Webshop

Webshop specialist: Jaap

Welkom bij Afdeling Online! Mijn naam is Jaap en ik stel me graag voor als jouw webshop specialist. Is het jouw doel om je online sales te vergroten? En kun je daar wel wat advies bij gebruiken? Geef mij gerust een belletje, want als Google Partner ben ik namelijk gespecialiseerd in webshop optimalisatie. Hoe beter je webshop is geoptimaliseerd, hoe hoger de ranking is in Google. En hoe beter je webshop in Google scoort, hoe meer conversies jij zal merken. Kortom, als webshop expert help ik je graag bij de ontwikkeling van een doordachte webshop strategie.

(web)Shop till you drop

Als webshop specialist zet ik me in voor twee doelen. De eerste is ervoor zorgen dat de juiste doelgroep jouw webshop kan vinden via je ingezette online kanalen. Heeft je doelgroep je webshop dan uiteindelijk gevonden? Dan komt mijn tweede doel in zicht: ervoor zorgen dat zij met een goed gevuld winkelmandje je webshop verlaten. Dat doe ik middels up selling en/of cross selling. Samen met jou kies ik de meest optimale kanaalstrategie. Denk hierbij aan online marketingtechnieken zoals Google Analytics, SEA, SEO en Social Marketing. Graag (vrijblijvend) een kopje koffie drinken om de mogelijkheden te bespreken? Neem gerust contact met me op.

Webshop optimalisatie technieken

Zojuist benoemde ik ze al: de diverse webshop optimalisatie technieken die ik als webshop expert kan inzetten. Hieronder benoem ik ze één voor één:

  • Google Analytics: ik neem de statistieken van je webshop onder de loep in Google Analytics. Op basis hiervan geef ik advies over de webshop optimalisatie die voor jouw webshop van toepassing is.
  • SEA (Search Engine Optimization): dat betekent adverteren in de zoekmachine. Dat wil zeggen dat je webshop onder de aandacht komt bij de juiste doelgroep op het juiste moment.
  • SEO (Search Engine Optimization): hiermee verhoog je je organische vindbaarheid in Google. Als webshop specialist doe ik een keyword research en op basis daarvan schrijf ik webteksten.
  • Social Marketing: ook op social media is het mogelijk om jouw producten onder de aandacht te brengen (bijvoorbeeld door re-marketing). Het voordeel hiervan is dat je ‘warme leads’ bereikt.

Jaap Schepers
Voordat je je conversiedoel kan behalen, zul je je webshop zo gebruiksvriendelijk mogelijk moeten maken. Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg
Aanpak

Webshop optimalisatie stappen

Zeg je ‘ja’ tegen het samenwerken met een webshop expert? Dan doorlopen we samen deze stappen:

  • 1. Bepalen van kpi’s en conversiedoelen

    Welke acties van de webshop bezoekers vind je belangrijk om te meten? Waarop wil je sturen? Dat bepalen we in stap 1.

    1. Bepalen van kpi’s en conversiedoelen
  • 2. Google Analytics inrichten

    Als de kpi’s en conversiedoelen zijn bepaald, wil je natuurlijk dat deze ook daadwerkelijk gemeten kunnen worden. Dat meten gebeurt in het Google Analytics dashboard, middels targets en funnels.

    2. Google Analytics inrichten
  • 3. Nulmeting

    Om te kunnen meten wat het effect van de webshop optimalisatie uiteindelijk is, stellen we vooraf aan het traject een nulmeting op.

    3. Nulmeting
  • 4. Usability onderzoek

    In deze fase van de webshop optimalisatie zet ik als webshop expert een kritische pet op. Ik stel namelijk de gebruiksvriendelijkheid van je webshop op de proef.

    4. Usability onderzoek
  • 5. A/B testing

    Als webshop expert ben ik continu bezig met webshop optimalisatie. Dat doe ik door middel van A/B testing.

    5. A/B testing
  • 6. Maandelijks rapporteren

    De vorderingen van het webshop optimalisatie traject rapporteer ik elke maand.

    6. Maandelijks rapporteren

Webshop expert worden?

Zelf een kei worden in webshop optimalisatie? Dat kan! Volg een op-maat-gemaakte workshop en word zelf webshop expert. Met veel enthousiasme vertel ik alle kneepjes van het webshop optimalisatie vak. Tijdens zo’n workshop neem ik je webshop onder de loep en ik geef praktische webshop optimalisatie tips en tricks. Wil je je kennis nóg verder uitbreiden? Volg ook eens een workshop over één van de andere online marketing vormen specifiek: SEO, SEA, Google Analytics, Social Marketing, Content Marketing en E-mailmarketing. Nieuwsgierig? Neem snel contact op en samen prikken we een datum.

In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Klaar voor de start? Ik stel me graag voor als jouw webshop specialist in een persoonlijk gesprek. Neem direct contact op!

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220