naar de basis. Wat is marketing automation precies? Wij zien het als volgt: met marketing automation transformeren we anonieme websitebezoekers in waardevolle leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Het stelt je in staat om slimmer en efficiënter jouw doelgroep te bereiken (lead scoring) en te behouden (lead nurturing). Dit zorgt op den duur voor betere resultaten en het behalen van jouw marketing doelstellingen. Het einddoel? Meer sales, natuurlijk! 📈

Waarom is het zinvol om marketing automation in te zetten?

Benieuwd waarom marketing automation onmisbaar is voor jouw bedrijf? Wij vertellen het je:

  • Meer kwalitatieve leads: met marketing automation zorg je voor meer kwalitatieve leads.  Samen bepalen we de kwaliteitsscore, zodat je precies weet wanneer een lead interessant genoeg is om op te volgen.
  • Diepgaande klantinzichten: krijg inzicht in wie je potentiële klanten zijn. Denk aan hun NAW-gegevens en hun online gedrag. Deze informatie kan je salesteam direct toepassen in salesgesprekken.
  • Directe optimalisatie van campagnes: verzamelde klantgegevens helpen je om je lopende campagnes real-time bij te sturen. Zo weet je precies wat werkt en wat niet. 
  • Eenvoudige schaalbaarheid: dankzij automatisering is het eenvoudig om het aantal leads op te schalen zonder extra werkdruk.
  • Kosten- en tijdbesparing: met marketing automation werk je zoveel mogelijk vanuit één systeem. Dat levert een beter overzicht op, bespaart tijd en drukt de kosten. Wel zo handig!

Dit is onze werkwijze

Benieuwd hoe onze samenwerking eruit komt te zien? Bekijk hieronder welke werkzaamheden een marketing automation specialist voor je uitvoert en hoe ons stappenplan eruitziet. 👇

De mogelijkheden van marketing automation

We helpen je graag op weg met marketing automation. Wat we precies doen? Dat zie je hieronder. 

Een goed begin is het halve werk

Er zijn meerdere wegen naar een succesvolle marketing automation strategie. Wij stellen vaak een gedetailleerd plan van aanpak op, waarin we alle te nemen stappen uitleggen. Dit plan presenteren we aan alle betrokkenen. Wil je sneller van start? Dan kunnen we ook direct beginnen met het opzetten van je marketing automation systeem.

Kevin en Jaap aan het brainstormen

Van websitebezoeker tot lead

Een effectieve marketing automation strategie begint bij inzicht in je klantprofielen. Samen ontdekken we wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en hoe hun online customer journey eruitziet.

Silvy en Kevin presenteren de customer journey

Niet over één kam

In een strategische kanaalstrategie bepalen we via welke kanalen we jouw content verspreiden. We houden rekening met waar jouw doelgroep zich bevindt en wanneer ze actief zijn.

Marco in overleg met iemand op de voorgrond

CRM automation

Marketing automation draait om het vertalen van strategie naar concrete tools. Deze tools moeten samenwerken met jouw systemen, zoals je website, CRM en salesplatform. Wij helpen je niet alleen bij de inventarisatie, maar richten de tools ook voor je in.

Een dashboard van Afdeling Online op een laptop

Marketing automation uitbesteden?

Wil je marketing automation uitbesteden? Ons marketing automation agency staat voor je klaar. Onze e-mail automation experts zorgen voor effectieve e-mailcampagnes, terwijl onze CRM automation specialisten jouw CRM-systeem naadloos integreren met je marketingtools. Wij regelen alles van A tot Z, zodat jij je kunt concentreren op de groei van je business. Laat de technische details en optimalisatie maar aan ons over! 🙌

youtube adverteren

Klanten waar wij voor werken

Bekijk een greep uit ons klantenbestand waarvoor we aan de slag mochten met online marketing.

Opleidingsbeeldje op een stapel boeken

Zelfverzekerd aan de slag met marketing automation? Volg een workshop!

Wil je aan de slag met marketing automation, maar weet je niet waar te beginnen? Onze marketing automation workshop is precies wat je zoekt. We bieden een training op maat, afgestemd op jouw ondernemersdoelen. Bovendien maken we het praktisch én interactief. 👩‍🏫

Of je nu meer wilt weten over automation tools, leadscoring, e-mail automation, of CRM utomation: we hebben een breed aanbod voor je klaar. Waar wil jij dieper in duiken?

