Coachen

Als online marketeer of communicatiemedewerker kan het uitdagend zijn om binnen je vak te blijven groeien. De ontwikkelingen gaan namelijk snel en de tijd vliegt als je tot je oren in je werkzaamheden zit. Juist daarom is het fijn om vakinhoudelijk gecoacht te worden. Hierover lees je meer op deze pagina.

coachen ilse klant

Waarom kiezen voor coaching on the job?

  • Samen kijken we hoe we de kwaliteit van jouw werkzaamheden naar een hoger niveau tillen. Het doel is om de resultaten van jouw marketing- en communicatiebudget te optimaliseren. 
  • Je coach dient als vraagbaak en kun je inzetten voor de verdediging van je resultaten naar MT en partners. 
  • Je coach denkt mee over jaarplannen, rapportages en analyses tijdens on- en offline sessies en helpt je deze te vertalen in concrete actiepunten. 
  • Je coach denkt mee over je vakontwikkeling, bijvoorbeeld door samen een opleidingsplan op te stellen en te bewaken.

"Iedereen kan zich online marketeer noemen, maar er zijn slechts enkele professionals die vanuit een strategisch kader praktisch kunnen denken. Ik vind het een eer om die ontwikkeling te zien bij mijn opdrachtgevers."

Jaap Schepers

Directeur Afdeling Online

Dit kunnen we voor je betekenen

Is het tijd om te werken aan jouw vakontwikkeling? Wij helpen je graag op weg. Wat we precies doen? Dat zie je hieronder.

Goed, beter, best

In een reeks coachingssessies zoom je in op de inhoud van je vak. Hoe kun je jouw digitale marketing resultaten verbeteren? Waar laat je kansen liggen? Welke kennis mis je nog? Hoe overtuig je je collega’s en je team voor meer budget? In deze praktische 2 uur durende sessies begeleidt een coach je bij het vinden van antwoorden op deze vragen. Het is mogelijk om dit traject te volgen terwijl je een van onze opleidingen volgt.

coachen team

Samen aan het werk

Soms kruip je het liefst samen achter de computer, toch? Zeker als je dan mee mag kijken met een specialist. Hoe voert een SEO specialist een zoekwoorden onderzoek uit? Hoe zet een SEA specialist een Google Ads campagne op? Maak het mee tijdens een Meemaak Sessie. Vooraf krijg je de theorie, daarna ga je samen aan de slag. Zo kijk je niet alleen over de schouder mee, maar krijg je vooral inzicht in de keuzes die een specialist maakt, en waarom.

Wat denk jij?

Het kan gebeuren dat je zelf graag alle touwtjes in handen houdt. Maar: soms kun je wel een sparringpartner over een online marketing vraagstuk, een moeilijke analyse, een jaarrapportage of een eenmalig probleem. Veel van onze opdrachtgevers zetten onze specialisten om die reden in. Het hoeft dus geen coachingstraject te zijn. Eenmalig meedenken doen we ook net zo graag. 

coachen eenmalig telefoontje

"Jaap coacht mij al een tijd in mijn online marketing rol. De complexiteit en eindeloze mogelijkheden van Google Ads en Analytics weet hij terug te brengen tot concrete, begrijpelijke adviezen op maat die de gewenste resultaten opleveren voor mij en onze organisatie."

Simon

Opvoedinformatie.nl

Onze visie op leren

Een rode draad door Afdeling Online is toch wel de liefde voor leren. Je vak ontwikkelen is een must als digitale marketeer, en dus is een sterke visie op leren onmisbaar. Daarom heeft Afdeling Online een groot deel van haar eigen team intern opgeleid via traineeships en startersbeurzen. Daarnaast is er altijd veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en coaching.   

Met de jaren kwam de wens om de digitale marketing van organisaties te professionaliseren. Dat resulteerde in een ondernemersvisie die anders is dan andere bureaus en bovendien: een opleidingstak waar kennis en ervaring wordt gedeeld met opdrachtgevers.