Vraag & Antwoord

Hoe voorkom ik dat mijn e-mail in de spam box verdwijnt?

Een aanzienlijk deel van alle e-mails die dagelijks verstuurd worden bestaan uit spam. Niet gek dus, dat e-mailproviders steeds strenger filteren welke e-mails ze doorlaten. Hoe voorkom je dat jouw e-mails terecht komen tussen de ongewenste e-mails van je ontvangers? Wij delen alvast een aantal tips met je.

Tips om te voorkomen dat je e-mail in de spam box verdwijnt

  • Verstuur je e-mail vanuit een werkend, persoonlijk e-mailadres, zoals bijvoorbeeld wendy@bedrijfsnaam.nl in plaats van info@bedrijfsnaam.nl. Veel e-mailproviders controleren namelijk of de e-mailadressen van de afzender ook daadwerkelijk bestaat.
  • Zorg er ook voor dat je de e-mail verstuurt van een server die geverifieerd is als een veilige server. Zorg er daarnaast wanneer je gebruik maakt van je eigen server dat al jouw gegevens daar goed zijn ingesteld. Let er bijvoorbeeld op dat je tijdzone goed staat.
  • Let op het formaat: probeer geen grote bestanden met je mails mee te sturen. Dit is namelijk iets wat kenmerkend is voor spam e-mails.
  • Let op je taalgebruik! Geef de spamfilters geen reden om jou eruit te pikken. Door (overmatig) gebruik te maken van woorden als ‘actie’ ‘Gratis’ en dergelijke, vergroot je de kans dat jouw e-mail wordt gezien als spam.
  • Zorg dat je e-mails een duidelijke afmeld-link bevatten. Dit is namelijk wettelijk verplicht. Door mails te versturen zonder duidelijke afmeldlink riskeer je de mogelijkheid dat je lezers je e-mails als spam rapporteren.

Wil je meer weten over e-mailmarketing?

Wil je meer weten over hoe je e-mailmarketing kunt inzetten op een manier waarop je je klanten bereikt? Onze online communicatie specialist Ilse kan je hier alles over vertellen.

Neem contact op!
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht