Hoi, ik ben Dirk! Ben jij op zoek naar een conversie specialist? Ik kan je helpen met het creëren van een rendabele funnel en het optimaliseren van jouw website of webshop. Als conversie expert doe ik onderzoek naar de customer journey van jouw (potentiële) klanten on-site. Daarnaast kijk ik off-site hoe goed jouw website of webshop al scoort op het gebied van onder andere SEO en SEA. Vervolgens geef ik advies in hoe je (nog) meer rendement kan genereren rondom jouw online platform. Kortom: als cro-specialist neem ik de gehele conversie-optimalisatie met liefde voor je uit handen.
Een conversie specialist inschakelen? Ontmoet Dirk!
Kan ik je ergens mee helpen?
Neem gerust contact op.
Dirk is gecertificeerd
Wat doet een conversie specialist?
Een conversie specialist is een professional die gericht is op het verbeteren van de effectiviteit van een website of webshop. De effectiviteit wordt gemeten aan de hand van de conversieratio. Dit is het percentage bezoekers op je website dat gewenste acties onderneemt. Een conversie expert analyseert het gedrag van bezoekers en optimaliseert de website of webshop om conversies te verhogen. Dit kan variëren van kleine aanpassingen in het webontwerp tot het uitrollen van strategische plannen. Het uiteindelijke doel is om hiermee de omzet en winst van je organisatie te verbeteren.
Wat wordt er bedoeld met conversie?
Een conversie betekent in de online marketing het behalen van een vastgesteld doel. Dat kunnen acties op je website zijn zoals bestellingen, offerte-aanvragen of nieuwsbriefinschrijvingen. En wil je weten via welke kanalen je klanten of leads op jouw website of webshop terechtkomen? Ook dat kan ik als conversie specialist exact zien in Google Analytics 4. Mits Google Analytics 4 goed is ingericht… Je raadt het al: ook dat kan ik voor je doen.
Waarom zijn conversies zo belangrijk?
Als conversie optimalisatie bureau worden wij blij van statistieken. Hoe meer rendabele transacties of leads, hoe beter. Maar waarom zijn conversies zo belangrijk? Conversies zijn van essentieel belang om te zien of bezoekers van je website de gewenste acties ondernemen. Conversies meten de effectiviteit van je marketinginspanningen, helpen je bij het bepalen van de ROI, identificeren optimalisatie kansen en bieden een inkijkje in het gedrag van jouw doelgroep. Al deze factoren hebben invloed op de groei en winstgevendheid van je bedrijf. Het bijhouden en analyseren van conversies is dus erg belangrijk wanneer je aan de slag gaat met jouw bedrijfsdoelen.
Vraag een Second Opinion aan!
Werk je nu samen met een andere conversie optimalisatie specialist, maar vallen de resultaten keer op keer tegen? Vraag dan nu geheel kosteloos een second opinion aan!
Waar bestaat een conversie-analyse uit?
Als jouw conversie expert geef ik je inzicht in de sterke en zwakke punten van je website. Zo’n conversie-analyse kan je tijd én geld besparen. Daarnaast is het van groot belang voor jouw website en werken we naar een concreet doel toe. Een conversie-analyse kan uit de volgende elementen bestaan:
- Usability onderzoek: tijdens mijn onderzoek naar gebruiksvriendelijkheid, neem ik allerlei functionaliteiten van je website of webshop onder de loep.
- A/B testen: als conversie consultant test ik zowel met vormgeving als met tekst. Daarbij kun je denken aan koppen, subkoppen, call to actions, afbeeldingen, knoppen…
- Inrichting van landingspagina’s: op basis van het usability onderzoek en het A/B testen kijk ik naar je (eventuele) landingspagina’s en geef advies over hoe deze beter ingericht kunnen worden.
- SEO (Search Engine Optimization): ik kan ervoor zorgen dat je aantal conversies een boost krijgt, doordat je simpelweg beter wordt gevonden in de zoekmachine. Dat heet SEO.
- SEA (Search Engine Advertising): op het gebied van zoekmachine adverteren geef ik je graag advies over het genereren van zoveel mogelijk klanten of leads.
Werkzaam in de culturele sector? Lees dan ook eens ons blog over kaartverkoopsystemen.
Stappenplan volgens de conversie specialist
Inmiddels weet je al iets meer van mijn werkzaamheden als conversie consultant. Vervolgens gaan we aan de slag voor jouw bedrijf. Ik zet de concrete stappen die we samen doorlopen voor je op een rijtje. Wel zo handig natuurlijk!
Workshop van een conversie consultant?
Wil je zelf aan de slag met conversie-optimalisatie? Dan kan je kiezen voor een op-maat-gemaakte workshop van Afdeling Online. We geven workshops over allerlei online marketing onderwerpen: SEO, Google Analytics 4, digitale toegankelijkheid, conversieoptimalisatie, user experience en nog veel meer. Tijdens zo’n workshop verdiepen we ons helemaal in jouw branche en nemen we je website of webshop onder de loep. Natuurlijk met als doel: meer conversies!
Maak kennis met jouw conversie optimalisatie specialist
Klaar voor de start? Als conversie optimalisatie consultant adviseer ik je graag hoe je meer conversies genereert op jouw website of webshop. Neem direct contact op.
"*" geeft vereiste velden aan