Funnel analyse

Spiksplinternieuw of een oud beestje: iedere website heeft obstakels voor haar bezoekers. Een Funnel analyse, ofwel een website analyse, brengt in kaart waar jouw websitebezoekers deze obstakels tegenkomen. En iedereen weet: hoe minder obstakels, hoe eerder bij de finish.

funnel analyse jaap legt uit

Waarom kiezen voor een Funnel analyse?

  • Dankzij deze analyse heb je een overzicht van wat er verbeterd kan worden aan jouw website zodat je meer sales, leads en tevreden bezoekers genereert. 
  • In een uitgebreid rapport geven wij een overzicht van wat er goed gaat, minder goed gaat en wat de verbeterpunten zijn. Zo kun je hier direct actie op ondernemen.

Dit kunnen we voor je betekenen

Wil je aan de slag met het verbeteren van jouw website? Wij helpen je graag op weg. Wat we precies doen? Dat zie je hieronder.

Van A naar B

We starten met het bepalen van de funnel routes. Welke routes leggen jouw bezoekers af totdat ze overgaan tot een conversie? Denk aan de eerste aanraking van een bezoeker met je website tot het invullen van een formulier (lead) of het afrekenen van een artikel in je webshop (checkout). Met een funnel mapping visualiseren we deze stappen en bepalen we waar de meest waardevolle CRO verbeteringen zijn te behalen. Dit vormt het fundament voor de Funnel analyse.

Alle data bekend?

Hebben we de juiste data beschikbaar? Deze vraag is essentieel, want de data vormt de basis voor onze conversie optimalisatie adviezen. In het Analytics account implementeren we de funnel mapping. Denk aan het toevoegen van events, goals en segmenten om gedetailleerde stappen inzichtelijk te maken. Daarnaast werken we ook aan de kwaliteit van de data door met slimme filters ondefinieerbare bezoekers te verwijderen of eventuele meetproblemen voorafgaand aan de analyse op te lossen.

funnel analyse analytics

Het oog wil ook wat

Voor het complete plaatje combineren we de Analytics data met Hotjar. Dit is een ideale combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Hotjar is een verzameling van tools die op een visuele manier in kaart brengt wat je bezoekers van je website vinden en hoe ze over je website navigeren. Denk aan heatmaps, motion tracking, user polls, surveys en meer.

funnel analyse dirk analyseert

Hot, hot, hot

Heatmapping is een techniek die alle kliks, taps (mobile), muisbewegingen en scrolling samenvoegt en visualiseert tot één pagina met zogenaamde heat points. Motion tracking is een visuele weergave van de muisbewegingen op je website. We nemen de belangrijkste pagina’s onder de loep.

funnel analyse heatmap

Wat vinden je bezoekers?

Met feedback polls stellen we op je website een korte vraag aan je bezoekers. Deze vragen zijn heel kort en laagdrempelig: het zijn eenvoudige meerkeuzevragen of er wordt gevraagd om op een emotie te klikken (bijvoorbeeld een NPS-score). Dit is een eenvoudige methode om online klantentevredenheid te meten.

funnel analyse user polls

100% juist

In alles wat wij implementeren en meten, houden wij rekening met de AVG verordening. Wanneer nodig adviseren wij in het aanvullen van je cookiewall en je Privacy Statement.

strategie sanne laptop

Aan de slag!

Tot slot waar het echt om draait: de analyse met bijkomende praktische tips. Waar liggen de kansen? Wat ging er goed? En wat kan beter? Zo kunnen jij, je team en je webbouwer direct aan de slag.

Wat gaan we precies doen?

Samen met onze opdrachtgevers doorlopen we deze stappen.

Alle certificaten op zak

De mogelijkheden van online marketing ontwikkelen zich vliegensvlug. We vinden het belangrijk om op de hoogte te blijven. Daarom heeft ons team altijd de belangrijkste certificaten op zak.

Google Partner Badge
google analytics logo
google gtm logo
matomo logo
hotjar logo

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.