Incompany opleiding: online marketing voor cultuurmarketeers

Continu up-to-date blijven en professionaliseren als het aankomt op het altijd veranderende online marketinglandschap? Ook voor culturele organisaties is dit van groot belang. Wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met als docent een online marketingbureau gespecialiseerd in de culturele sector? Om er zo voor te zorgen dat jouw culturele organisatie beter zichtbaar wordt? Dan ben je aan het juiste adres want wij bieden deze op maat gemaakte incompany Online Marketing Opleiding voor Cultuurmarketeers aan. Op deze pagina lees je daar alles over.

STUDIEDUUR

Op maat

WANNEER

Data op aanvraag

LESTIJDEN

In overleg, bijvoorbeeld van 10:00 tot 16:00 uur

LOCATIE

Incompany of in de opleidingsruimte van Afdeling Online in Helmond of Rotterdam

STUDIELAST

Afhankelijk van leerwensen

START

Individueel of met maximaal 16 collega’s

Proefles

Eerst een proefles om te kijken of deze incompany opleiding iets voor jouw organisatie is? Dat kan!

Meld je aan >

Vragen? Kiki helpt je graag

De voordelen

Professionele coaching

Je wordt gecoacht door experts die werken bij online communicatie bureau Afdeling Online. Als bureau hebben we veel ervaring binnen de culturele sector, daarom weten we precies wat er speelt en wat er nodig is op het gebied van online marketing.

Coöperatief leren

Je volgt de opleiding individueel of samen met jouw collega’s. Zo leer je niet alleen van de docent, maar ook van elkaar.

Beoordeeld met een 8,5

Deelnemers van onze opleidingen beoordelen ons gemiddeld met een 8,5 op Springest. Onze opleiding online overheidscommunicatie krijgt zelfs een 9!

Incompany-opleiding-cultuurmarketeer

Het idee

Tijdens deze incompany opleiding leer je alle basisbegrippen in de online cultuurmarketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. Dit doen we aan de hand van verschillende modules. Samen met de docent en je collega’s leg je de basis van je eigen online marketing. Hierbij ligt de focus op het leren van praktische vaardigheden.

Voorbeeld leerroute

Tijdens de incompany opleiding volg je verschillende modules. De keuze is aan jou en je collega’s welke modules je wilt behandelen. Omdat deze online marketing opleiding op maat is, kunnen we verschillende volgordes aanhouden of onderwerpen introduceren die beter bij jouw leervraag passen. Geïnteresseerd in een losse module? We bieden ook aparte workshops aan. Bekijk onze incompany workshops.

Helemaal op maat

Iedere culturele organisatie is anders. Andere leerwensen en andere doelen. Dat snappen wij. Daarom zijn al onze Incompany opleidingen op maat voor jouw organisatie gemaakt. Kies er bijvoorbeeld voor om de opleiding op jouw locatie te volgen of in onze opleidingsruimte. Ook zijn er geen externe studenten aanwezig tijdens het incompany traject. De opleiding is alleen bedoeld voor jou en je collega’s. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden waar jouw organisatie echt iets aan heeft. Zo ga je samen werken aan verbeterpunten binnen jullie eigen online marketing en communicatie.

Ervaringen van cursisten

Zelf zijn we natuurlijk heel enthousiast, maar we laten liever anderen voor ons spreken.

''Niet zomaar een online marketing opleiding. De kracht zit in de verbinding tussen alle mogelijkheden en in de multilevel inhoud: van community building tot Fb Ads en van SEO tot emailmarketing. Omdat er veel aan bod komt, is het fijn dat er naast de trainers ook een beroep kan worden gedaan op de specialisten van Afdeling Online.''
Marijke Blom

Adviseur fondsenwerving

"De trainers spreken uit ervaring en gebruiken veel concrete voorbeelden uit de praktijk. Je werkt aan persoonlijke vraagstukken, dus wat je leert kun je direct toepassen op je werk. Ik zou deze opleiding aanraden.”
Linda Parasiz

Tilburg University

''Een zeer diverse opleiding waar alle belangrijke zaken omtrent online marketing voorbij komen. De opleiding biedt goede handvatten en verdieping om zelf aan de slag te gaan met online marketing.''
Jessica van der Werf

MEZZ Breda

Wat kun je verwachten?

Alles wat je nog wilde weten lees je hieronder.

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie in de culturele sector (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Deze incompany opleiding doe je met je hele team, of een afvaardiging daarvan. Heb je veel verschillen in niveaus of twijfel je voor wie dit precies interessant is? Wij denken graag mee.

Ben je geen cultuurmarketeer, maar wel geïnteresseerd in onze opleiding? Neem even contact op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Wij hebben namelijk ook een speciaal Incompany opleiding voor publieke en commerciële organisaties.
incompany opleiding doelgroep

Dit leer je

Tijdens de incompany opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En niet alleen dat. Je gaat er direct mee aan de slag.

  • Je beheerst de praktische vaardigheden om de dagelijkse online marketing werkzaamheden voor jouw organisatie uit te voeren. Dit houdt onder andere in; social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort.
  • Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie.
  • Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren.
  • Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen.
  • Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten.
  • Je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.
  • Doordat je dit samen met je collega’s doet, fungeert de opleiding ook gelijk als brainstorm en afstemming van jullie gezamenlijke strategie.

Op deze manier ga je leren

De online marketing opleiding is geheel naar wens in te vullen en is verdeeld over een aantal maanden (in overleg aan te passen). Onze voorkeur gaat uit naar ongeveer eens in de twee weken een opleidingsdag. In de weken dat er geen les is, bieden we je de mogelijkheid om samen met je collega’s bij ons op kantoor bijeen te komen. Zo kun je samen werken aan opdrachten én de specialisten van Afdeling Online om hulp vragen.