Onze visie op AI

AI baant zich in razendsnel tempo een weg in onze (digitale) maatschappij. Onze marketing automation experts zetten AI ook in ter ondersteuning en inspiratie. Als online marketeers omarmen we deze nieuwe technologie. We geloven er namelijk in dat AI ons slimmer, efficiënter, creatiever en vindingrijker maakt. Maar niet zonder dat we daar transparant over zijn. Daarom delen we 5 principes over hoe wij omgaan met AI.

Veelgestelde vragen

Heb je nog meer vragen aan een marketing automation bureau? Bekijk dan onze veelgestelde vragen, mogelijk vind je daar het antwoord dat je zoekt.
Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. 📞

Wat doet een marketing automation specialist?

Als jouw marketing automation specialist geven we antwoord op vragen zoals:

  • Hoe zien jouw klantprofielen eruit en wat is hun customer journey (van bezoeker tot lead)?
  • Welke contentstrategie sluit het beste aan bij elk klantprofiel? We ontwikkelen de boodschap en creatieve uitingen per klantprofiel.
  • Wat is de meest optimale kanalenmix binnen jouw marketing automation strategie? Ofwel, via welke kanalen pushen we de boodschap en creatieve content, afgestemd op de fase in de customer journey?
  • Hoe zorgen we ervoor dat de boodschap gepersonaliseerd en geautomatiseerd wordt, gekoppeld aan klantdata uit je CRM-systeem of andere processen?
  • Welke marketing automation tools passen het best bij jouw organisatie?

Welke tools gebruiken jullie voor marketing automation?

We werken met diverse automation tools, zoals: ActiveCampaign, MailChimp, Spotler, HubSpot, Mautic, Microsoft Dynamics en Salesforce. Heb je een andere voorkeur? Geen probleem! We passen ons aan jouw wensen aan en integreren de tool die het beste bij jouw vraagstuk past. 

Meer weten over marketing automation tools? Neem contact op met onze marketing automation specialisten.

Hoe lang duurt het voordat we resultaten zien?

Je ziet meestal binnen enkele weken de eerste resultaten van je marketing automation software. Denk aan betere leadkwalificatie en meer inzicht in je klantdata. Natuurlijk hangt de snelheid waarmee je de resultaten ziet wel af van de complexiteit van je vraagstuk.

Hoe integreren jullie marketing automation met onze bestaande systemen?

Marketing automation biedt tal van voordelen. Een van deze voordelen is de naadloze integratie met je bestaande systemen. Of je nu werkt met een CRM-systeem, ERP of andere software, wij zorgen altijd voor een perfecte koppeling. Dit werkt makkelijk, want zo heb je alles in één systeem bij elkaar. Op deze manier haal je het maximale uit je data! 📊

Hoeveel kost het om marketing automation in te zetten?

De kosten van marketing automation hangen natuurlijk af van jouw specifieke wensen en de tools die we inzetten. Om die reden maken we altijd een op maat gemaakte offerte, zodat je precies weet waar je aan toe bent. 

Voordat we samen aan de slag gaan al meer info ontvangen over de kosten van marketing automation? Neem contact op met onze marketing automation experts. Zij vertellen je graag meer!

Hoe ondersteunen jullie ons na implementatie?

Geen zorgen, we laten je niet aan je lot over. 😉 Na de implementatie staan we voor je klaar met uitgebreide ondersteuning. Van training tot troubleshooting, wij helpen je verder. Je ontvangt maandelijks een rapportage, zodat jij en je team altijd inzicht hebben in de voortgang. Heb je vragen of wil je optimaliseren? Wij zorgen ervoor dat je marketing automation blijft groeien en verbeteren. 🚀

Gerelateerde artikelen

Uitgelicht voor jou
15 juli 2024
-
Daan

Personalisatie in e-commerce: de sleutel tot klantloyaliteit en conversie

Lees het artikel >
29 mei 2024
-
Erwin

AI & de marketeer van de toekomst

Lees het artikel >
28 november 2023
-
Nienke

Hoe AI Chatbots ingezet kunnen worden voor bedrijven

Lees het artikel >
Bekijk alle blogs >

Aan de slag met marketing automation?

Klaar om jouw marketinginspanningen te automatiseren? Laat ons als marketing automation agency je ondersteunen! Vul onderstaand formulier in om vrijblijvend contact op te nemen. Wie weet tot snel! 👋

"*" geeft vereiste velden aan

Voorbeeld: +3123456789
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >