Skip to main content

Lunch & Learn: een keyword research voor jouw organisatie

Zelf aan het werk: dat is de bedoeling tijdens onze lunch & learn. Zo gaan we iedere sessie praktisch aan de slag met een ander online marketing topic. Dit keer staat een keyword research op het programma. Met onze praktische aanpak heb je aan het einde van de sessie een rugzak boordevol nieuwe kennis én een gepersonaliseerd keyword research voor jouw organisatie als basis van jouw SEA- en SEO strategie. Wij geloven namelijk dat de beste manier van leren is om er zelf mee aan de slag te gaan. Klinkt goed, toch? Dat dachten wij ook! Zien we je tijdens onze lunch & learn? Belangrijk: Voor deze sessie heb je een Google Ads of Google Ad Grants account nodig.

En ohja… de naam verraadt het eigenlijk al, maar de lunch is ook in deze sessie inbegrepen! 

WANNEER

Donderdag 25 mei 2023

HOE LAAT

9.30 - 13.00 uur

LOCATIE

’t Patronaat, 2e Haagstraat 40, 5707 VK Helmond 2e verdieping (geen lift aanwezig)

VOOR WIE

voor iedereen toegankelijk, maar vooral relevant voor online marketeers

MEENEMEN

Een laptop, mocht je deze tot je beschikking hebben. Zo niet, laat het ons gerust weten zodat wij tijdig iets kunnen regelen.

BELANGRIJK

Voor deze sessie is het belangrijk dat je een Google Ads of Google Ad Grants account hebt

PRIJS

€0,00

cursus mailchimp

Schrijf je in!

Schrijf je in voor de lunch & learn sessie via onderstaande link.

Vragen?

Heb je een vraag of opmerking?
📞  Bel gerust: 0492 – 700220
✉️  Of mail naar: maudi@afdelingonline.nl

Wat is een keyword research?

Tijdens deze ochtend ga je een keyword research voor jouw organisatie maken. Maar wat is dat precies? Een keyword research (oftewel: zoekwoordenonderzoek) is de basis van jouw SEA– en SEO strategie. Dit is een onderzoek dat je uitvoert om keywords (zoektermen) te achterhalen die mensen invoeren in de zoekmachines. En met zo’n 40.000 zoekopdrachten per seconde zijn dit er heel wat! Jij gaat je content vervolgens richten op de keywords die uit je onderzoek komen. Kortom: met een keyword research onderzoeken we welke zoekwoorden het meeste zoekvolume én de minste concurrentie hebben. 

internet marketing bureau
lunch-en-learn

Vertel me meer!

Kevin zal je deze ochtend meenemen in het keyword research document van Afdeling Online. Hiermee ga je zelf ook aan de slag. Je gaat het doel van je organisatie verwerken in een keyword research. Wil je bijvoorbeeld meer bereik? Dan ga je aan de slag met een generieke campagne voor een bepaalde doelgroep. Wil jij meer kaarten verkopen voor die ene voorstelling? Dan gaan we aan de slag met een zoekwoordenonderzoek voor een bepaald genre of artiest. Jouw eigen case staat dus centraal tijdens het maken van de keyword research. Het resultaat aan het einde van de sessie? Je gaat naar huis met een gepersonaliseerd keyword research voor jouw organisatie waar je meteen mee aan de slag kan! 

Programma

  • 09:15 – 09:30 uur: Inloop 
  • 09:30 –  10:00 uur: Introductie 
  • 10:00 – 12:00 uur: werken aan jouw keyword research
  • 12:00 – 12:30 uur: lunchtijd!
  • 12:30 – 13:00 uur: keyword research afmaken en afronding 
linkedin training

Wie is Kevin?

SEA Specialist Kevin is sinds 2019 werkzaam bij Afdeling Online. Tijdens zijn studie commerciële economie in Tilburg wist hij ’t zeker: online marketing is de toekomst en daar moet hij onderdeel van zijn. Inmiddels heeft hij zich ontpopt tot een échte specialist als het gaat om Google Ads, Google Analytics en Google Tag Manager. Deze kennis houdt hij niet voor zich alleen, maar deelt hij maar al te graag met iedereen. Stapsgewijs samen naar succes is wat hem het meeste motiveert! Zijn enthousiasme voor het vak is aanstekelijk en dat enthousiasme gebruikt hij dan ook regelmatig tijdens de workshops die hij geeft.

Waarom een lunch & learn?

Wij houden van onze kennis overdragen, om jou sterker te maken in online marketing. Aan de hand van een praktische ochtend gaan we actief aan de slag met een keyword research document om jou als online marketeer op weg te helpen. Zo neem jij aan het einde van de dag een gepersonaliseerd keyword research mee naar huis én kun je alle opgedane kennis toe blijven passen.

social media bureau
keyword research

Voor wie?

Werk jij in de publieke sector, culturele sector, commerciële sector of kortom: een sector/functie waarbij het maken van keyword research belangrijk is? En wil jij met een groep van gelijkgestemden weten hoe je een keyword research maakt voor jouw organisatie? Dan is onze lunch & learn iets voor jou!