Skip to main content

Kunst, cultuur en opleiden: dé perfecte combi voor Daantje

Met een vader die liefhebber van musea is, en een kunstdocente als moeder, is kunst en cultuur Daantje met de paplepel ingegoten. Als kind ging ze al naar Introdans, het theater en operavoorstellingen. Ook in het Kröller-Müller Museum in Otterlo was ze vroeger al regelmatig te vinden.

Hart voor kunst en cultuur delen

Daantjes interesse ligt daarnaast bij online marketing en workshops geven. Het is dan ook geen wonder dat Daantje bij Afdeling Online kwam werken: een werkplek waar kunst, cultuur én opleiden samenkomen. Een combi die Daantje als muziek in de oren klinkt. “Onze kunst­ en cultuurklanten hebben allemaal de passie die ik ook voel. Het is fijn om een hart voor kunst en cultuur te delen en hierover te praten.” Daantje vindt het een interessante klus om mensen naar het theater te lokken die daar normaal gesproken niet zo snel binnen­ lopen. “Het theater- en museumbezoek laagdrempelig en toegankelijk maken, daar ligt voor mij de uitdaging. Organisaties uit de kunst­ en cultuursector hebben mooie verhalen in huis. Door online marketing in te zetten, zorgen we dat die verhalen gaan leven.”

“Onze kunst- en cultuurklanten hebben allemaal de passie die ik ook voel. Het is fijn om een hart voor kunst en cultuur te delen en hierover te praten.”

Daantje

Droomklant

Waar Daantje vroeger als klein meisje in het Kröller-Müller rondhuppelde, mag ze het museum vandaag de dag haar werkplek noemen. Voor Daantje een absolute droomklant. “Het voelt alsof we collega’s zijn. Samen draaien we online campagnes. Ook mag ik mijn passie voor fotografie toepassen én mag ik nieuwe collega’s inwerken.” Zo komt ook nog eens haar gedrevenheid voor opleiden terug. Naast Kröller-Müller werkt(e) Daantje voor allerlei cultuurklanten: Zuiderwaterlinie, Textielmuseum, Stadsarchief Amsterdam, Gelderse musea, theater de Blauwe Kei en vele andere organisaties. Tegen een nieuwe collega die vraagt wat het werk zo leuk maakt, zou Daantje zeggen: “Omdat je werkt met de mooiste verhalen en je het maximale haalt uit een klein budget. Dat maakt het heel erg dynamisch. Je draagt vanuit marketing- en technisch oogpunt écht iets bij.”

Afdeling Cultuur

Meer dan 25% van de klanten van Afdeling Online komt uit de culturele sector. Daarom hebben wij Afdeling Cultuur in het leven geroepen en krijgen culturele klanten korting op onze diensten.

Afdeling Cultuur >