Google Ads SEA SEO Copywriting

Zoekmachine marketing voor ROC Rivor

In de hechte gemeenschap van het Gelderse rivierenland vind je ROC Rivor. Dit is niet zomaar een MBO-school, want ROC Rivor staat op de vierde plaats van de beste MBO-scholen van Nederland. Eén blik op de website van ROC Rivor bevestigt dit meteen: de onderwijsinstelling is kleinschalig, maar barstensvol kwaliteit en betrokkenheid. Wij gingen voor ROC Rivor aan de slag met SEO en SEA.

Rivor
SEO en SEA voor ROC Rivor

De opdracht

In het voorjaar van 2018 gingen we aan de slag voor ROC Rivor. De website van dit ROC was toe aan een nieuw jasje. Daarom gingen ze voor een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Aan ons de taak om hun vindbaarheid te vergroten, dankzij slimme inzet van SEO en SEA. Ons doel: het opleidingsaanbod van ROC Rivor beter vindbaar maken in zowel de betaalde als de organische zoekresultaten.

Ilse van Hooft
‘Een fijne samenwerking met een unieke klant: ROC Rivor is een kleinschalige, persoonlijk MBO met veel karakter.’
Ilse van Hooft - Senior Projectmanager
Met Afdeling Online samenwerken is een feestje! Ilse staat direct voor je klaar en weet je vraag altijd te beantwoorden, waardoor ROC Rivor er een sparringpartner bij heeft gekregen. De uitgebreide kennis en expertise van Afdeling Online hebben gezorgd voor meer website bezoekers en een sterke online marketing
Marlene van Overbeek - ROC Rivor
Woorden zoeken

Wat hebben we gedaan?

Het opleidingsaanbod van ROC Rivor is omvangrijk, want er zijn verschillende niveaus en talloze richtingen en specialisaties. Daarom zijn we begonnen met een grondig zoekwoordenonderzoek. Hiervoor kropen we in het hoofd van de belangrijkste doelgroepen: potentiële nieuwe leerlingen én hun ouders. Met de zoekwoorden op zak is een van onze bevlogen copywriters aan de slag gegaan. Ze schreef met hulp van input van de docenten maar liefst 70 geheel unieke webpagina’s!

SEA Google Ads

Adverteren maar!

Er was bij ROC Rivor al een Google Ads account ingericht, waarvan we de campagnes hebben overgenomen en uitgebreid. We hebben ons gericht op drie vlakken: de info-avonden plus open dagen, nieuwe aanmeldingen en het IKK-aanbod. Ook zijn we de webresultaten gaan meten, waardoor ROC Rivor voortaan een duidelijk beeld heeft van de resultaten van de campagnes. Wel zo helder!

Het resultaat

De scores!

Weet de doelgroep ROC Rivor voortaan beter te vinden? De resultaten laten het zien:

Social media

Deel deze case

Ook interesse in Google Grants?

Bel Jaap!

Jaap staat voor je klaar.

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht