google analytics meetplan google datastudio

Afdeling Analytics

Het mooie aan online marketing is dat bijna alles meetbaar is. Bijna ja, want om álles te kunnen meten dat voor jou interessant is, is het belangrijk om een goede inrichting te doen van je online analyse tools. Wij zijn hier een kei in en helpen onze klanten vaak met Google Analytics vraagstukken. Samen werken we toe naar jouw doel: meer website bezoekers, meer conversies of een betere user experience.

Dirk Schraven
Meten is weten, maar van te veel cijfers worden we gek! Daarom willen we zo min mogelijk cijfers, en kiezen we alleen voor cijfers die ontzettend relevant zijn. Dirk Schraven - Online Marketeer
voordelen

Waarom online meten en bijsturen?

  • Als je in de statistieken van je website of webshop duikt, leer je je websitebezoekers goed kennen. Niet alleen op demografisch gebied, maar ook over hun online gedrag.
  • Je kunt ontzettend veel leren van je online statistieken. Als je opvallende gebeurtenissen weet te traceren, kun je daarop inspelen en je marketingcampagnes erop doorontwikkelen.
  • Door je online statistieken nauwlettend in de gaten te houden, blijf je up-to-date van dingen die goed gaan en dingen die minder goed gaan. Waar komen je drops bijvoorbeeld vandaan?
  • Aan de hand van je statistieken kun je trends ontdekken en daarop inspelen. Denk aan het inkopen van nieuwe producten.
  • Met de juiste cijfers en onderbouwing kun je jouw marketingstrategie verdedigen tegenover collega’s.

Wat wil je meten?

In een Meetplan denken wij samen met jou en je team na over wat we precies gaan meten. Harde conversies, zachte conversies, speciale knoppen of user flows: we denken mee over de beste meetpunten. We definiëren tijdens een workshop wanneer jouw online platform écht succesvol is. Hieruit volgt een meetstrategie met KPI’s (Key Performance Indicators), die we later ook implementeren in je Google Analytics account.

Filters, doelen en views

Een goed begin is het halve werk. Het is daarom ook van belang dat vóórdat we kunnen gaan meten er een aantal instellingen goed staan. Voorbeelden zijn filters, doelen, funnels en views. En ook niet onbelangrijk: het uitsluiten van je eigen werknemers. Ook voor het analyseren van de meest ingewikkelde data kun je bij ons terecht. Wij draaien ons hand niet om voor gecompliceerde vragen en het uitzoeken van Analytics problemen.

Overzichtelijk en visueel

In een dynamisch Google Data Studio dashboard zorgen we ervoor dat de Analytics data op een visueel aantrekkelijke manier wordt weergegeven. In je eigen huisstijl. Deze data is altijd live en actueel. Handig om de belangrijkste resultaten overzichtelijk te delen met je team en leidinggevende(n). Kortom: een dashboard helpt je met het verkrijgen van overzicht. En dit alles lekker op maat en geautomatiseerd.

Data driven marketing

Google Tag Manager zorgt ervoor dat je het websiteverkeer kan meten, zonder dat je daarvoor veel codes aan je website moet toevoegen. Je implementeert namelijk slechts één stukje code op je website waarin je verschillende (conversie)pixels kan toevoegen. Google Tag Manager maakt het ook mogelijk complexe events meetbaar te maken. Super handig dus. De volledige inrichting en begeleiding kunnen wij voor je oppakken.

Terug- en vooruitblikken

Wil je liever dat wij analyses voor je maken? Dat kan. Dan ontvang je iedere maand een rapportage. Daarin vind je inzichten van de afgelopen maand en geven we aanbevelingen die je mee kunt nemen naar de volgende maand. De cijfers die we uit Google Analytics halen, verwerken én vertalen we in deze maandelijkse rapportage.

cases

Projecten waar we trots op zijn

Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.

Bekijk alle cases
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220