Skip to main content

Zet je merk op repeat met Spotify adverteren!

Ben jij al bekend met Spotify adverteren? Schiet niet met hagel op de radio, maar target jouw ideale doelgroep heel gericht op de populairste muziek streamingdienst van Nederland. En dankzij de targeting-opties op basis van interesse, gedrag en zelfs favoriete muziekgenres en artiesten is er veel mogelijk. Meer weten? Luister, uh… lees snel verder! 👇

Kan ik je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies!

Gratis adviesgesprek >
spotify adverteren training

Waarom hulp inschakelen van Afdeling Online?

Ervaren specialisten

Ons team bestaat uit ervaren specialisten die bekend zijn met de mogelijkheden van Spotify adverteren. Ze hebben bewezen strategieën om je campagnes effectief in te zetten en je doelen te bereiken.

Full service ontzorgen

We nemen het volledige beheer van je Spotify advertenties uit handen. Van strategieontwikkeling tot voortdurende campagne-optimalisatie, wij staan voor je klaar.

Je leert er zelf ook van

Tijdens onze samenwerking delen we graag onze kennis en inzichten met jou. Zo kun je zelf ook leren hoe je effectieve Spotify advertenties kunt maken én beheren. Jij slimmer, wij blij!

Spotify adverteren uitbesteden

Wat is Spotify adverteren?

Adverteren op Spotify betekent dat je gericht je boodschap kunt laten horen aan gebruikers van de grootste muziekstreamingdienst in Nederland. Je kunt met audio-advertenties precies op het juiste moment je doelgroep bereiken, terwijl ze genieten van hun favoriete muziek. Of je nu een nieuw product wilt promoten, je merkbekendheid wilt vergroten of meer verkeer naar je website wil genereren. Spotify heeft verschillende advertentieformaten die je flexibel kunt inzetten op basis van jouw marketingdoelen. Ontdek wat wij als Spotify bureau voor jou kunnen betekenen! 🎧

Waarom is het zinvol om Spotify ads in te zetten?

Adverteren op Spotify heeft zo zijn voordelen ten opzichte van onze traditionele marketingkanalen. Met advertenties op Spotify bereik je een actief en betrokken publiek op een moment dat ze helemaal opgaan in hun muziek. Daardoor komt jouw boodschap op een natuurlijke manier binnen bij je doelgroep. Daarbij biedt Spotify uitgebreide targeting mogelijkheden om precies de juiste mensen te bereiken op basis van leeftijd, interesses, favoriete artiesten, en muziekgenres. Je kunt zelfs adverteren op “contextual playlists,” waardoor je je doelgroep kunt aanspreken op specifieke momenten. Bijvoorbeeld tijdens het koken of sporten via thematische playlists. Samen met jou maken zorgen we voor impactvolle campagnes. 🙌

Adverteren op Spotify door bureau

Deze bedrijven waren je voor

Bekijk een greep uit ons klantenbestand waarvoor we aan de slag mochten met online marketing.

Logo Detjer

Dit is onze werkwijze

 Bekijk hieronder welke werkzaamheden een Spotify expert voor je uitvoert en hoe ons stappenplan eruitziet. Klaar om aan de slag te gaan? 🚀

Neem contact op >

De mogelijkheden van Spotify adverteren

Hieronder zie je de meest gangbare vormen van Spotify ads campagnes. Wil je andere vormen van advertenties inzetten? Laten we dan samen even sparren. ☕

  • Audio-advertenties: Korte gesponsorde audiofragmenten die tijdens het luisteren tussen nummers worden afgespeeld.
  • Video takeover: Full-screen video-advertenties die worden weergegeven tijdens het gebruik van de Spotify-app.
  • Display advertenties: Visuele afbeeldingen of banners die op het scherm worden weergegeven, meestal op desktop of tablet.
  • Playlist sponsorship: Het sponsoren van een specifieke afspeellijst om je merk te promoten onder een gerichte doelgroep.
  • Branded playlists: Afspeellijsten gemaakt door merken om hun merkidentiteit te versterken en hun doelgroep te bereiken.
Silvy houdt een brainstorm samen met Maudi en Daantje + plakt post-its op brainstorm poster

De voordelen van Spotify adverteren

Wist je dat adverteren op Spotify meerdere voordelen biedt, waaronder:

  • Spotify is de onbetwiste marktleider met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers.
  • Spotify gebruikers hebben hun geluid altijd aan staan, daardoor komt jouw audioboodschap beter over dan op platformen als Facebook en Instagram, waar gebruikers hun geluid vaak uitzetten.
  • Je kunt audio-advertenties (in een playlist of podcast) ook ondersteunen of afwisselen met visuele advertenties.
  • Je bereikt je doelgroep ook off-screen, bijvoorbeeld in de auto, tijdens het koken of sporten.
  • Spotify is hét platform om een jong en divers publiek (met name Millennials en Gen Z) te bereiken met jouw advertenties.
  • De Spotify Ad Studio biedt een unieke, gratis(!) tool die binnen 24 uur een complete audio-advertentie oplevert. Je uploadt alleen een script, kiest een voice-over en achtergrondmuziek, et voilà.

Belangrijk om te onthouden: Spotify hanteert een starttarief van €250. Dit betekent dat elke campagne minstens €250 kost, zelfs als deze maar 1 of 2 dagen duurt.

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Maudi steekt een hand op tijdens workshop

Workshop van een Spotify expert

Zelf aan de slag met Spotify marketing? Dan ben je bij ons als Spotify bureau aan het juiste adres. Wij delen graag onze kennis om jouw sterker te maken in digitale marketing. Onze experts leren je graag alle ins en outs tijdens een op maat gemaakte incompany workshop. Kom meer te weten over adverteren op Spotify en bereik je doelgroep via audio-advertenties. Bekijk het aanbod! 👀

Onze visie op AI

AI baant zich in razendsnel tempo een weg in onze (digitale) maatschappij. Onze Spotify experts zetten AI ook in ter ondersteuning en inspiratie. Als online marketeers omarmen we deze nieuwe technologie. We geloven er namelijk in dat AI ons slimmer, efficiënter, creatiever en vindingrijker maakt. Maar niet zonder dat we daar transparant over zijn. Daarom delen we 5 principes over hoe wij omgaan met AI. 

Maak kennis met onze Spotify specialisten 👋

Bekijk ons hele team >

Veelgestelde vragen

Heb je nog meer vragen aan een Spotify agency? Bekijk dan onze veelgestelde vragen, mogelijk vind je daar het antwoord dat je zoekt. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. 📞

Wat zijn de kosten van adverteren op Spotify?

De kosten voor adverteren op Spotify zijn lastig precies te bepalen. Ze zijn namelijk afhankelijk van verschillende factoren zoals je doelgroep, de duur van de campagne, het type advertentie en het totale budget dat je wilt uitgeven. Het minimale campagnebudget voor Spotify ads is €250. Wil je jouw advertenties zo budgetvriendelijk en efficiënt mogelijk inzetten? Laat dan een van onze Spotify consultants met je meekijken! Neem contact met ons op.

Hoe lang duurt het voordat een Spotify advertentiecampagne resultaten oplevert?

Het kan even duren voordat je resultaten ziet van je campagne. Over het algemeen zie je binnen enkele weken de eerste resultaten, maar dit hangt af van de doelstellingen van je campagne, het type advertentie en de optimalisaties die je tijdens de campagne doorvoert. Consistente monitoring en aanpassingen door een Spotify specialist helpen je om sneller resultaten te behalen.

Zijn er creatieve richtlijnen die ik moet volgen bij het maken van Spotify advertenties?

Ja, er zijn creatieve richtlijnen die je moet volgen bij het maken van Spotify-advertenties. Enkele belangrijke richtlijnen zijn:

  • Zorg voor een duidelijke en aantrekkelijke boodschap die in de eerste paar seconden de aandacht trekt.
  • Gebruik hoogwaardige audio en visuals.
  • Houd de advertenties kort en krachtig, zo’n 15 tot 30 seconden is vaak ideaal.
  • Zorg ervoor dat de merkboodschap consistent is en goed aansluit bij de doelgroep.
  • Volg de technische specificaties van Spotify Ad Studio voor audio- en video-advertenties. Deze specificaties kun je opvragen bij onze Spotify experts. 

Wat zijn de belangrijkste metrics om te volgen bij het meten van advertentieprestaties op Spotify?

De belangrijkste metrics om te volgen bij het meten van advertentieprestaties op Spotify zijn:

  • Bereik en impressies: Het aantal unieke gebruikers dat je advertentie heeft gehoord of gezien en het totale aantal keren dat je advertentie is afgespeeld.
  • Klikfrequentie (CTR): Het percentage gebruikers dat op je advertentie heeft geklikt.
  • Voltooiingspercentage: Het percentage gebruikers dat je audio-advertentie helemaal heeft afgeluisterd.
  • Engagement: Interacties met je advertentie, zoals klikken op links of call-to-actions.

Gerelateerde artikelen

30 november 2023
-
Brenda

8 tips voor de beste Shorts op social media

Lees het artikel >
21 juni 2023
-
Afdeling Online

Succesvol adverteren op Pinterest doe je aan de hand van dit stappenplan

Lees het artikel >
21 maart 2023
-
Niek

Hoe zet je TikTok in voor bedrijven?

Lees het artikel >
Bekijk alle blogs >

Spotify specialist inschakelen?

Wil je jouw advertenties laten horen op de populairste muziekstreamingdienst van nu? Ontdek hoe wij je kunnen helpen met Spotify advertising! Laat je gegevens achter en ontvang meer informatie.

"*" geeft vereiste velden aan

Voorbeeld: +3123456789
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >