Vraag & Antwoord

Wat is SEA?

SEA (Search Engine Advertising) is zoekmachine-adverteren. Je plaatst tegen betaling een advertentie op basis van een belangrijk zoekwoord. SEA campagnes kan je heel gericht richten: op de juiste doelgroep, op de juiste locatie en precies op het goede moment. SEA is op korte termijn een zeer effectief online marketing middel als je meer sales of leads wil genereren met je website of webshop. Slim ingezette SEA campagnes vergroten je zichtbaarheid in zoekmachines als Google en Bing.

Wil je meer weten? Neem contact met ons op! Onze SEA specialist legt je meer uit over dit onderwerp. Of wil je eerst nog meer lezen over SEA? Lees dan hieronder verder.

Verschillende vormen van SEA

Er zijn een aantal verschillende SEA vormen die je kan inzetten:

  • Display advertising: dit zijn online banners of tekstlinks die op websites geplaatst worden die veelal door jouw doelgroep bezocht worden.
  • Search advertising: deze advertentie verschijnt boven, onder of naast een organisch zoekresultaat.
  • Google shopping: dit is interessant als je een webshop hebt. Met Google shopping kan je adverteren op de producten in je webshop en worden deze tussen de zoekresultaten getoond.
  • YouTube: je kan ook adverteren op YouTube. Bijvoorbeeld je advertentie voor, tijdens of na een video. Of wil je juist je video sponsoren tussen de zoekresultaten?
  • Google Grants: wist je dat culturele instellingen en andere non-profits maandelijks gratis advertentiebudget (€8.500) kunnen ontvangen. Dat heet Google Grants.

Wil je meer weten over SEA?

En weten welke vormen van SEA het best bij jouw bedrijf en bedrijfsdoelstelling passen? Neem dan contact met ons op!

Contact
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht