Skip to main content

TikTok advertentie specificaties

Ga je adverteren op TikTok? Dan wil je natuurlijk de best mogelijke resultaten behalen. Het is belangrijk om de juiste advertentie specificaties te kiezen. Zo zorg je ervoor dat je advertenties geoptimaliseerd zijn voor TikTok en de doelgroep die het platform gebruikt.

Lees snel verder voor tips om de beste advertenties voor TikTok te maken 👇

Persoon houdt telefoon vast met TikTok logo op het beeldscherm

Videoformaten en afmetingen

We trappen meteen een flinke open deur in: TikTok is een videoplatform. Dat betekent dat je ook video’s gebruikt als je op het platform gaat adverteren. Een groot voordeel van advertenties op TikTok: gebruikers krijgen jouw advertenties altijd op volledig scherm te zien, net zoals de rest van de video’s in hun feed. Je hoeft dus geen rekening te houden met verschillende plaatsingen en de verschillende formaten die daarbij horen, zoals op Facebook en Instagram wel het geval is. Op TikTok bestaan  advertenties uit verticale video’s met het formaat 1080 x 1920 pixels.

Op zoek naar tips voor het maken van goede video’s voor TikTok? Lees onze 8 tips voor de beste Shorts op social media!

TikTok Commercial Music Library

Audiovoorwaarden

Volgens TikTok is de kans 15% groter dat iemand je advertentie overslaat  wanneer je géén audio toevoegt. Bovendien bestaat er een kans dat TikTok je advertentie zonder geluid afwijst. Kies bijvoorbeeld voor een voice-over (hier kun je ook AI-tools voor gebruiken!) of achtergrondmuziek. Je vindt rechtenvrije muziek in de TikTok Commercial Music Library (makkelijk te vinden via Google).

Tekst en ondertiteling

Het opnemen van tekst overlays in je video kan helpen om je boodschap nog sneller over te brengen. Het is daarbij wel belangrijk dat de tekst in je advertentie geen spelfouten bevat. Dit ziet er niet alleen onprofessioneel uit, het kan ook zijn dat TikTok je advertentie afkeurt. Houd bovendien rekening met de ‘safe zones’ van TikTok advertenties: de gebieden waar buttons en bijschriften overheen vallen. Als de teksten in je video onder deze zones vallen, zijn ze slecht leesbaar. Ten slotte helpt het toevoegen van ondertiteling met het toegankelijk en begrijpelijk maken van je video voor zoveel mogelijk TikTok-gebruikers.

Deze tips zorgen ervoor dat jouw advertenties optimaal presteren op TikTok. Wil je meer weten over TikTok? Onze TikTok experts kijken graag met je mee! Of lees bijvoorbeeld de blog van Niek over hoe je TikTok organisch kunt inzetten voor bedrijven.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer informatie?
Neem contact op door onderstaand formulier in te vullen. 👇

"*" geeft vereiste velden aan

Voorbeeld: +3123456789
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >