Online marketeer als krapteberoep

Volgens het UWV behoort het vak van online marketeer tot de krapteberoepen. Dat wil zeggen dat de markt moeite heeft met het invullen van deze vacatures. Voor iedere online marketeer (in de dop) die op zoek is naar een baan, zijn er 7 openstaande vacatures die schreeuwen om de aandacht van de werkzoekende. Dat zijn er dus 6 te veel per werkzoekende online professional. Je laten omscholen tot online marketeer biedt dus perspectief op werk.

krapteberoep online marketeer
omscholing samenwerken

Waar is vraag naar?

Er is behoefte aan breed geschoolde online marketing specialisten, die thuis zijn in marketingprincipes, de nieuwste trends en de verschillende facetten van digitale marketing onderling kunnen verbinden tot één krachtige marketingstrategie. Daarvoor is het belangrijk eerst een brede basis te ontwikkelen en daarna een eventuele specialisatie te kiezen, bijvoorbeeld SEO, SEA of contentmarketing.

Wat houdt het vak van online marketeer in?

  • Als online marketeer ben je verantwoordelijk voor het behalen van de online doelen van een bedrijf of organisatie. De functie ‘online marketeer’ is een parapluterm. Je functie kan dus ook anders heten, bijvoorbeeld content marketeer, online communicatie specialist of SEO specialist. 
  • Je kunt je als online marketeer focussen op de hele online marketing strategie, maar je kunt je ook specialiseren in een deeldiscipline, bijvoorbeeld SEO, SEA, copywriting, e-mailmarketing of social advertising. Wij adviseren altijd eerst een brede basis te leggen, en pas daarna de verdieping te zoeken. 
  • Als online marketeer werk je soms alleen bij een bedrijf of organisatie, maar vaker nog werk je in een team met bijvoorbeeld een marketingmanager of een allround communicatiespecialist. 

5 redenen om je te laten omscholen tot online marketeer

Interesse?

Wil jij je laten omscholen tot online marketeer? Meld je aan voor onze opleiding.

Meld je aan!