Cursus schrijven voor het web volgen?
Webteksten schrijven die werken: het is nog niet zo makkelijk. Let jij tijdens het schrijven van een tekst op het belang van heldere taal? Weet jij hoe jouw websitebezoekers navigeren op jouw pagina’s en of ze doorklikken? En hoe kies je steeds weer creatieve en verrassende insteken? Tijdens deze cursus webteksten schrijven leer je in één dag alle ins en outs. Zo kun jij alle theorie en praktische tips meteen toepassen in jouw eigen organisatie.
STUDIEDUUR
1 dag of dagdeel
WANNEER
op aanvraag
LESTIJDEN
op aanvraag
LOCATIE
bij jou op locatie
DEELNEMERS
maximaal 16 deelnemers
Waarom kiezen voor een incompany cursus schrijven voor het web?
Op jouw locatie
Deze cursus webschrijven vindt plaats op een locatie naar keuze. Jij bepaalt dus.
Voor het hele team
Liever individueel les of met je gehele team? Het kan allebei. We hebben plek voor maximaal 16 collega’s.
Op maat gemaakt
Deze cursus is persoonlijk voor jou gemaakt. We kijken naar jouw leerwensen, onderwerpen en team.
Wordt een expert in digitale toegankelijkheid
Tijdens de cursus webteksten schrijven komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Toegankelijke teksten schrijven
- Website analyse
- Webredactie richtlijnen
- Handige tools & tips
- Optie: De WCAG richtlijnen & toepassingen
In deze interactieve workshop schrijven voor het web leer jij hoe je heldere en goed vindbare teksten schrijft. Hierbij geven we je een WCAG training en delen handige tips en tools waarmee jij je website kan optimaliseren. Deze workshop wordt afgestemd op de wensen van jouw organisatie.
WCAG richtlijnen
Naast dat we ons volledig gaan focussen op sterke webteksten schrijven, nemen we ook de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) mee. Met deze richtlijnen wordt jouw website digitaal toegankelijk voor iedereen en zorg je ervoor dat jouw content voor iedereen bruikbaar is. Daarbij maakt het je website ook beter vindbaar. Win-win situatie dus.
Ervaringen van cursisten
Zelf zijn we natuurlijk heel enthousiast, maar we laten liever anderen voor ons spreken.
“Ik zou de workshop aanraden omdat je er vakkundige kennis opdoet, die je ook echt kunt toepassen op jouw praktijksituatie en in je dagelijkse werkzaamheden.”
Deelnemer
“Fijn dat de workshop in een kleine groep was, je leert van elkaar en er is ruimte voor vragen.”
Deelnemer
“Een workshop waarvan je de inhoud meteen in de praktijk kunt toepassen. The proof of the pudding is in the eating!”
Deelnemer
Voor wie is deze cursus belangrijk?
De cursus webteksten schrijven is van belang voor iedereen die verantwoordelijk is voor de webteksten van een organisatie. Denk hierbij aan copywriters, marketing- en communicatiemedewerkers, content bedenkers en webredacteuren. Het maakt niet uit binnen welke sector je actief bent, wij creëren de geschikte workshop aan de hand van jouw behoeftes.
Wat kun je verwachten van de workshop?
Voordat we van start gaan met de cursus webteksten schrijven houden we altijd een intake om je doelen en verwachtingen helder te krijgen. De training schrijven voor het web heeft plek voor maximaal 16 personen en duurt drie uur (bij een dagdeel) of zes uur (voor een hele dag). Er is genoeg ruimte om vragen te stellen en te sparren over mogelijke ideeën. Na afloop zorgen wij dat de presentatie van de workshop jouw kant op komt zodat je er nog eens rustig naar kunt kijken.
Het resultaat?
Na de afronding van de cursus webschrijven ben je in staat om:
- Een goede, leesbare webtekst te schrijven aan de hand van de webredactie richtlijnen.
- Je website toegankelijk te maken door middel van de WCAG richtlijnen.
- Verschillende tools te gebruiken om je website nog meer te optimaliseren.
Vraag een offerte aan
Wil je graag een offerte ontvangen? Of liever eerst kennismaken? Kan allemaal. Vul dit formulier in, wij doen de rest.
Referenties
8,5 beoordeling op Springest
Op Springest verzamelen we de ervaringen van onze studenten.
Over Afdeling Online
Deze cursus schrijven voor het web wordt gegeven door Afdeling Online: een ervaren online marketing bureau, gevestigd in Helmond. We zijn gespecialiseerd in online marketing strategie, zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie, social marketing, e-mail marketing, Analytics en ga zo maar door.