Cursus marketing automation volgen
Heb je als marketeer marketing automation al een tijd op je lijstje staan? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Wat is marketing automation precies? Middels marketing automation tover je anonieme websitebezoekers om tot leads waarvan we zoveel mogelijk weten. Tijdens deze marketing automation workshop leren wij je hoe alle stappen in de customer journey kan automatiseren via emailmarketing: van leadgeneratie en lead nurturing tot conversie en sales.
STUDIEDUUR
1 dag of meerdere dagdelen
WANNEER
op aanvraag
LESTIJDEN
op aanvraag
LOCATIE
bij jou op locatie
DEELNEMERS
maximaal 16 deelnemers
Waarom kiezen voor een incompany marketing automation training?
Op locatie
Volg de cursus marketing automation bij jou op locatie. Geen reistijd en op een vertrouwde plek.
Het hele team is welkom!
We hebben plek voor maximaal 16 collega’s. Wil jij liever de cursus individueel volgen? Dat kan natuurlijk ook.
Op maat gemaakt
Deze cursus is op maat voor jouw organisatie gemaakt. We kijken naar de leerwensen, onderwerpen en het team.
Dit leer je tijdens de marketing automation cursus
Laat je tijdens deze cursus alles vertellen over marketing automation. Onze experts kunnen niet wachten. De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen:
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
- Audiences & segmenten
- Verschillende marketing automation tools (zoals ActiveCampaign, Mailchimp, Spotler, Hubspot, Microsoft Dynamics, Pardot/Salesforce of andere tooling op aanvraag)
- Lead Score – op basis van profiel
- Goede email content – de best practices
- Meten en sturen op resultaat
Tijdens deze workshop marketing automation nemen we je op een interactieve manier mee door bovenstaande onderwerpen. We stemmen de cursus af op de behoeftes van jouw organisatie, dus het lesprogramma kan afwijken van bovengenoemde onderwerpen. Zo kunnen jij en je collega’s alles meteen in de praktijk toepassen.
Voor wie is dit interessant?
Deze cursus marketing automation is interessant voor iedereen die bezig is met het kiezen en/of implementeren van marketing automation. Dus ben jij bijvoorbeeld een (online) marketeer, sales manager of communicatieadviseur en bezig met (het opzetten van) marketing automation? Dan is deze cursus iets voor jou.
Referenties
8,5 beoordeling op Springest
Op Springest verzamelen we de ervaringen van onze studenten.
Wat neem je mee?
Aan het einde van de workshop neem je een bak aan nieuwe informatie en praktische handvatten mee op het gebied van marketing automation. Het resultaat?
- Doordat je marketing automation kunt toepassen, heb je meer inzicht in wie je potentiële klanten zijn en kun jij je doelgroep gerichter bereiken.
- Met behulp van de verzamelde informatie over jouw klanten kun je de lopende online campagnes direct bijsturen.
- Je hebt kennis van verschillende soorten marketing automation tools die je meteen in de praktijk kunt toepassen.
Hoe gaan we te werk?
Voorafgaand aan de workshop plannen we een intake zodat we jouw doelen en verwachtingen van de workshop helder in beeld hebben. De workshop zelf duurt 3 uur bij een dagdeel of 6 uur voor een hele dag en er is plek voor maximaal 16 deelnemers. De marketing automation cursus zal worden afgestemd op jouw organisatie. Tijdens de workshop is er volop ruimte om vragen te stellen. En na afloop krijg je de presentatie opgestuurd, zodat je ‘m thuis nog even rustig kan nalezen.
Vraag een offerte aan
Wil je graag een offerte ontvangen voor een marketing automation training? Of liever eerst kennismaken? Kan allemaal. Vul dit formulier in, wij doen de rest.
Over Afdeling Online
Wij van Afdeling Online verzorgen deze cursus. Als ervaren online marketing bureau, gevestigd in Helmond, zijn we gespecialiseerd in online marketing strategie, zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie, social marketing, e-mail marketing, Analytics en ga zo maar door. Naast online marketing werkzaamheden voor een groot aantal klanten, bieden we ook online marketing workshops aan. En daar is dit er één van.