Skip to main content

Help, third-party cookies verdwijnen. Dit zijn onze oplossingen

Met het verdwijnen van third-party cookies verandert er veel voor je strategie en meetbaarheid van je online campagnes. Daarom hebben we 3 slimme oplossingen voor je. Deze oplossingen zorgen ervoor dat je aan de AVG-regels voldoet én belangrijke campagnedata behoudt. Zo voer je effectieve campagnes en waarborg je de privacy van jouw gebruikers.  🚀

Meer weten? Lees snel verder! 👇

Koekjes ofwel cookies

Google Consent Mode V2

Sinds maart 2024 is Google Consent Mode V2 verplicht voor jouw website volgens de AVG-richtlijnen. Met deze oplossing zorg je ervoor dat de cookievoorkeuren van je websitebezoekers netjes worden toegepast. Dit betekent dat jouw marketingkanalen, zoals Google en Meta, precies weten welke data ze mogen verzamelen en delen op basis van de gegeven toestemming.

Wij regelen voor jou:

  • Advies over de status van jouw cookies
  • De cookiemelding op jouw website met CookieYes (samen met jouw webbouwer als dat nodig is)
  • De koppeling van je cookies met Google Tag Manager
Dirk & Kevin in overleg bij een computerscherm
Maud en Dirk in overleg over een branding opdracht achter een computer

Server Side Tracking

Server side tracking verzamelt je marketingdata via een eigen server, in plaats van dat platforms zoals Google en Meta hun data direct van je website halen. Hierdoor heb je zelf controle over welke data naar deze platforms wordt gestuurd. Dit levert nauwkeurigere data op, verbetert de beveiliging en omzeilt de beperkingen die ontstaan door het verdwijnen van third-party cookies. Zo kun jij (en jouw campagnes) nog steeds alle belangrijke conversies doormeten!

Wij regelen voor jou:

  • De opzet en inrichting van de server
  • De koppeling van Google Tag Manager met de server
  • De hosting van jouw data op de server

Enhanced Conversion Tracking

Met Enhanced Conversion Tracking leg je conversiegegevens (zoals inschrijvingen, bestellingen, leads) nog nauwkeuriger vast. Door extra info van je website naar advertentieplatforms (zoals Google en Meta) te sturen, gebruik je first-party data. Op die manier kun je conversies matchen met bestaande klantgegevens. Dit geeft je beter inzicht in de prestaties van je campagnes, helpt bij het optimaliseren van advertenties en verbetert de ROI. 

Wij regelen voor jou:

  • De implementatie van Enhanced Conversion Tracking op jouw website of webshop (met je webbouwer)
  • Configuratie van gegevensstromen naar advertentieplatforms zoals Google en Meta
  • Monitoring en optimalisatie van de conversiegegevens voor maximale nauwkeurigheid en effectiviteit
Jaap achter laptop aan het werk

Interesse?

Weten welke oplossing het beste bij jouw organisatie past? We nodigen je graag uit voor een gesprek! Vul het onderstaande contactformulier in en we nemen snel contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Voorbeeld: +3123456789
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Maud heeft een online call met een klant over branding

Meer over het cookieloze tijdperk

Er is veel aan het veranderen rondom online tracking en de privacywetgeving. Deze ontwikkelingen hebben directe gevolgen voor jouw marketingstrategie. Benieuwd wat dit inhoudt voor jouw organisatie? Lees het blog van Niek en Nienke of kijk het webinar terug!

Lees het blog >Kijk het webinar terug >