Skip to main content

Op zoek naar een Hotjar expert?

Wil je diepgaande inzichten verkrijgen in het gedrag van bezoekers op jouw website? En vind je het belangrijk om de gebruikerservaring van jouw website te optimaliseren? Dan is Hotjar de perfecte tool om te ontdekken. Als Hotjar expert staan wij klaar om onze kennis en ervaring met jou te delen. Of je nu Hotjar volledig wilt beheersen, specifieke vragen hebt, of indruk wilt maken op je collega’s met deze krachtige tool, als Hotjar agency staan we voor je klaar. Benieuwd wat Hotjar voor jouw organisatie kan betekenen? Dan ben je hier aan het juiste adres.

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op!
Website strategie

Waarom kiezen voor Afdeling Online?

Hulp op locatie

Wij komen graag naar jou toe voor interim opzetten en inrichten van Hotjar. Binnen no time heb je alle kennis in huis.

Gespecialiseerd en gecertificeerd

Onze specialisten hebben de juiste certificaten én kennis op zak om jou te helpen met al je Hotjar vragen!

Coachen en opleiden

Naast dat we graag het werk uit handen nemen, coachen en leiden we je ook graag op!

Wat is Hotjar?

Aan de slag met een website analyse voor jouw organisatie? Dan is Hotjar een onmisbare tool. Hotjar helpt je bij het verkrijgen van inzicht in het gedrag van jouw websitebezoekers. Hoe bekijken bezoekers bepaalde pagina’s op jouw website? Maar ook: wat zijn knelpunten waardoor bezoekers afhaken op jouw website? Wanneer we Hotjar koppelen aan jouw website, zul je ontdekken hoe je jouw online platform efficiënter inricht. Hierdoor verbeter je de gebruikservaring en verhoog je conversie ratio’s.

Hotjar logo

Wat kun je met Hotjar?

Als je het ons vraagt, is Hotjar een must-have tool voor jouw online marketingstrategie. Begrijp de bezoeker van jouw website door middel van heatmaps, sessie registraties, enquêtes en nog veel meer. Analyseer ook de conversiepaden van bezoekers en identificeer eventuele knelpunten. Doordat je met Hotjar datagestuurde beslissingen kan nemen, optimaliseer je de efficiëntie en prestaties van jouw website.  Benieuwd naar alle mogelijkheden van Hotjar? Lees dan snel verder.

Waarom je Hotjar wil inzetten voor jouw organisatie

Aan de slag met het verbeteren van jouw online marketing? Hotjar is een slimme tool die je hierbij helpt. Hotjar helpt jou bij het nemen van datagestuurde beslissingen op jouw website. Hierdoor kan jij de gebruikerservaring voor bezoekers verbeteren en vergroot je de effectiviteit van jouw website. Benieuwd hoe je Hotjar inzet voor jouw organisatie? Als Hotjar expert ondersteunen wij je bij dit proces.

Waarvoor gebruik je Hotjar?

Hotjar biedt tal van mogelijkheden voor jouw organisatie. Maar wat zijn die mogelijkheden dan precies? Als expert op het gebied van Hotjar leggen wij het voor je uit.

SEA specialist Dirk

Waarom een Hotjar expert inzetten?

Hotjar is een groot, impactvol platform. Als je weet hoe je er goed gebruik van maakt, kan het platform je veel brengen. Maar dat kan nog best een uitdaging zijn. Een van onze specialisten helpt je hier graag mee. Met jouw Hotjar expert kijk je naar de doelen van jouw organisatie en hoe we deze kunnen bereiken met behulp van Hotjar.

Voor wie is dit interessant?

Beheer jij een website of ben je verantwoordelijk voor de online aanwezigheid van jouw organisatie? Dan is Hotjar een interessante tool voor jou. Met Hotjar optimaliseer je de gebruikerservaring, verhoog je conversies of los je technische problemen op. Het is een veelzijdige tool die jouw online marketingstrategie aanvult. Wil je Hotjar uitbesteden voor jouw organisatie of heb je hulp nodig bij specifieke vragen? Vraag naar onze Hotjar specialist.

Op zoek naar iets anders? Bijvoorbeeld meer informatie over Hubspot, Mautic of Semrush? Of wil je meer weten over SEO of SEA? Dat kan natuurlijk ook! Wij zijn graag jouw Afdeling Online.

FAQ - veelgestelde vragen

Heb je nog andere vragen over Hotjar? Neem een kijkje tussen onze veelgestelde vragen, misschien staat jouw vraag hier wel tussen. Toch nog andere vragen? Neem vooral contact op!

