Incompany Opleiding

Lijkt het je goed om de online marketing van jouw organisatie te professionaliseren? En wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met een online marketingbureau als docent? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Jij bent namelijk niet de enige marketing- of communicatiemedewerker die graag wil leren hoe online marketing jouw organisatie kan helpen je doelen te behalen. Op deze pagina lees je daar alles over.

STUDIEDUUR

8 tot 10 lesdagen

WANNEER

data op aanvraag

LESTIJDEN

10.00 tot 16.30 uur

LOCATIE

Incompany of op kantoor van Afdeling Online

START

1 tot 16 deelnemers

Offerte

Ontvang een op maat gemaakte offerte in je mailbox.

Vraag offerte aan

Terugbelverzoek

Laat je nummer achter en wij bellen je op.

Bel mij terug

Waarom kiezen voor Incompany opleiden?

Bij jou in huis

De lessen zijn bij jou op locatie. Scheelt heel wat reistijd voor jou en collega’s.

Voor je hele team

We geven graag individueel, maar ook in groepen les. Alles is mogelijk tot een maximum van 16 collega’s per lesdag.

Op maat gemaakt

Het lesprogramma is op maat gemaakt. Dat wil zeggen: afgestemd op jouw leerwensen, topics en samenstelling van het team.

incompany opleiding daantje voor groep

Het idee

Wij geloven dat een online marketing opleiding niet lang genoeg kan duren. Daarom hebben we gekozen voor 10 lesdagen verspreid over meerdere maanden. In deze periode leer je alle basisbegrippen van de online marketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. In deze periode leg je samen met de docent, de specialisten van Afdeling Online én je collega’s de basis van je eigen online marketing. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden.

De opbouw van de opleiding

Tijdens de interactieve lessen gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen. Omdat deze opleiding op maat is, kunnen we natuurlijk ook dagen wisselen of onderwerpen introduceren die beter bij jouw leervraag passen.

Wat kun je verwachten?

Alles wat je nog wilde weten lees je hieronder.

Voor wie is dit interessant?

Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Het is fijn als de meeste online marketing begrippen je al wat zeggen, zodat je tijdens deze opleiding direct aan de slag kunt voor je eigen organisatie. Voor marketeers met wat minder ervaring zal het huiswerk iets worden uitgebreid en het niveau van de opleiding worden aangepast. Tot slot is het handig dat je de tijd kunt vrijmaken voor deze opleiding, zie ook de studielast.

incompany opleiding doelgroep

Dit krijg je onder de knie

Tijdens de opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En dat niet alleen. Je gaat er direct mee aan de slag. 

Dit houdt onder andere in: social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort. Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie. Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren. Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen. Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten. En: je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.

incompany opleiding jaap legt uit

Op deze manier ga je leren

Het programma bestaat uit ongeveer 10 lesdagen (in overleg kan dit meer of minder zijn) en is verdeeld over een half jaar (ook in overleg aan te passen). Met andere woorden: ongeveer een keer in de twee weken. In de weken dat er geen les is, bieden we je de mogelijkheid om samen met je collega’s bij ons op kantoor bijeen te komen. Zo kun je samen werken aan opdrachten én de specialisten van Afdeling Online om hulp vragen.

incompany anne luistert

Interactief en praktisch

De bijeenkomsten zijn interactief en zeer praktisch. De opleiding zit bomvol leuke opdrachten, afgewisseld met stukken theorie en vooral heel veel doen! De opdrachten zijn zo opgesteld dat jij direct aan de online marketing van jouw organisatie werkt. We behandelen elkaars cases, zodat jullie niet alleen met elkaar, maar ook van elkaar leren.

incompany opleiding daantje presenteert

Eén gezicht als docent

Tijdens de hele opleiding zul je les hebben van Jaap Schepers, een online strateeg met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online. Hij voorziet onze klanten van strategisch advies en ziet het als zijn missie om (beginnende) online marketeers de praktische kneepjes van het vak te leren. Jaap gelooft dat we elkaar slimmer maken als we kennis, resultaat en fun combineren. Dat wil zeggen: hard werken, maar ook gezellige en interactieve lessen.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Per lesdag zul je ongeveer 6 tot 8 uur voorbereiding nodig hebben. In deze tijd lees je je in over nieuwe onderwerpen en werk je aan opdrachten voor je eigen organisatie. Over de gehele periode komt dit neer op gemiddeld 8 uur per week (incl. bijeenkomsten). Voor de hele opleiding is dit in totaal 160 uur.

Voor extra hulp

Bij deze opleiding heb je ook de beschikking tot een strippenkaart ter waarde van 8 uur. Deze is ervoor bedoeld dat je de specialisten van Afdeling Online kunt inzetten bij het tackelen van complexe problemen. Denk aan een eenmalige inrichting van Google Analytics: dit moet goed gebeuren, maar in de toekomst ga je dit nooit meer zelf doen. Daarom helpt een specialist je, en kun jij je focussen op de stof die je wél zult gebruiken in de praktijk. Jij bepaalt zelf wanneer en waarvoor je de strippenkaart inzet.

incompany strippenkaart daantje

Digitale leeromgeving

Tijdens de opleiding heb je toegang tot de Academy, een online leeromgeving. Hier staat alle stof op, kun je opdrachten maken en communiceren met de docent.

incompany-opleiding voorbereiding laptop

Vraag een offerte aan

Wil je graag een offerte ontvangen? Of liever eerst kennismaken? Kan allemaal. Vul dit formulier in, wij doen de rest.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ervaringen van cursisten

Zelf zijn we natuurlijk heel enthousiast, maar we laten liever anderen voor ons spreken.

“Het is een opleiding die je de basis geeft van diverse onderwerpen in de online marketing. Een kapstok. Veel termen en begrippen herken je nu door de opleiding. Vervolgens is het belangrijk om het geleerde in de praktijk toe te gaan passen.”
Deelnemer

UWV omscholingstraject

“Ik vind het heel fijn dat we vanuit de strategie bezig gaan met online marketing. Vanuit de missie, visie en de customer journey kijken hoe de verschillende online kanalen effectief ingezet kunnen worden. En daarnaast zijn de vele praktische tips ook heel fijn!”
Marjolein

Nationaal Gevangenismuseum

“Heel veel geleerd over een vakgebied waar ik niet dagelijks mee bezig ben. Het heeft me geleerd om (nog) veel meer vanuit de klantreis te kijken en daar rekening mee te houden in de conversatie met publiek.”
Student

Pilot opleiding