Zoekmachine Specialiast

Dirk de zoekmachine specialist

Hallo! Ik ben Dirk, Zoekmachine Specialist van huis uit. Het is mijn vak om te bekijken hoe websites en webshops op een mooie positie in de zoekmachine kunnen krijgen. Binnen het vak ‘Zoekmachine Optimalisatie Specialist’ onderscheid ik twee deelgebieden: SEO en SEA. SEO staat voor het organische, ofwel niet-betaalde verkeer binnen de zoekmachine. SEA staat juist voor betaalde advertenties. Hoewel beide een aparte wereld met eigen regels zijn, is het de kunst deze zo goed mogelijk te verenigen. Nieuwsgierig? Lees gauw verder of ik je wellicht verder kan helpen!

Lekker hoge conversies

Het mooie aan Zoekmachine Optimalisatie is dat het vaak lekker hoge conversies met zich mee brengt. Dat heeft te maken met de mindset van mensen die gebruik maken van een zoekmachine. Zij zijn daar namelijk vaak – in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook – gericht op zoek naar een product of een dienst. En hier maak ik gebruik van. Want zodra ik als SEO specialist weet waar mensen naar op zoek zijn, kan ik scherpe adviezen geven over jouw website, teksten en passen we zelfs de Google-advertenties hierop aan. Neem contact met me op, ik vertel je er graag meer over!

Waarom samenwerken met een zoekmachine specialist?

Nou, wel hierom:

  • Wie wil er nu niet meer websitebezoekers? Juist. Meer websitebezoekers die je website op een organische manier vinden, bijvoorbeeld via slimme landingspagina’s en SEO-geoptimaliseerde teksten.
  • Ook via Google Adwords kunnen we regelen dat je flink wat meer websitebezoekers krijgt. Deze bezoekers bereiden we zo goed mogelijk voor op wat jij te bieden hebt: we willen geen loze klikkers, maar mensen die écht geïnteresseerd zijn.
  • Ik ken het vakgebied, met daarbij alle nieuwe trends en regels die nodig zijn om voor te blijven op je concurrentie.
  • Ik kan je ook helpen bij het meetbaar maken van de resultaten, bijvoorbeeld via Google Analytics. Dat helpt om de resultaten op waarde te kunnen schatten.

Dirk Schraven
Loesje zei het al: Vreemd, dat Google me beter kent dan mijn moeder. Dirk Schraven - Online Marketeer
Aanpak

Zoekmachine optimalisatie: stap voor stap

Ben je nog steeds enthousiast? Let dan goed op, want dit zijn zaken waarmee ik aan de slag ga:

  • 1. Plan van Aanpak

    Voordat we aan de slag gaan, brengen we alle kansen en de beste strategie in kaart. Zowel voor SEA als SEO. Onsite en offsite.

    1. Plan van Aanpak
  • 2. Zoekwoorden Onderzoek

    Ik doe een uitgebreid Zoekwoorden Onderzoek waarbij we samen bepalen welke zoekgebieden onze focus krijgen.

    2. Zoekwoorden Onderzoek
  • 3. Inrichten campagnes

    Als we gaan adverteren in Google, zetten we het account op of richten we het opnieuw in. Als we ook voor SEO gaan, bepalen we focus zoekwoorden.

    3. Inrichten campagnes
  • 4. Optimalisatie

    Continuïteit is super belangrijk. Ik optimaliseer daarom wekelijks, en we blijven landingspagina’s maken met goede SEO-teksten.

    4. Optimalisatie
  • 5. Maandelijks rapporteren

    Elke maand rapporteer ik de cijfers van de vorige maand en kijk ik of we de gestelde doelen hebben behaald.

    5. Maandelijks rapporteren

Zelf aan de slag met Zoekmachine Optimalisatie?

Dat kan! Ik geef regelmatig workshops waarbij we kennis met fun combineren. Ik maak het liefst een workshop op maat, want het is enorm interessant om te zien wat jouw concurrenten doen en wat we van hen kunnen leren. In deze workshop vertel ik je alles over wat SEO en SEA is, welke trends er zijn, welke kansen er voor jou liggen en hoe je zelf aan de slag kunt gaan met dit mooie vak. Neem contact op voor meer informatie!

In contact komen?

Dirk staat voor je klaar!

Zoek en gij zult vinden. Gevonden wat je zocht? Neem contact op!

Dirk Schraven Online Marketeer

Stuur Dirk een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220