Vraag & Antwoord

Hoe zorg je ervoor dat je e-mails vaker worden geopend?

Je zorgt ervoor dat je e-mails vaker worden geopend als je lezer zich aangesproken voelt en interesse heeft in de inhoud van de e-mail.

Wil je meer weten over hoe je onderwerpen in je e-mails afstemt op de interesses van je publiek? Onze online communicatie specialist Ilse kan je hier alles over vertellen.

Manieren waarop je de aandacht van de lezer kunt trekken

E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij je de lezer persoonlijk kunt aanspreken. In e-mails kun je op verschillende manieren de aandacht van de lezer trekken:

  • Het eerste moment waarop je de aandacht van je lezer kunt trekken, is wanneer deze zijn/haar e-mailbox bekijkt. Gebruik daarom een korte wervende zin in de titel om de interesse wekken.
  • Ook kun je je lezer persoonlijk aanspreken met eventueel heer/mevrouw, voornaam en achternaam in de titel. Hiermee vergroot je de kans dat de lezer de inhoud van de e-mail leest.
  • Met persoonsgerichte en relevante content zorg je ervoor dat de lezer ook daadwerkelijk je e-mail leest.

Wil je e-mailmarketing gaan inzetten voor jouw bedrijf?

Neem contact met ons op! Dan kijken we samen naar e-mailmarketing strategie, doelgroepen en content.

Wil je meer weten over e-mailmarketing?

Neem dan contact met ons op!

Contact
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht