Online campagnes voor Senso-Care
Doet de naam Senso-Care je niet meteen een belletje rinkelen? In haar branche is er niemand die het merk niet kent. Als webshop voor materialen op het gebied van sensorische informatieverwerking heeft Senso-Care namelijk een marktleiderspositie verworven. Komen prikkels sterker of juist minder sterk binnen, dan is Senso-Care er voor de consument om dit in balans te brengen. Vanaf het najaar van 2016 hielpen wij precies deze consument om eindelijk een oplossing voor hun probleem te bieden, via Google en via de Facebook-newsfeed. Namelijk: Senso-Care.
De opdracht
Je las het al: onder therapeuten, docenten en ouders met kinderen met informatieverwerkingsproblemen is Senso-Care een grote naam. Daarom lag de vraag van het merk niet zozeer bij het vergroten van de brand awareness, maar des te meer bij het inzetten van doeltreffende advertenties en informatieve copy om de online verkoop te boosten. En denk je aan conversies, dan denk je natuurlijk meteen aan Google Adwords! Facebook is daarentegen nog een beetje een ondergeschoven kindje als het gaat om hard converteren. Onterecht. Wij laten Senso-Care zien hoe het ook kan! Bekijk onze fantastische resultaten.
"De samenwerking tussen Afdeling Online en Senso-Care verloopt prettig en soepel. Vooral de creatieve Facebook-campagnes helpen ons onze doelgroep te bereiken!"
Marten Bosch
Co-owner Senso-Care
Google Adwords
Aankopen, dat is uiteindelijk waar het om draait voor een webshop. We zaten meteen op het puntje van onze stoel om aan de slag te gaan met Adwords Search-, Display- en Shoppingadvertenties. Deze campagnes zetten we zowel op productniveau in als op bredere termen, zoals ‘Sensomotorisch materiaal’. We filterden goed presterende keywords uit het verleden uit en deelden deze opnieuw in binnen adgroups. Ook schreven we hiervoor extended ads (nieuw advertentietekstformat). Uiteraard is optimalisatie een doorlopend proces.
De scores!
Voor deze klant schaalden we geleidelijk op wat betreft overzetten productadvertenties, omdat er geen conversies verloren mochten gaan. Al binnen drie maanden konden we rapporteren met mooie cijfers:
Facebook advertising
Allereerst werd een likecampagne gelanceerd om Senso-Care stevig in het geheugen te griffen van de doelgroep die nog niet of in mindere mate bekend is met Senso-Care. Conversie-advertenties werden daarnaast tweeledig ingestoken: warme leads worden opnieuw benaderd via een shoppingcampagne, terwijl push-advertenties worden gebruikt om producten te tonen die meer aandacht verdienen.
De scores!
Ook de inzet van Facebook advertising bleek een uitstekende keuze. Op maandbasis ten opzichte van het jaar hiervoor zagen we al: