Hoi! Ik ben Dirk, Marketing Automation specialist bij Afdeling Online. Wat mij betreft is Marketing Automation simpelweg leadgeneratie optimalisatie door gepersonifieerde, geautomatiseerde marketing activiteiten. Denk dan aan SEA, SEO, e-mailmarketing en/of social marketing. Als Marketing Automation specialist ga ik aan de slag met het omzetten van anonieme online websitebezoekers naar prospects. Het uiteindelijke doel is om van deze prospects kwalitatief goede leads te maken op basis van hun behoeften en gedrag. Dus, ben je op zoek naar een efficiënte oplossing voor het ondersteunen van je prospects binnen je buyer journey? Daarbij kan ik je helpen! Neem snel contact op.
Marketing Automation specialist Dirk
Kan ik je ergens mee helpen?
Neem gerust contact op.
Dirk is gecertificeerd
Gepersonifieerd & geautomatiseerd
Met een slim ingezette Marketing Automation strategie geef ik als Marketing Automation specialist antwoord op vragen als:
- Hoe zien jouw klantprofielen eruit en wat is hun customer journey (van bezoeker tot lead)?
- Welke contentstrategie past het best bij ieder klantprofiel? Ik denk dan na over de boodschap en bijhorende creatieve uitingen per klantprofiel.
- Wat is de meest optimale kanalenmix binnen jouw Marketing Automation strategie? Ofwel: via welke kanalen pushen we de boodschap en creatieve content gebaseerd op de fase binnen de customer journey?
- Hoe zorgen we ervoor dat de boodschap gepersonifieerd en geautomatiseerd wordt ingezet in combinatie met de klantdata vanuit je CRM systeem of andere processen?
- Welke Marketing Automation tools passen het best bij jouw organisatie? Als Marketing Automation specialist overweeg ik tools als Mailchimp, Hubspot, etc..
Vraag een second opinion aan!
Werk je nu samen met een ander online marketingbureau, maar vallen de resultaten keer op keer tegen? Vraag dan nu geheel kosteloos een Second Opinion aan!
Voordelen volgens marketing automation specialist Dirk
Marketing Automation biedt tal van voordelen. Hieronder de belangrijkste op een rijtje:
- Marketing Automation zorgt voor een hoger aantal kwalitatief aantrekkelijke leads. Of een lead kwalitatief aantrekkelijk is wordt bepaald aan de hand van een kwaliteitsscore. Deze kwaliteitsscore is gebaseerd op eigenschappen als leeftijd, regio, branche en call to action (white paper, webinar, training, beurs). Pas wanneer de lead voldoet aan een bepaalde kwaliteitsscore, wordt deze doorgezet naar jouw salesafdeling.
- Met behulp van Marketing Automation bouw je een database op met e-mailadressen klantgegevens (NAW gegevens maar ook online gedrag). Deze database kan weer worden gebruikt door het salesteam in gesprekken en pitches.
- Marketing Automation zorgt ervoor dat je direct kan bijsturen op basis van de vergaarde informatie. Wat werkt er wel en wat niet? Dat zorgt uiteindelijk voor betere campagneresultaten op gebied van SEA, SEO en Social Marketing.
- Alle Marketing Automation activiteiten worden (deels) geautomatiseerd vanuit één systeem. Hierdoor merk je flinke kosten- en tijdbesparing. Je hebt namelijk een beter overzicht en je bent minder tijd kwijt om het geheel te managen.
Stappenplan volgens de marketing automation specialist
Het in zee gaan met een Marketing Automation specialist heeft dus veel voordelen. Hieronder zie je stap voor stap hoe het Marketing Automation proces in zijn werk gaat.
Workshop van de marketing automation specialist
Wil je meer weten over Marketing Automation? Dan is een op maat gemaakte workshop iets voor jou! Ik geef regelmatig workshop over alle online marketing onderwerpen, en dus ook over Marketing Automation. In zo’n workshop licht ik je huidige online marketing activiteiten door en kijk ik naar je concurrentie. Op basis daarvan geef ik je praktische tips en leg ik je de basics van Marketing Automation uit. Wil je meer weten over wat de mogelijkheden zijn? Neem gerust contact met me op!
Contact marketing automation specialist
Wil je graag starten met Marketing Automation of gewoon even kennismaken? Neem dan contact op via onderstaand formulier.
"*" geeft vereiste velden aan