Skip to main content

Op zoek naar een HubSpot consultant?

HubSpot, het is één van de grootste Marketing Automations- en CRM platformen van dit moment. Deze tool is ontzettend handig als je aan de slag wil met de automatisering van jouw organisatie. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van HubSpot? Wil je je collega’s omver blazen met deze interessante tool? Of werk je al met HubSpot maar heb je nog specifieke vragen? Kortom: kan jij wel wat hulp gebruiken met het inzetten van HubSpot voor jouw organisatie? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op!
Jaap

Waarom kiezen voor Afdeling Online?

Hulp op locatie

Wij komen graag naar jou toe voor interim opzetten en inrichten van hubspot. Binnen no time heb je alle kennis in huis.

Gespecialiseerd en gecertificeerd

Onze specialisten hebben de juiste certificaten én kennis op zak om jou te helpen met al je HubSpot vragen!

Coachen en opleiden

Naast dat we graag het werk uit handen nemen, coachen en leiden we je ook graag op!

Wat is HubSpot?

HubSpot is een alles-in-één platform. Het helpt bedrijven bij het optimaliseren van hun marketingactiviteiten, het genereren van leads, het aantrekken van klanten en het opbouwen van betere relaties met klanten. Wanneer je aan de slag gaat met HubSpot kom je erachter dat dit een ontzettend groot platform is met veel handige tools. Maar hier zit meteen ook een valkuil. Je moet natuurlijk wel weten hoe je omgaat met dit immense platform. Omdat we snappen dat dit overweldigend kan zijn, staan wij als HubSpot specialist voor je klaar!

Wat kan je doen met HubSpot?

Met de tools van HubSpot kunnen organisaties hun online marketingactiviteiten verbeteren, e-mailcampagnes uitvoeren, inhoud publiceren op verschillende kanalen, sociale media beheren en de resultaten meten.

Daarnaast biedt HubSpot ook functionaliteiten voor sales, zoals het nurturen van leads, het beheren van verkoopfunnels en het automatiseren van verkoopprocessen. Het helpt sales om beter georganiseerd te zijn, leads op te volgen en ook de samenwerking met online marketing te verbeteren.

Waarom je HubSpot wil inzetten voor jouw organisatie

HubSpot biedt een overvloed aan mogelijkheden voor jouw organisatie. Met geautomatiseerde e-mail- en social flows kunnen jij en je collega’s je richten op andere belangrijke activiteiten. Denk aan e-mailcampagnes die geautomatiseerd worden uitgevoerd, waardoor jij meer tijd hebt om waardevolle klantrelaties (MQL en SQL’s) op te bouwen. Of resultaten die geautomatiseerd worden gemeten, waardoor jij meer tijd overhoudt voor creatieve brainstormsessies. Deze marketing automations vereenvoudigen werkprocessen en zorgen voor een hoge mate van efficiëntie. Hierdoor krijgt jouw organisatie de kans om aanzienlijk te groeien en tegelijkertijd een uitzonderlijke klantervaring te bieden. Win-win!

Hoe werkt HubSpot?

Maar hoe werkt HubSpot dan precies? En hoe begin je hiermee? De eerste stap en meteen een belangrijke stap die je moet zetten, is de HubSpot onboarding. In dit proces maak je jouw account direct klaar voor gebruik. Wij doorlopen met jou de volgende vier stappen van het onboardingsproces:

SEA specialist Dirk

Waarom een HubSpot consultant inzetten?

HubSpot is een groot, impactvol platform. Als je weet hoe je er goed gebruik van kan maken, kan het platform je veel brengen. Maar dat kan nog best een uitdaging zijn. Daar helpt een van onze specialisten je graag mee. Met jouw HubSpot bureau kijk je naar de doelen van jouw onderneming en hoe we deze kunnen bereiken met behulp van HubSpot.

Voor wie is dit interessant?

Op een efficiënte manier werken binnen jouw organisatie? Je collega’s alles leren over marketing automations? Of simpelweg HubSpot van A tot Z onder de knie krijgen? Als HubSpot agency delen wij graag onze kennis en ervaring over HubSpot. Of je nu al bekend bent met deze tool of nog helemaal niet. Wil je HubSpot uitbesteden voor jouw organisatie of heb je hulp nodig bij specifieke vragen? Onze HubSpot consultant staat voor je klaar!

Op zoek naar iets anders? Bijvoorbeeld een Social Marketing expert of MailChimp expert? Of wil je meer weten over SEO of SEA? Dat kan natuurlijk ook! Wij zijn graag jouw Afdeling Online.

FAQ - veelgestelde vragen

Heb je nog andere vragen over HubSpot? Neem een kijkje tussen onze veelgestelde vragen, misschien staat jouw vraag hier wel tussen. Toch nog andere vragen? Neem vooral contact op!

Is HubSpot een CRM systeem?

Ja, HubSpot is een CRM systeem. Ook wel een CRM platform te noemen. Er zijn namelijk ontzettend veel mogelijkheden binnen HubSpot. Denk aan het stroomlijnen van marketingactiviteiten, het genereren van leads, het automatiseren van verkoop processen en nog veel meer.

Wat kost HubSpot?

Voordat je in de HubSpot prijzen duikt, is het belangrijk om te weten voor welke uitdagingen jouw organisatie staat. Op basis van deze uitdagingen kan je namelijk een bijpassend HubSpot pakket kiezen. HubSpot heeft verschillende pakketten met ieder diverse hulpbronnen. Zo heb je bijvoorbeeld HubSpot Marketing, HubSpot CRM & Sales, HubSpot CMS en HubSpot Customer Service. De prijzen per pakket verschillen en binnen ieder pakket is er de mogelijkheid om te kiezen voor 3 niveaus; starter, professional of enterprise.

Is HubSpot veilig?

Jouw CRM systeem is een groot onderdeel van jouw bedrijf en daarom is de veiligheid hiervan ontzettend belangrijk. Aan de hand van 3 maatstaven zorgt HubSpot ervoor dat jouw CRM-gegevens goed beveiligd zijn:

  • End-to-end approach op het gebied van databeveiliging en privacy.
  • Een centraal systeem met opslag van data voorkomt dat gegevens verspreid worden onder verschillende systemen en tools.
  • AVG-functies zorgen ervoor dat je data op een veilige en rechtmatige manier verzamelt, gebruikt en verwijderd wordt. 

Wil je meer weten over de veiligheid van HubSpot? Laat het ons weten!

Wat is het doel van inbound marketing?

HubSpot staat bekend om zijn focus op inbound marketing. Maar wat is dit nu precies? Als HubSpot agency leggen we het graag voor je uit. Inbound marketing is een benadering waarbij bedrijven waardevolle content creëren om potentiële klanten aan te trekken. Dit is in plaats van de traditionele ‘outbound’ methoden zoals koude acquisitie. Het doel is dus om klanten aan te trekken door hen waardevolle informatie en hulp te bieden gedurende hun gehele klantreis.

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

Zoals je waarschijnlijk wel verwacht, heeft Hubspot veel voordelen. Als Hubspot consultant lichten wij graag de belangrijkste voordelen voor je uit. 

  • HubSpot is dé alles in één tool.
  • Marketing en sales zijn nauw met elkaar verbonden.
  • HubSpot werkt samen met veel verschillende tools.
  • Doordat HubSpot vervolgstappen automatiseert, bespaart dit je veel tijd. 
  • Het is mogelijk om een gratis demo uit te proberen.
  • HubSpot is toekomstproof. Dit platform blijft op de hoogte van alle ontwikkelingen en past zijn systeem daarop aan.

Wat zijn de nadelen van HubSpot?

Aan voordelen kleven vaak ook nadelen en dat is hierbij helaas ook het geval. Als HubSpot agency zetten wij ze voor je op een rijtje.

  • De prijs kan in eerste instantie afschrikken.
  • De standaard betaaltermijn is 1 jaar vooruit betalen.
  • De software kan in het begin overweldigend zijn door de hoeveelheid aan mogelijkheden.
  • Het kost tijd en moeite om je wegwijs te maken in het systeem.

HubSpot advies nodig?

Wil je alle ins & outs van HubSpot leren kennen? Dat kan bij Afdeling Online. Wil jij HubSpot uitbesteden of heb je hulp nodig bij specifieke vragen? Als jouw HubSpot bureau staan wij voor je klaar!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.