Website optimalisatie voor Medipoint

Het centrale punt voor het lenen, huren en kopen van zorg- en welzijnsproducten. Dat is Medipoint. Met persoonlijk en deskundig advies helpen zij hun klanten. Maar wie helpt hen aan een hogere conversie ratio van hun website? Aangenaam, Afdeling Online.

Funnel analyse

Dashboard

Optimalisatie

De opdracht

Medipoint ging samen met onze partner Online Department een redesign ux-traject in. En waar Medipoint altijd persoonlijk en deskundig advies biedt aan hun klanten over zorg- en welzijnsproducten, boden wij hen deskundig advies over de prestaties van hun website. Zo konden Medipoint in samenwerking met Online Department de online marketing funnels optimaliseren en dus nóg efficiënter klanten helpen.

Onze uitdaging? Het volledige online verkoopproces in kaart brengen. We vonden antwoorden op vragen als ‘Hoe bewegen nieuwe klanten zich door de website?’, ‘Waarom haken ze af?’ en ‘Hoe kunnen we het afrekenproces optimaliseren?’. Door een antwoord én een oplossing te bieden op deze vragen, kon de funnel van Medipoint geoptimaliseerd worden. Met weer een hogere conversie ratio als resultaat.

"Door data te combineren met de praktijkervaring van Medipoint medewerkers kreeg ik een heel ander beeld van de geobserveerde knelpunten. Het zijn deze diepere inzichten die mijn werk beter en specialer maken."

Mathijs Verhallen

Senior online marketeer

Knelpunten

Uit de procesanalyse kwam een verrassende conclusie naar voren: de doelgroep begreep het concept niet. Niet bevorderlijk voor de conversie ratio. De doelgroep van Medipoint bleef cirkelen op de website. Door het gebruik van Google Analytics, Google Optimize en Hotjar hebben wij de huidige knelpunten binnen de funnel in kaart gebracht en een uitgebreid antwoord geformuleerd op de vraag: Hoe kan Medipoint zijn funnels optimaliseren?

stagebedrijf jaap geeft les

Oplossingen bedenken

Met die knelpuntenanalyse brachten we de grote hoeveelheden data die met de website werd verzameld terug tot behapbare adviezen en een heldere procesflow. Daarnaast keken we op welke punten we juist data-metingen misten. Samen met de UX-, ICT- en afdelingsspecialisten keken we naar potentiële oplossingen waarbij we ons zoveel mogelijk lieten leiden door de beschikbare data tijdens verschillende sessies en meetings. Zodoende konden Online Department en Medipoint volledig voorbereid het ux-traject in stappen en de website op de juiste manier redesignen. 

De resultaten!

Het precieze effect van onze adviezen kan de klant monitoren in een online dashboard. In dit dashboard ziet het bestuur de klantreis, met bijvoorbeeld de targets per klantreis fase. 

Neem contact op

Wil je aan de slag met het verbeteren van jouw website? Wij helpen je graag op weg. Dankzij een funnel analyse heb je een overzicht van wat er verbeterd kan worden aan jouw website zodat je meer sales, leads en tevreden bezoekers genereert. Neem vrijblijvend contact op met Jaap. Hij vertelt je hier graag meer over.