Skip to main content

Webinar: Google Consent Mode v2

In onze digitale wereld, waar privacy en gebruikerservaring centraal staan, wordt het beheren van cookievoorkeuren en het waarborgen van gebruikers privacy steeds belangrijker. De Digital Markets Act (DMA) beoogt strengere user-privacyregels vanwege de groeiende zorgen over het verzamelen en delen van persoonlijke data. Google introduceerde daarom Consent Mode v2 in november 2023 als verplichte update vanaf maart 2024. Het is essentieel om deze update vóór maart 2024 uit te voeren voor het behoud van toegang tot Google’s (advertentie)diensten.

Benieuwd wat Consent Mode v2 precies inhoudt, wat dit voor jouw organisatie betekent en hoe je dit implementeert? Kijk onze webinar terug van vrijdag 23 februari! 

WANNEER

Vrijdag 23 februari 2024

HOE LAAT

10.00 - 11.00 uur

LOCATIE

Online | Google Meet-link volgt na aanmelding

SPREKERS

Jaap Schepers & Mathijs Verhallen

VOOR WIE

Iedereen die meer wil weten van Google's verplichte update Consent Mode v2 en wat dit betekent voor zijn/haar organisatie

PRIJS

€0,00

Kijk 'm terug! 🧑‍💻

Kon je er niet bij zijn? Of wil je de webinar nog eens terugkijken? Goed nieuws! We hebben onze webinar voor je opgenomen. 😇

Kijk onze webinar terug >

Vragen?

Heb je een vraag of opmerking?
📞  Bel gerust: 0492 – 700220
✉️  Of mail naar: maudi@afdelingonline.nl

Wat is Consent Mode V2?

Het wordt voor Google verplicht om strenger te handhaven op de privacy van zijn gebruikers. Dat is een gevolg van de Digital Markets Act-wetgeving en de voortdurende ontwikkelingen in de privacywetgeving. Daarom gaat Google ‘Consent Mode v2’ implementeren. Met die nieuwe update zorgt Google ervoor dat gebruikersdata alléén verzameld en gedeeld wordt als de gebruiker hiermee instemt. Google noemt het dé manier voor websites om gegevens over conversies te verzamelen terwijl ze de privacy van de gebruiker waarborgen. 

Wat gebeurt er als ik niet overstap?

  • Beperkte advertentiemogelijkheden
  • Minder data voor rapportages
  • Geen doelgroep- en remarketinglijsten
  • Mediabudget minder effectief ingezet

Het implementeren van Consent Mode v2 wordt dus verplicht als je Google Ads, Google Analytics 4 en andere (advertentie)diensen van Google wilt blijven gebruiken. Het is dus erg belangrijk om dit op tijd te implementeren.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat gaat er veranderen per maart 2024?
  • Wat houdt Consent Mode v2 in?
  • Hoe bereid je je voor op Consent Mode v2 en welke acties moet je ondernemen?

Zijn er onduidelijkheden of wil je over een bepaald onderdeel meer weten? Stel je vraag aan het eind van de webinar!

Kijk onze webinar terug! 💻

Meer weten over Google Consent Mode v2?
Bekijk onze webinar van vrijdag 23 februari terug! 👀