Skip to main content

Webinar: Search Generative Experience, Google's nieuwste AI functie

Maak kennis met Google’s Search Generative Experience (SGE). Een nieuwe feature die de wereld van zoekmachinemarketing snel zal transformeren en invloed heeft op het zoekgedrag van mensen wereldwijd. Deze ontwikkeling belooft niet alleen specifiekere zoekopdrachten, maar ook een verwachte afname van 30% in organisch verkeer. Kortom: een interessante verandering die zowel uitdagingen als nieuwe mogelijkheden met zich meebrengt. 

WANNEER

Vrijdag 2 februari 2024

HOE LAAT

10.00 - 11.00 uur

LOCATIE

Online | Google Meet-link volgt na aanmelding

SPREKERS

Jaap Schepers & Lisa van der Westen

VOOR WIE

Iedereen die meer wil weten over de SGE ontwikkeling van Google en benieuwd is naar de impact hiervan op zijn of haar organisatie

PRIJS

€0,00

Lisa (zittend) en Maud (staand) aan het overleggen in kantoorruimte.

Kijk 'm terug! 💻

Kon je er niet bij zijn? Of wil je de webinar nog eens terugkijken? Goed nieuws! We hebben onze webinar voor je opgenomen. 😇

Kijk onze webinar terug >

Vragen?

Heb je een vraag of opmerking?
📞  Bel gerust: 0492 – 700220
✉️  Of mail naar: maudi@afdelingonline.nl

Wat is Search Generative Experience (SGE)?

De Search Generative Experience (SGE) omvat de nieuwe manier van zoeken in Google. Boven de oorspronkelijke organische zoekresultaten verschijnt binnenkort het SGE-blok, waarin AI gegenereerde antwoorden op de zoekopdracht worden weergegeven. Het is als het ware een chatbot, waarin je net zo lang kunt doorvragen totdat al je vragen beantwoord zijn. Het is helaas nog onduidelijk wanneer Google’s SGE uitgerold wordt.

Search Generative Experience
Jaap

Wat betekent dit voor mij als (SEO) marketeer?

  • Zoekopdrachten van mensen worden nog concreter.
  • Er wordt minder snel doorgeklikt naar websites.
  • Een verwachte daling van gemiddeld 30% op het organische verkeer naar je website.
  • Search Ads worden wél getoond boven het SGE-blok en daarmee verwachten we geen grote verschillen. 

Vanuit SEO-oogpunt blijft het doel om organisch hoog te ranken in de oorspronkelijk zoekresultaten. Dit principe blijft onveranderd. Als aanvullend doel is het streven om ook in het SGE-blok te verschijnen als bron. Dat vraagt ook om een andere aanpak.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat houdt de Search Generative Experience in?
  • Wat is de impact op het organische verkeer?
  • Wat zijn rankingfactoren? Waar moeten we aan werken om ook in het SGE-blok getoond te worden?

Zijn er onduidelijkheden of wil je over een bepaald onderdeel meer weten? Stel je vraag aan het eind van de webinar!

Lisa aan het presenteren

Kijk onze webinar terug! 💻

Meer weten over Google’s Search Generative Experience?
Bekijk onze webinar van vrijdag 2 februari terug! 👀