Conversie

Conversie specialist Dirk

Hoi, ik ben Dirk! Ben jij op zoek naar een conversie specialist? Misschien kan ik je helpen aan een rendabele, funnel geoptimaliseerde website of webshop. Als conversie expert doe ik onderzoek naar de customer journey van jouw (potentiële) klanten on-site. Daarnaast kijk ik off-site hoe goed jouw website of webshop al scoort op het gebied van ondere andere SEO en SEA. Daarna geef ik advies in hoe je (nog) meer rendement kan genereren rondom je online platform. Kortom: ik neem de gehele conversie-optimalisatie met liefde voor je uit handen.

I conversies

Als conversie consultant van Afdeling Online word ik blij van statistieken. Hoe meer rendabele transacties of leads, hoe beter. Maar, hoe verhoog ik het aantal conversies dan? Een conversie betekent in de online marketing het behalen van een vastgesteld doel. Dat kunnen acties op je website zijn zoals bestellingen, offerte-aanvragen of nieuwsbriefinschrijvingen. En wil je weten via welke kanalen je klanten of leads op jouw website of webshop terechtkomen? Ook dat kan ik als conversie specialist exact zien in Google Analytics. Mits Google Analytics goed is ingericht… Je raadt het al: ook dat kan ik voor je doen. Neem snel contact op!

Conversie expert inhuren?

Als jouw conversie expert geef ik je inzicht in de sterke en zwakke punten van je website. Zo’n conversie-analyse kan je tijd én geld besparen. Een conversie-analyse kan uit de volgende elementen bestaan:

  • Usability onderzoek: tijdens mijn onderzoek naar gebruiksvriendelijkheid, neem ik allerlei functionaliteiten van je website of webshop onder de loep.
  • A/B testen: als conversie consultant test ik zowel met vormgeving als met tekst. Daarbij kun je denken aan koppen, subkoppen, call to actions, afbeeldingen, knoppen…
  • Inrichting van landingspagina’s: op basis van het usability onderzoek en het A/B testen kijk ik naar je (eventuele) landingspagina’s en geef advies over hoe deze beter ingericht kunnen worden.
  • SEO (Search Engine Optimization): ik kan ervoor zorgen dat je aantal conversies een boost krijgt, doordat je simpelweg beter wordt gevonden in de zoekmachine. Dat heet SEO.
  • SEA (Search Engine Advertising): op het gebied van zoekmachine adverteren geef ik je graag advies over het genereren van zoveel mogelijk klanten of leads.

Dirk Schraven
De kunst van conversie-optimalisatie is statistieken op de juiste manier interpreteren en op basis daarvan te blijven testen. Dirk Schraven - Online Marketeer
Aanpak

De stappen van een conversie analyse

Inmiddels weet je al iets meer van mijn werkzaamheden als conversie consultant. Ik zet de concrete stappen die we samen doorlopen even op een rijtje:

  • 1. Conversies bepalen

    Samen bepalen we welke conversies we gaan meten: toevoegen aan winkelmandje, nieuwsbrief inschrijvingen, offerte-aanvragen, etc.

    1. Conversies bepalen
  • 2. Inrichten Google Analytics

    Voordat ik kan meten hoeveel conversies je binnenhaalt en via welke kanalen, richt ik Google Analytics in met de nodige targets en funnels.

    2. Inrichten Google Analytics
  • 3. Nulmeting

    Hoeveel conversies haal je vóór de conversie-optimalisatie binnen? Als we dit weten, kunnen we na afloop meten wat het effect is geweest.

    3. Nulmeting
  • 4. Usability onderzoek

    Na de nulmeting ga ik kritisch naar je website/webshop kijken. Wat kan er qua gebruiksvriendelijkheid beter, zodat er meer conversies binnenstromen?

    4. Usability onderzoek
  • 5. Testen, testen, testen

    Mijn taak als conversie specialist is om je website/webshop continu te optimaliseren. Dat doe ik bijvoorbeeld door te A/B testen.

    5. Testen, testen, testen
  • 6. Maandelijks rapporteren

    Wat zijn de vorderingen van het conversie optimalisatie traject? Als conversie expert rapporteer ik deze maandelijks aan je.

    6. Maandelijks rapporteren

Workshop van een conversie consultant?

Wil je zelf aan de slag met conversie-optimalisatie? Dan kan je kiezen voor een op-maat-gemaakte workshop van Afdeling Online. We geven workshops over allerlei online marketing onderwerpen: SEO, SEA, Google Analytics, social marketing, content marketing, e-mailmarketing. Tijdens zo’n workshop verdiepen we ons helemaal in jouw branche en nemen we je website of webshop onder de loep. Natuurlijk met als doel: meer conversies! Neem contact op voor meer informatie.

Contact

Wil je aan de slag met conversie optimalisatie? Neem dan contact op via onderstaand formulier.

In contact komen?

Dirk staat voor je klaar!

Klaar voor de start? Ik adviseer je graag hoe je meer conversies genereert op jouw website of webshop. Neem direct contact op.

Dirk Schraven Online Marketeer

Stuur Dirk een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220