Online voorlichtingscampagnes hebben het doel om publiek te informeren zodat hun attitude en gedrag verandert. Of je nu werkt in de publieke sector, het onderwijs of de gezondheidssector: voorlichtingscampagnes vallen of staan met een goed doordachte campagnestrategie. En daar hebben we wel kaas van gegeten! Wij verzorgen deze van doelgroeponderzoek tot kanalenmix, met een heldere boodschap die is toegespitst op je beoogde doelgroep. En is er offline marketing nodig? We werken samen met communicatie- en PR bureau’s die ons perfect aanvullen. Klaar voor de start? Laat ons je voorlichten.
Iedere campagne vraagt om een een andere marketingstrategie. Benieuwd naar onze strategie voor jouw voorlichtingscampagne?
Succesvolle online voorlichtingscampagnes
De voordelen van online voorlichtingscampagnes
- Met online voorlichtingscampagnes bereik je snel en gemakkelijk een groot publiek.
- Je kunt heel specifiek targeten op locatie, socio-demografische kenmerken, interesses en gedrag. En met look-a-like doelgroepen richt je je ook op mensen die lijken op je huidige volgers.
- Door remarketing ben je in controle over de hele customer journey van informatievoorziening tot gedragsverandering.
- Online voorlichting is meetbaar en goed te optimaliseren. We meten diverse KPI’s zoals de stijging in campagne-herinnering of engagement van je beoogde doelgroep.
"Wat de samenwerking met Afdeling Online prettig maakt is de wil om er het allerbeste uit te halen. Dat voel je meteen. De wereld van het openbaar vervoer is complex, er zijn veel verschillende belangen. Daarbij hebben ze te maken met drie opdrachtgevers, in plaats van één. Doordat ze zich flexibel opstellen én openstaan voor suggesties, hebben we een goede modus in onze samenwerking gevonden. Als er een strategisch vraagstuk ligt of als er een vraag is over planning, dan staat er meteen een strateeg of projectmanager voor ons klaar."
Merijn Kok
Communicatieadviseur Bravo bij provincie Noord-Brabant
Online voorlichting in de Customer Journey
Voorlichting kan zich verspreiden over verschillende fases van de Customer Journey. En het combineren van deze fases is belangrijk om gedragsverandering in gang te zetten. In de ‘See-fase’ valt het eerste contactmoment waarin je je publiek informeert. In de ‘Think-fase’ wordt je boodschap overwogen. Dan volgt de ‘Do-fase’, waarin kennis-, attitude- of gedragsverandering plaatsvindt. In de laatste fase; ‘Loyalty’, kan je nieuwe achterban hun sociale netwerk gaan voorlichten en aansporen tot gedragsverandering.
10 tips voor gedragsbeïnvloeding via social media
Benieuwd hoe je je doelgroep via social media over de streep kunt trekken? Wij houden ons hier dagelijks mee bezig. Daarom hebben wij onze 10 belangrijkste tips samengevat in een handige pdf.
Projecten waar we trots op zijn
Eerst geloven, dan zien. Of misschien toch andersom?
Samenwerken met Afdeling Online zorgt voor rust en groei
Als full-service online marketingbureau kun je je voorlichtingscampagnes met een gerust hart aan ons uit handen geven. Onze ervaren marketing specialisten staan elke werkdag voor je klaar. Zie ons maar als bonuscollega’s die je altijd even kunt bellen met je vraag. Jij slimmer, wij blij. Met experts in elke online marketingdiscipline heb je maar één bureau nodig voor je gehele online marketing, wel zo handig.
Meer weten?
Ben je benieuwd welke kanalenstrategie past bij jouw voorlichtingscampagne? Laat ons je voorlichten in een adviesgesprek.
"*" geeft vereiste velden aan