Skip to main content

Webinar | Het cookieloze tijdperk: wat betekent dit voor jouw marketing? 🍪

Welkom in het tijdperk zonder cookies! Ken je ze nog? Die kleine stukjes data die websites gebruiken om jou te herkennen én te volgen? Deze cookies gaan grotendeels verdwijnen en dit heeft grote gevolgen voor jouw marketingstrategie. Ontdek tijdens ons webinar de consequenties  van deze veranderingen voor jouw organisatie en begrijp waarom je nu actie moet ondernemen.

Leer hoe je jouw marketingstrategie aanpast aan deze verandering en ontdek nieuwe wegen om je doelgroep te bereiken. Dit webinar biedt niet alleen inzicht, maar ook een voorsprong op je concurrentie.

Wil je meer weten? Meld je gratis aan voor ons webinar op vrijdag 14 juni van 10.00 tot 11.00 uur.

WANNEER

Vrijdag 14 juni 2024

HOE LAAT

10.00 - 11.00 uur

LOCATIE

Online | Google Meet-link volgt na aanmelding

SPREKERS

Nienke de Jongh & Niek Nellen

VOOR WIE

Iedereen die in zijn of haar werk te maken heeft met cookies, gebruikersdata en privacy en wil weten wat voor invloed deze verandering heeft op marketing.

PRIJS

€0,00

Meld je gratis aan! 💻

Meer weten over dit onderwerp? Meld je gratis aan via onderstaande button. 

Meld je aan >

Vragen?

Heb je een vraag of opmerking?
📞  Bel gerust: 0492 – 700220
✉️  Of mail naar: maudi@afdelingonline.nl

Wat zijn cookies? 🍪

Een cookie is een mini-bestandje dat door een website (bijvoorbeeld een webwinkel) of andere partij op jouw telefoon of computer wordt opgeslagen. Op die manier kan bijvoorbeeld een website je herkennen wanneer je terugkeert, of kan een social media platform (zoals Facebook) volgen wat je doet op een website nadat je op een advertentie hebt geklikt. Er zijn verschillende soorten cookies: first-party cookies en third-party cookies, en ook daar zijn weer verschillen in. Volg je het nog? Goed.

  • First-party cookies: deze worden geplaatst door (de server van) de website. Dit zijn vooral analytische en functionele cookies.
  • Third-party cookies: deze worden geplaatst door ‘iemand anders’, denk aan Facebook. Deze cookies zijn bedoeld voor remarketing en tracking, en hebben invloed op onze gebruikers privacy.
Koekjes ofwel cookies
Maud lachend achter haar laptop

Wat gaat er veranderen?

Je hebt misschien al eens gehoord dat we een ‘cookieless era’ tegemoet gaan. Dit heeft alles te maken met strengere internationale wetgeving op het gebied van privacy. Dat klinkt heel heftig, maar het betekent niet dat cookies helemaal gaan verdwijnen. Wat betekent het dan wel? 

  • Het gebruik en opslaan van first-party cookies wordt beperkter
  • Third-party cookies mogen niet meer gebruikt worden voor het volgen van websitebezoekers
  • Webbrowsers worden vervangen door ‘cookieless browsers’. 

Deze wijzigingen zorgen ervoor dat data lastiger te meten is en jouw marketingactiviteiten sterk beïnvloed worden. Het risico is namelijk dat je in de toekomst verkeerde conclusies trekt. Extra belangrijk dus om op de hoogte te zijn van deze ontwikkelingen en om op tijd actie te ondernemen.

Lees meer in het blog van Niek & Nienke >

Onderwerpen die aan bod komen:

Tijdens dit webinar nemen we je mee in de volgende onderwerpen: 

  • Wat zijn cookies?
  • Wat gaat er veranderen?
  • Wat voor effect heeft deze verandering op je marketing?
  • Welke oplossingen zijn er? 
  • Welke risico’s zijn er als je hier niet mee aan de slag gaat?
Maudi steekt hand op tijdens een workshop over online marketing

Meld je aan!

Na aanmelding ontvang je een bevestiging met daarbij een link naar onze online omgeving. Bewaar deze link goed óf voeg hem toe aan je agenda! 🗓️

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.