Is Hotjar gratis?

Ja, Hotjar biedt een gratis versie, maar deze versie biedt beperkingen in vergelijking met de betaalde versie. De gratis versie van Hotjar heeft de naam ‘Basic Plan’. Zoals de naam al omschrijft, geeft deze versie toegang tot een aantal basisfuncties. Hierbij horen onder andere heatmaps en sessie registraties, maar met beperkte mogelijkheden. Verder is het belangrijk om rekening te houden met:

  • Beperkte opslag
  • Beperkt aantal opnames
  • Enquête beperkingen
  • Beperkte paginaweergaven per dag. 

De prijzen van de betaalde versie variëren op basis van het aantal functies dat je kiest per pakket. 

Hoe installeer je Hotjar?

Om je op weg te helpen, hebben we een kort stappenplan voor je uitgewerkt.

  • Maak een Hotjar-account aan en log vervolgens in
  • Klik op ‘Nieuwe site toevoegen’ en voeg de URL van je website in.
  • Kies je tracking methode.
  • Voeg de trackingcode toe aan je website. (Tip: sla wijzigingen altijd handmatig op).
  • Verifieer je installatie.
  • Configureer aanvullende functies.
  • Je kunt aan de slag! Start met het verzamelen en analyseren van gegevens.

Heb je vragen over de installatie van Hotjar of kom je er niet uit? Neem gerust contact op met jouw Hotjar expert.

Wat is het verschil tussen Google Analytics 4 en Hotjar?

Google Analytics 4 en Hotjar zijn beide tools die interessant zijn voor website analyse, maar ze verschillen van doel en functie. Zo is GA4 gericht op het meten van algemene website prestaties in de vorm van statistieken. Hotjar, daarentegen, richt zich op gebruikersgedrag en gebruikerservaring door middel van visuele hulpmiddelen, zoals heatmaps. Wil je alles halen uit je online marketing strategie? Dan raden wij aan om beide tools te gebruiken.

Wat is het verschil tussen Microsoft Clarity en Hotjar?

Microsoft Clarity en Hotjar zijn beide tools waarmee website analyse uitgevoerd kan worden. Het grootste verschil ligt in het eigendom, het bedrijfsmodel en de verschillende functies. Zo is Clarity onderdeel van Microsoft en is Hotjar een op zichzelf staande tool. De keuze tussen de twee hangt vooral af van jouw specifieke behoefte en het budget dat je beschikbaar wil stellen.

Wat zijn de voordelen van Hotjar?

Zoals je waarschijnlijk wel verwacht, heeft Hotjar veel voordelen. Als Hotjar specialist lichten wij deze graag voor je uit: 

  • Hotjar biedt uitgebreide functies om inzicht te krijgen in gebruikersgedrag.
  • Het conversiepad van bezoekers helpt je om knelpunten te identificeren en vervolgens conversie optimalisatie uit te voeren.
  • Feedbackformulieren stellen je in staat om ervaringen van bezoekers te verzamelen. 
  • Hotjar helpt bij het opsporen van technische problemen.
  • Doordat je inzicht hebt in de gebruikerservaring, kan je gericht aanpassingen doen aan je website.
  • Hotjar helpt je om datagestuurde beslissingen te nemen.
  • Hotjar combineert kwantitatieve en kwalitatieve gegevens waardoor je een compleet beeld hebt van de prestaties van je website.

Wat zijn de nadelen van Hotjar?

Aan voordelen kleven vaak ook nadelen en dat is bij Hotjar helaas ook het geval. Als Hotjar agency zetten wij ze voor je op een rijtje:

  • Om Hotjar optimaal te gebruiken, is een betaald abonnement noodzakelijk.
  • Het verzamelen van gegevens vereist zorgvuldige aandacht voor privacywetten.
  • Hotjar heeft verschillende functies die complex zijn om te begrijpen en in te stellen.
  • Het interpreteren van gegevens vereist een bepaalde expertise.
  • Gegevens kunnen overweldigend zijn.
  • Enquête vermoeidheid kan de kwaliteit van feedback verminderen.
  • Het is belangrijk om de trackingscode regelmatig bij te werken.

Laat je vooral niet afschrikken door de nadelen van Hotjar, hier kunnen wij als Hotjar specialist je bij ondersteunen.

Hotjar advies nodig?

Wil je alle ins & outs van Hotjar leren kennen? Dat kan bij Afdeling Online. Wil jij Hotjar uitbesteden of heb je hulp nodig bij specifieke vragen? Als jouw Hotjar agency staan wij voor je klaar!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.