Skip to main content

Google Ad Grants campagnes voor Kunstloc

Kunstloc Brabant wil zoveel mogelijk Brabanders deel laten nemen aan kunst en cultuur, want dat inspireert en verrijkt je leven. Een mooie visie waar wij ons als cultuurgericht online marketing bureau ook in kunnen vinden. Najaar 2016 klopte destijds nog Kunstbalie bij ons aan voor Google Ad Grants. Een mooie manier om als non-profit instelling gratis maandelijks advertentiebudget te krijgen van Google ter waarde van $10.000!

Google Ad Grants

Google Ads

SEA

logo kunstloc

De opdracht

Culturele en andere non-profit instellingen met een ANBI-status komen in aanmerking voor Google Ad Grants. Zo ook Kunstloc. Het bijzondere aan deze opdracht is dat onder het hoofdaccount Kunstloc verschillende deelprojecten hangen, bijvoorbeeld Mestmag.nl, DepotC.nl, CommunityArtBrabant.nl en Kunstvakdocenten.nl. Voor al deze websites draaien wij als Google Grants bureau succesvolle Google Ads campagnes. Benieuwd welke stappen we hebben ondernomen? Lees snel verder!

"We zijn erg blij met wat Google Ad Grants ons aan extra online exposure oplevert! Heel fijn om dit uit handen te geven aan Afdeling Online. Ze zorgen voor goed en grondig advies, een duidelijke planning en ontvangen elke maand een duidelijke rapportage waarmee we goed kunnen monitoren."

Marlijn Hoefnagel

Kunstloc

De Ad Grants aanvraag

Het aanvragen van Google Ad Grants is een ingewikkeld proces, daarom hebben we dit proces samen met Kunstloc doorlopen. We hebben hen begeleid bij het invullen van de vragenlijst voor de aanvraag van het gratis Google Ad Grants budget. Deze vragenlijst dienden we ter goedkeuring in bij Techsoup en Google. En met succes, want de aanvraag werd goedgekeurd.

Aan de slag!

Nadat de aanvraag was goedgekeurd gingen we meteen aan de slag met de Google Ads campagnes. We maakten een advertentie account aan, richtten deze in en koppelden deze aan het Google Analytics account van Kunstloc. Daarna gingen we aan de slag met het zoekwoordenonderzoek voor allevier de subdomeinen en op basis daarvan schreven we advertentieteksten. En dat allemaal in de winter van 2016. Sindsdien zijn we wekelijks bezig met het optimaliseren van de Google Ad Grants campagnes. De resultaten? Die vind je hieronder!

De scores!

Maar wat hebben de Google Ad Grants campagnes tot nu toe dan opgebracht? Hier zie je de online resultaten.