Conversie

CRO Specialist

Als Conversie Optimalisatie Specialist worden we blij van statistieken. Want: hoe meer rendabele transacties of leads we kunnen binnenhalen, hoe beter. Hoe we dit doen? Een conversie betekent in de online marketing het behalen van een vastgesteld doel. Denk aan acties op je website zoals bestellingen, nieuwsbriefinschrijvingen of offerte-aanvragen. We analyseren jouw sterke en zwakke punten en komen met een concreet plan om jouw conversies te verhogen. Ons doel? Onze klanten voorzien van een rendabele, funnel geoptimaliseerde website of webshop voor het beste resultaat.

Ben je op zoek naar een CRO specialist om jouw conversies naar een hoger niveau te brengen? Of heb jij een openstaande vacature voor een CRO specialist? Lees verder en ontdek wat wij als CRO specialist voor je kunnen betekenen.

Waarom een CRO Specialist inhuren?

Als CRO specialist vertalen wij de behoeftes van jouw klanten naar mogelijkheden. Bovendien kijken we graag verder dan alleen A/B-testen. We halen alles uit de kast om te achterhalen wat het beste is voor jouw klanten en gebruikers. We zien conversie optimalisatie als een systematische werkwijze die bestaat uit een combinatie van A/B-testen, de combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve data, het volgen en analyseren van digitaal gedrag, implementeren en iteratie. En juist die systematische werkwijze kan volgens ons hét verschil maken in een wereld waarin de online concurrentie moordend is.

Waarom samenwerken?

De voordelen van ons conversie optimalisatie bureau

  • CRO is een complex proces waarin elke situatie vraagt om een aparte oplossing. Als expert hebben wij de nodige kennis van de verschillende marketing disciplines in huis.
  • We weten onze weg in de wereld van statistiek, analytics, usability en design.
  • Als CRO expert zijn we altijd onderzoekend en nauwkeurig. We zijn analytisch ingesteld en doen geen aannames of overhaaste conclusies.
  • We hebben ruime ervaring met A/B testing, behavioural design, cognitive biases, lead nurturing, copywriting en statistiek.
  • We kennen de symbiose tussen kwalitatieve (“begrijpen”) en kwantitatieve (“meten”) informatie.

Dirk Schraven
Conversie optimalisatie draait om het juist interpreteren van je website statistieken en op basis daarvan testen, testen en nog eens testen. Dirk Schraven - Senior Online Strateeg
Aanpak

Samenwerken met een CRO specialist

Als jouw conversie optimalisatie specialist geven we je een helder inzicht in de sterke en zwakke punten van je website. We gaan van start met een conversie-analyse en een nulmeting. Zo weet je precies waar je staat. Vervolgens doet onze website consultant een on-site onderzoek naar de customer journey van jouw (potentiële) klanten. Ook kijken we hoe goed jouw website of webshop al scoort, bijvoorbeeld op het gebied van SEO en SEA. Op basis hiervan adviseren we over manieren om (nog) meer rendement te genereren rondom je online platform. Kortom: bij ons is je gehele conversie-optimalisatie in goede handen.

Dit is hoe de samenwerking met ons CRO bureau in zijn werk gaat:

  • 1. Intake

    Om jou het best te kunnen adviseren, willen wij jouw organisatie eerst goed leren kennen. Tijdens de intake bespreken we de online marketing doelen van jouw organisatie.

    1. Intake
  • 2. Conversies bepalen

    Samen bepalen we welke conversies we gaan meten: toevoegen aan winkelmandje, nieuwsbrief inschrijvingen, offerte-aanvragen, etc.

    2. Conversies bepalen
  • 3. Analytics inrichten

    Voordat we kunnen meten hoeveel conversies je binnenhaalt en via welke kanalen, richten we Google Analytics voor je in. Natuurlijk met de nodige targets en funnels.

    3. Analytics inrichten
  • 4. Analyse

    We beginnen met een nulmeting, waarna we kritisch naar je website/webshop kijken. Wat kan er beter, zodat er meer conversies binnenstromen?

    4. Analyse
  • 5. Testen

    De optimalisatie van jouw website/webshop is een doorlopend proces. Daarom blijven we testen, analyseren en verbeteren.

    5. Testen
  • 6. Rapportage

    Wat zijn de vorderingen van het conversie optimalisatie traject? Als CRO specialist delen we deze maandelijks met je.

    6. Rapportage
Aandachtspunten

Een CRO specialist kijkt naar de volgende onderdelen:

  • Usability onderzoek: tijdens ons onderzoek naar user experience, nemen we allerlei functionaliteiten van je website of webshop onder de loep.
  • A/B testen: als CRO consultant testen we zowel met vormgeving als met tekst. Denk aan koppen, subkoppen, call to actions, afbeeldingen, knoppen etc.
  • Inrichting van landingspagina’s: op basis van het usability onderzoek en het A/B testen bekijken we je landingspagina’s en voorzien we je van advies over hoe deze optimaal ingericht kunnen worden.
  • SEO (Search Engine Optimization): betere organische vindbaarheid kan zorgen voor een echte conversie-boost. Dat heet SEO.
  • SEA (Search Engine Advertising): ook op het gebied van zoekmachine adverteren geven onze experts je graag advies over het genereren van zoveel mogelijk klanten of leads.

CRO workshop?

Wil je zelf aan de slag met conversie-optimalisatie? Dan kan je bij Afdeling Online kiezen voor een op maat gemaakte workshop rondom CRO. We organiseren regelmatig workshops over diverse online marketing onderwerpen. Neem via het onderstaande formulier contact op met onze conversie specialist voor meer informatie.

Bekijk de workshops

Contact CRO specialist

Kunnen we jou als conversie optimalisatie bureau op weg helpen? Neem dan contact op met onze CRO specialist via het onderstaand formulier.

Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 6 maanden bewaard.

In contact komen?

Dirk staat voor je klaar!

Ben je er klaar voor? Graag vertel ik wat ik voor je kan betekenen op gebied van conversie optimalisatie voor jouw website of webshop. Neem direct contact op!

Dirk Schraven Senior Online Strateeg

Stuur Dirk een bericht