Skip to main content

B2B Marketing

Bezoekers trekken naar je website vinden wij niet zo ingewikkeld. Maar hoe zorg je ervoor dat deze nieuwe klanten ook contact met je opnemen? Hoe genereer je leads van hoge kwaliteit? Daar komt onze vakkennis om de hoek kijken, een gebalanceerde inzet van je website, Google Ads, e-mailmarketing, SEO en social marketing is dan nodig.

b2b custoumer journey jaap

Waarom kiezen voor B2B marketing?

Even terug naar de basis. Wat is lead generatie voor business to business precies? Wij zien dat als volgt: door leadgeneratie willen we anonieme websitebezoekers omtoveren tot leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Ofwel de online marketing funnel. Met deze informatie kunnen we de leads zo specifiek mogelijk benaderen met informatie. Met als einddoel: sales.

Maar waarom zou jij kiezen voor deze nieuwe manier van marketing?

  • Onze aanpak zorgt voor meer kwalitatieve leads. Samen met jou bepalen we wanneer een lead aantrekkelijk genoeg is om op te volgen. Dat scheelt dus flink wat tijd.
  • Door alle kanalen als je website, Google Ads, SEO en social samen te laten werken binnen een strategie behaal je het meeste rendement.
  • Je krijgt meer inzicht in wie je potentiële klanten zijn. Je kunt bijvoorbeeld hun NAW gegevens inzien en hun online gedrag meten. Jouw salesteam kan deze informatie gebruiken in salesgesprekken.
  • Met behulp van de verzamelde informatie over jouw klanten kun je de lopende online campagnes direct bijsturen. Wat werkt er wel, en wat niet?

Hier helpen we je graag bij

Wil je aan de slag met B2B Marketing? Wij helpen je graag op weg. En wel op de volgende manieren.

Een goed begin is het halve werk

Een goed begin is het halve werk, dus maken we graag eerst een goed Plan van Aanpak. Daarin staat bijvoorbeeld wie jouw doelgroep is en vooral hoe we die online gaan beetpakken. Dit plan presenteren we aan alle belanghebbenden in jouw organisatie. Heb je het plan al helemaal uitgedacht? Dan beginnen we natuurlijk direct.

Van websitebezoeker tot lead

In al onze marketingmiddelen maken we gebruik van de zogenaamde customer journey: ofwel de digitale klantreis. Hiervoor willen we alles van jouw bedrijf en je zakelijke klant weten. Denk aan demografische gegevens en andere beschikbare informatie. Dit doen we samen: jij weet het meest van je eigen klant.

b2b ilse presenteert

Kanaalstrategie

De mix van kanalen is essentieel voor een goede business to business strategie. Je bezoeker heeft namelijk meerdere touchpoints nodig om een warme lead te worden. En die touchpoints zorgen weer voor een goed gevulde CRM database. Uiteindelijk zorgt dit dus voor een slimme kanaalstrategie. Bron foto: Call for Action / Mixir.

b2b kanaalstrategie presenteren

CRM Automation

De strategie die we samen bepalen, kunnen we ook omzetten naar een marketing automation strategie inclusief tool. Deze tool werkt dan samen met je CRM systeem, je website en eventueel je sales platform. De tool kunnen we voor je inrichten. Aan de slag!

b2b analytics

Wat gaan we precies doen?

Samen met jou doorlopen we de volgende stappen.

Ontmoet onze marketing automation expert Jaap

Marketing automation is bijzonder interessant voor business to business marketing. Klik op de video en onze marketing automation expert Jaap vertelt je er meer over.

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Contact met een B2B marketing specialist

We vertellen je graag alles over de mogelijkheden van B2B marketing tijdens een kennismakingsgesprek. Maak een afspraak!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >