Skip to main content

Social marketing voor Dual Inventive

Reis jij ook wel eens met de trein? De kans is groot dat je nooit hebt nagedacht over onderhoud van het spoor en alles wat daarbij komt kijken. Internationale organisatie Dual Inventive zoekt samen met partners uit verschillende werkvelden (spoortechniek en technologie) naar innovatieve oplossingen voor het spoor. In sneltreinvaart zijn wij voor Dual Inventive aan de slag gegaan met onder andere social marketing. Hoe en wat? Dat lees je in deze case!

Social marketing

Online marketing

Strategie

dual inventive logo

De opdracht

Wij zijn voor deze opdracht gestart met een strategische sessie om de online marketing strategie van Dual Inventive te bepalen. Vragen als ‘Wie ben je als organisatie?’, ‘Wat vind je belangrijk?’ en ‘Hoe wil je overkomen op anderen?’ werden gesteld en beantwoord. Daarna hebben we gezamenlijk een online strategie bepaald. Het uiteindelijke doel? De naam ‘Dual Inventive’ internationaal vestigen binnen de spoorwereld en verkeer genereren naar de website. Het instrument: social marketing om naamsbekendheid te genereren en fans te binden.

"Daantje en haar achterban bij Afdeling Online stralen vanaf dag één onze kernwaarde uit: ‘co-inventief’ samenwerken met partners. Als team bundelen we onze kennis en creëren we waarde waarbij creativiteit, commitment en respect naar elkaar centraal staan. Daaruit ontstaat energie en die zie je mooi terug in het flink toegenomen verkeer op social media en onze website."

Lisette

Dual Inventive

Social marketing met een rebels randje

Uit de strategische sessie bleek dat Dual Inventive anders is dan hun concullega’s. Op beurzen zijn zij de rebel die er een feestje van maken met een DJ. In plaats van allemaal strak in pak lopen zij er kleurrijk bij met een knipoog naar de serieuze zakenwereld.

Onze social marketing expert Daantje zit op kantoor bij Dual Inventive en leert hierdoor de doelgroep en de klant steeds beter kennen. Zo weet zij de juiste doelgroep te bereiken met creatieve posts met een rebels randje.

Op Facebook, Twitter en LinkedIn was Dual Inventive al actief, op Instagram hebben we ondertussen ook al een mooie wall aan content opgebouwd. Dit heeft geleid tot meer websitebezoekers en een grotere achterban op social media. De doelgroep in Nederland weet Dual Inventive al te vinden; nu gaan we ons ook richten op andere landen! Het doel voor de komende periode: zorgen dat ze in Engeland, België, Duitsland, Frankrijk en zelfs in Australië en Amerika ook niet meer om Dual Inventive heen kunnen bij het verbeteren van het spoor.

Social marketing doen we samen

Het team van Dual Inventive gaat regelmatig naar beurzen in binnen- en buitenland. Daantje staat dan continu met hen in contact. Samen met haar achterban bij Afdeling Online schakelt ze als een spin in het web om Dual Inventive te ondersteunen bij Google Analytics. En dat is handig, want zo zorgen we ervoor dat de social media marketing voor Dual Inventive zo efficiënt mogelijk verloopt. Samen staan we sterker en bieden we de optimale social marketing ondersteuning voor Dual Inventive.

De scores!

Maar wat heeft social marketing tot nu toe dan opgebracht? Hier zie je de online resultaten.