Interactief en praktisch

De bijeenkomsten zijn interactief en zeer praktisch. De opleiding zit bomvol leuke opdrachten, afgewisseld met stukken theorie en vooral heel veel doen! De opdrachten zijn zo opgesteld dat jij direct aan de online marketing van jouw organisatie werkt.

incompany opleiding daantje presenteert

Hoofddocent

Tijdens de hele opleiding als online marketeer zul je voornamelijk les hebben van Jaap Schepers, een online strateeg met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online. Hij voorziet onze klanten van strategisch advies en ziet het als zijn missie om (beginnende) online marketeers de praktische kneepjes van het vak te leren. Jaap gelooft dat we elkaar slimmer maken als we kennis, resultaat en fun combineren. Dat wil zeggen: hard werken, maar ook gezellige en interactieve lessen.

Maar ook onze andere specialisten, zoals Mercede en Daantje geven les. Dit is afhankelijk van de gekozen modules.

Bereid je voor!

Per lesdag zul je ongeveer 2 uur voorbereiding nodig hebben. In deze tijd lees je in over nieuwe onderwerpen en werk je aan opdrachten voor je eigen organisatie. Uiteraard is eventuele zelfstudie verder in te delen naar wens. Wij kunnen samen met jou een heel tof plan samenstellen zodat je bijvoorbeeld ook een aantal Google-certificaten kunt behalen tijdens de opleiding.

Extra handen

Wij adviseren altijd om naast de opleiding ook een strippenkaart aan te schaffen voor aftercare. Zo kun je na de opleiding uitgebreid informatie bij ons opvragen of  over ieder gewenst onderwerp vragen stellen. Onze specialisten staan graag voor je klaar.

Denk bijvoorbeeld aan een eenmalige inrichting van Google Analytics: dit moet goed gebeuren, maar in de toekomst ga je dit nooit meer zelf doen. Daarom helpt een specialist je, en kunnen jullie je als team tijdens de opleiding focussen op de stof die jullie wél zult gebruiken in de praktijk. Jij bepaalt zelf wanneer en waarvoor je de strippenkaart inzet. Handig toch?

incompany strippenkaart daantje

Afdeling Academy

Tijdens de online marketing opleiding heb je toegang tot de Academy, een online leeromgeving. Hier staat alle stof op, kun je opdrachten maken en communiceren met de docent.

Investering

De investering voor deze opleiding is afhankelijk van het aantal lesdagen. Wij denken graag me je mee, ook als je een specifiek budget in gedachten hebt. Een mooie start van onze samenwerking is een heldere offerte. In elk geval zijn onze incompany opleidingen altijd inclusief:
  • lesdagen met lunch, koffie, thee en koekjes
  • Lesmateriaal
  • Optioneel: Een strippenkaart met hulp van een specialist ter waarde van bijvoorbeeld 4 uur
  • Een certificaat voor bewijs van deelname aan de opleiding
De factuur voor de opleiding ontvang je twee weken voorafgaand aan de start van de opleiding.
opleiding bijscholing certificaat jaap

Even voorstellen: Team Opleiden

Van Jaap, Daantje en Mercede krijg je les. Maudi is er voor al je (praktische) vragen. Ze hebben er zin in!

Starterskit: persona's

Wil jij direct een kickstart maken op het gebied van online marketing? Dat kan met onze starterskit. Wij hebben, geïnspireerd op Business Design Toolkit Persona’s, een template gemaakt zodat jij op een makkelijke manier je persona in kaart kunt brengen.

Facebook uitbesteden Mercede
opleidingsruimte afdeling online

Onze opleidingsruimte

Voor al onze opleidingen hebben wij een speciale opleidingsruimte bij ons kantoor in ’t Patronaat in Helmond. Deze ruimte is volledig ingericht om op een fijne en gezellige manier les te krijgen. Liever op een eigen locatie? Dat kan. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Culturele projecten waar we trots op zijn

Eerst geloven, dan zien. Of misschien toch andersom?

Bekijk alle cases >

Vraag een offerte aan

Wil je graag een offerte ontvangen? Of liever eerst kennismaken? Kan allemaal. Vul dit formulier in, wij doen de rest.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom deze opleiding?

Afdeling Cultuur is een project van Afdeling Online dat is ontstaan vanuit de wens om de online marketing van culturele organisaties in Nederland te professionaliseren. Onze ervaring leert ons namelijk dat met de juiste online marketing tools nóg meer mensen kunnen genieten van een museumbezoek, theatervoorstelling of dansles. Deze kennis willen wij dan ook graag overbrengen. Een van de manieren waarop wij dat willen doen, is door vaak al zeer bekwame cultuurmarketeers op te leiden in ons vak: online marketing. Meer dan 20% van de klanten van Afdeling Online zijn culturele organisaties. Wij werken voor organisaties als Kunstloc Brabant, Kröller-Muller Museum, het Textielmuseum, Erfgoed Brabant, de Zuiderwaterlinie en Holland Opera.

Incompany-opleiding-cultuurmarketeers

Opleiding: Online Marketing voor Cultuurmarketeers

Liever aansluiten bij een groep studenten en de opleiding dus niet incompany volgen?

Bekijk onze opleidingen agenda >

Referenties

Wij geven al jaren met veel plezier les aan onze opdrachtgevers, maar we zijn ook graag gastdocent. En natuurlijk hebben we zelf de juiste certificaten.

icm logo
google cert educator level2
cultuur marketing logo
Logo SDP

8,5 beoordeeld op Springest

Op Springest verzamelen we de ervaringen van onze studenten.

Bekijk de ervaringen >

Afdeling Academy

Kies je voor een opleiding bij Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >