Vraag & Antwoord

Welke onderdelen komen er in een online strategie voor?

In een online strategie komen de volgende onderdelen voor:
– Bepaal het doel van jouw marketingactiviteiten
– Bepaal je doelgroep: welke pijnpunten ervaren ze, welke voordelen kun je hen bieden en welke persoonlijke eigenschappen zijn kenmerkend voor de doelgroep
– Breng in kaart welke online marketingactiviteiten dit doel helpen te realiseren en waarop jouw doelgroep te vinden is.

Voorbeelden van online doelstellingen

  • Beter gevonden worden op Google.
  • Meer website bezoekers genereren.
  • Meer volgers op social media.
  • Een nieuwe of grotere doelgroep bereiken.
  • Meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief ontvangen.

Vooraf budget bepalen

Het is belangrijk om een budget voor deze activiteiten te bepalen zodat je niet tegen extreme kosten aanloopt. Als je deze stappen hebt ondernomen ga je operationeel aan de slag. Je evalueert resultaten van je activiteiten en op basis van hiervan kun je de activiteiten aanscherpen.

Is jouw online strategie haalbaar?

Je hebt een online strategie en doelstellingen gedefinieerd in een plan en vooraf je budget bepaald. Hoe weet je nu of je doelstellingen kunnen worden behaald? Om dat te kunnen bepalen, is het belangrijk om een startpunt te analyseren. Kun je hier hulp bij gebruiken? Neem dan contact op met onze online marketing specialist Dirk.

Wil je meer weten over online strategieën?

En weten welke online strategie het best bij jouw bedrijf past? Neem dan contact met ons op!

Contact
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht