Skip to main content

Frans

Onze Rotterdammer Frans is sinds oktober 2020 werkzaam bij Afdeling Online. Als enige collega uit de Randstad heeft hij helemaal zijn weg gevonden bij Afdeling Online als business developer. Maar wat doet hij precies en hoe vindt hij het? Dat vroegen we hem! 

Waarom ben je bij Afdeling Online gaan werken?

Dat is wel een leuk verhaal! Voordat ik bij Afdeling Online terechtkwam, was ik freelancer bij een UX agency in Rotterdam. Daar waren veel klanten die een marketing behoefte hadden. Vanuit deze behoefte ben ik op zoek gegaan naar een samenwerking met een marketingbedrijf in de buurt. Zo kwam ik bij Jaap en Afdeling Online uit. Vanaf het eerste moment was er een enorm goede klik en zijn we samen gaan werken. Zo is eigenlijk het balletje gaan rollen en kwamen we met het idee dat ik vanuit Rotterdam zou gaan werken, voor Afdeling Online. Ik vond hieraan twee dingen leuk: een nieuw vakgebied leren kennen, namelijk marketing. En een nieuw vak leren: sales. En dit werkt tot op de dag van vandaag erg goed. Zodoende ben ik bij Afdeling Online terecht gekomen en zit ik hier helemaal op mijn plek. 

"Online marketing is leuk omdat het een technisch vak is maar ook heel creatief. Daarbij kun je bij online marketing alles meetbaar maken. Elk gedrag van elke gebruiker kun je meten en daar weer op reageren. Fascinerend vind ik dat."

Frans Noordam

Business developer

Wat doe je bij Afdeling Online?

Ik houd me vooral bezig met pre-manual business. Dat wil zeggen: alle nieuwe leads die binnenkomen kwalificeer ik óf bel ik na om te kijken of er een match is. Is die match gemaakt? Dan is het aan mij om een advies te geven en een voorstel te doen. We denken op individueel niveau mee over een passend en op maat gemaakt online marketing advies. Daar zijn we goed in. Ook zelf actief op zoek gaan naar nieuwe klanten, leadgeneratie, hoort binnen mijn takenpakket. Ik ga dan op zoek naar organisaties waar we graag mee samen willen werken om ze vervolgens te enthousiasmeren. Daarbij help ik met het opstarten van projecten. Zo blijf ik de eerste twee maanden betrokken bij complexere opdrachten en denk ik mee over marketingstrategieën of marketingplannen. Daar krijg ik enorm veel energie van. 

bedankt afdeling online kantoor

Wat vind je leuk aan je baan als business developer?

Er zijn veel dingen leuk aan mijn baan. Om te beginnen is online marketing leuk omdat het een technisch vak is, maar ook heel creatief. Daarbij kun je binnen online marketing alles meetbaar maken. Het gedrag van elke gebruiker kun je meten en daar weer op anticiperen. Fascinerend vind ik dat. Ik heb inmiddels al zoveel projecten opgestart en begeleid. En die ervaring neem ik steeds mee in mijn gesprekken. Wat ik het allerleukste vind? Dat is het menselijke aan mijn baan. Ik ontmoet voortdurend nieuwe mensen. En zoveel mensen, betekent ook veel levensverhalen. Al met al leer ik ontzettend veel nieuwe producten/diensten kennen én nieuwe mensen. 

Je woont in Rotterdam en bent veel onderweg naar klanten, hoe vind je het om steeds terug te komen naar het kantoor in Helmond?

Ik vind het heel leuk om in Helmond te zijn. De lange reis ernaartoe soms iets minder. Maar het is het waard om vervolgens iedereen weer te zien op kantoor. Daarbij is het natuurlijk ook functioneel. Al vind ik het ook niet erg om thuis te werken. Ook vind ik het leuk om bij klanten langs te gaan. Dit is dan ook belangrijk om een goede relatie op te bouwen én te behouden. 

Telefoon-sterker-maken-in-digitale-marketing

"We zijn een écht team. Ik hoef maar iets aan iemand te vragen en diegene helpt meteen. Iedereen is druk, maar iedereen wil met je meedenken en je helpen."

Frans Noordam

Business Developer

Wat is het meest uitdagende aan je werk?

Wat altijd moeilijk is, zijn klanten waarmee de samenwerking niet soepel gaat. Ontevredenheid is het meest ingewikkeld omdat er ook emoties bij komen kijken. Dan zorg ik voor een rustig gesprek waarin we de situatie bespreken. Openheid tijdens zulke gesprekken werkt het beste want wanneer er open gesprekken zijn, kan ik veel concretere plannen voorstellen. En hoe concreter de plannen, hoe efficiënter de online marketing acties.

Wat vind je leuk aan werken bij Afdeling Online?

Het eerste wat me te binnen schiet is dat ik veel vrijheid en vertrouwen krijg. Die combinatie vind ik heel prettig. Ook vind ik het fijn dat er ruimte is voor innovatie. Binnen Afdeling Online staan ze overal voor open. En daarbij vind ik dat we écht een team zijn. Ik hoef maar iets aan iemand te vragen en diegene helpt meteen. Iedereen is druk, maar iedereen wil met je meedenken en je helpen. Dat waardeer ik enorm.