online marketing B2B marketing marketing automation strategie

Business to business Marketing

Het trekken van bezoekers naar je website vinden wij niet zo ingewikkeld. De vraag is vaak: hoe zorg je ervoor dat deze nieuwe klanten ook contact met je opnemen? En ook: hoe genereer je leads van hoge kwaliteit? Daar komt onze vakkennis om de hoek kijken, want dan kijken we naar een gebalanceerde inzet van je website, Google Ads, SEO, e-mailmarketing en social marketing.

voordelen

Waarom kiezen voor B2B marketing?

Even terug naar de basis. Wat is lead generatie voor business to business precies? Wij zien dat als volgt: door leadgeneratie willen we anonieme websitebezoekers omtoveren tot leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Ofwel de online marketing funnel. Met deze informatie kunnen we de leads zo specifiek mogelijk benaderen met informatie. Met als einddoel: sales.

Maar waarom zou jij kiezen voor deze nieuwe manier van marketing?

  • Onze aanpak zorgt voor meer kwalitatieve leads. Samen met jou bepalen we wanneer een lead aantrekkelijk genoeg is om op te volgen. Dat scheelt dus flink wat tijd.
  • Door alle kanalen als je website, Google Ads, SEO en social samen te laten werken binnen een strategie behaal je het meeste rendement.
  • Je krijgt meer inzicht in wie je potentiële klanten zijn. Je kunt bijvoorbeeld hun NAW gegevens inzien en hun online gedrag meten. Jouw salesteam kan deze informatie gebruiken in salesgesprekken.
  • Met behulp van de verzamelde informatie over jouw klanten kun je de lopende online campagnes direct bijsturen. Wat werkt er wel, en wat niet?

Een goed begin is het halve werk

Een goed begin is het halve werk, dus maken we graag eerst een goed Plan van Aanpak. Daarin staat bijvoorbeeld wie jouw doelgroep is en vooral hoe we die online gaan beetpakken. Dit plan presenteren we aan alle belanghebbenden in jouw organisatie. Heb je het plan al helemaal uitgedacht? Dan beginnen we natuurlijk direct.

Van websitebezoeker tot lead

In al onze marketingmiddelen maken we gebruik van de zogenaamde customer journey: ofwel de digitale klantreis. Hiervoor willen we alles van jouw bedrijf en je zakelijke klant weten. Denk aan demografische gegevens en andere beschikbare informatie. Dit doen we samen: jij weet het meest van je eigen klant.

Kanaalstrategie

De mix van kanalen is essentieel voor een goede business to business strategie. Je bezoeker heeft namelijk meerdere touchpoints nodig om een warme lead te worden. En die touchpoints zorgen weer voor een goed gevulde CRM database. Uiteindelijk zorgt dit dus voor een slimme kanaalstrategie. Bron foto: Call for Action / Mixir.

CRM Automation

De strategie die we samen bepalen, kunnen we ook omzetten naar een marketing automation strategie inclusief tool. Deze tool werkt dan samen met je CRM systeem, je website en eventueel je sales platform. De tool kunnen we voor je inrichten. Aan de slag!

Jaap Schepers
Een werkende leadgeneratie strategie bedenken geeft elke keer weer een geweldig gevoel. Websitebezoekers omtoveren tot leads is het ultieme doel en ik doe er alles aan om het te bereiken!
Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg
Aanpak

Wat gaan we precies doen?

Samen met jou doorlopen we de volgende stappen.

  • 1. Opstart

    Terug naar de basis. We stellen eerst vast wat het doel is van je bedrijf. Wat is je missie en visie en wat willen we met B2B marketing bereiken?

    1. Opstart
  • 2. Kick-off workshop

    We trappen het project af met een kick-off workshop, waarin we bespreken hoe je doelgroep eruit ziet en we bepalen je boodschap en content.

    2. Kick-off workshop
  • 3. Plan van Aanpak

    Aan het werk! In een plan van aanpak beschrijven we je klantprofielen, kiezen we een kanaalstrategie, inventariseren we de marketingkanalen en maken we een actielijst op.

     3. Plan van Aanpak
  • 4. Presentatie

    Alle collega's verzamelen! Bij jou op kantoor presenteren we het plan van aanpak.

    4. Presentatie
  • 5. Implementatie

    Alle neuzen dezelfde kant op? Ja? Mooi. Dak kan het inrichten beginnen. Geen zorgen, wij regelen alles: van de marketingtools tot de campagneboodschappen.

    5. Implementatie
  • 6. Maandelijkse rapportage

    Iedere maand ontvang je een rapportage waarin je een overzicht krijgt van de prestaties van jouw website.

    6. Maandelijkse rapportage
Marketing Automation

Ontmoet onze marketing automation expert Jaap

Marketing automation is bijzonder interessant voor business to business marketing. Klik op de video en onze marketing automation expert Jaap vertelt je er meer over.

Cases

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Bekijk alle cases
nieuwsbrief

Afdeling Nieuwsbrief

Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief! Wij gebruiken deze gegevens alleen om je de nieuwsbrief maandelijks te sturen, niet voor advertentiedoeleinden. Liever uitschrijven? Dat kan via deze pagina.

In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht