Skip to main content

Google Analytics 4 Agency inschakelen?

Als website-eigenaar wil je graag weten hoe jouw website of webshop presteert. Hoe vaak wordt je website eigenlijk bezocht, en wie bezoekt welke webpagina? En hoeveel tijd brengen bezoekers door op speciale pagina’s op jouw website? De antwoorden op deze vragen vind je in Google Analytics 4! Met deze tool kun je namelijk vrijwel alles rondom jouw website meten. Als Analytics 4 Agency kunnen wij je helpen met de inrichting van jouw Google Analytics 4 account. Denk bijvoorbeeld aan het bepalen van KPI’s en de inrichting van je doelen en funnels. Kortom: wil jij de inrichting of het beheer van je Google Analytics 4 accounts uitbesteden? Dan ben je bij Afdeling Online aan het juiste adres!

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Neem gerust contact op!
analytics agency dirk presenteert

Wij zijn gecertificeerd

google partner badge
Certified_Google_partner_Analytics

Wat is Google Analytics 4?

First things first… Misschien ben je al bekend met Google Analytics 4, maar misschien ook nog niet. Want wat is Google Analytics 4 nu precies? Google Analytics is een platform waar gegevens van je website worden verzameld. Denk hierbij aan data streams, engagement rate, event tracking, enzovoorts. Al deze data komen terecht in rapportages die belangrijke inzichten bieden in jouw bedrijf. En die 4 dan? Dit is als het ware een nieuwe versie van Universal Analytics die op gebeurtenissen gebaseerde gegevens verzamelt van zowel websites als apps. Over het verschil tussen GA4 en Universal Analytics vertellen we je graag meer!

Google Analytics 4 bureau
Google Analytics 4 workshop

Wat is het verschil tussen Universal Analytics en Analytics 4?

Google Analytics 4 is dus de nieuwe versie van Universal Analytics. Het grootste verschil tussen de oude en vernieuwde versie zit in de manier waarop de website gemeten wordt. GA4 werkt met het event-driven data model. Universal Analytics meet altijd via sessies, gekoppeld aan gebruikersdata. Daarbij is er nog een belangrijk punt om te benoemen. Google Analytics 4 gaat namelijk per 1 juli 2023 Universal Analytics vervangen. De standaard versie verwerkt vanaf deze datum ook geen gegevens meer. Overstappen naar Google Analytics 4 is dus een must!

Lees meer over de nieuwste ontwikkelingen van GA4 >

Wat zijn de voordelen van Google Analytics 4?

Niet geheel onbelangrijk zijn de voordelen die Google Analytics 4 te bieden heeft. We zetten ze hieronder voor je op een rijtje.

Waarom uitbesteden bij een Analytics 4 Agency?

  • Met behulp van Google Analytics 4 kun je de prestaties van je website of webshop heel nauwkeurig meten. Daarvoor moet het account natuurlijk wel helemaal goed ingericht zijn. Hierbij kunnen wij je als Analytics 4 Agency ontzorgen. 
  • Met behulp van de statistieken in Google Analytics 4, leer jij jouw websitebezoekers pas echt kennen. Zo heb je toegang tot geografische en demografische informatie, maar ook krijg je inzicht in hun online gedrag. Hoe veel tijd brengen ze door op je website? En welke webpagina’s bezoeken ze? Maar ook: via welke pagina’s verlaten ze je website? 
  • De statistieken in GA4 zijn heel goed bruikbaar om trends te spotten, waarop je vervolgens kunt inspelen. Wanneer er bijvoorbeeld een specifieke productpagina is die heel goed presteert, kun je erover denken om vergelijkbare producten aan te bieden. 
  • Google Analytics 4 heeft nog een ander groot voordeel: je kunt hiermee al je marketingkanalen in één overzicht weergeven. Hierdoor kun je goede vergelijkingen maken en conclusies trekken!
  • Tenslotte: in GA4 kun je de belangrijke cijfers heel overzichtelijk tonen. Dat is handig wanneer je de resultaten wil bespreken met je collega’s en/of het managementteam. 
SEA specialist Dirk

Onze GA4 specialist: Dirk

Onze Google Analytics 4 expert Dirk helpt je graag bij al je vragen. Zo kan hij helpen met het bepalen van je kpi’s, het inrichten van Google Analytics 4 en het opzetten van dashboards, doelen en funnels. Samen met jou kijkt hij welke bezoekers verantwoordelijk zijn voor het hoogste rendement. Met een knelpuntenanalyse presenteert hij praktische verbeteringen en biedt hij oplossingen om je website of webshop te optimaliseren. Want hoe cliché het ook klinkt: meten is weten.

Kom meer te weten over GA4 specialist Dirk >

Een Google Analytics bureau inschakelen voor...

Overweeg jij een samenwerking aan te gaan met een Google Analytics 4 Agency, ter ondersteuning of bijvoorbeeld voor specialistisch advies? Dan ben je vast benieuwd hoe wij precies te werk gaan. We leggen het graag voor je uit.

Meetstrategie

Welke doelen of gebeurtenissen wil je meten? Het antwoord op deze vraag komt terug in het meetplan dat we samen met jou en je collega’s opstellen. In het meetplan bepalen we de harde en zachte conversies en bekijken we welke onderdelen meetbaar gemaakt moeten worden. Ook bekijken we welke factoren jouw website of webshop nou écht tot een succes maken. Dit alles vatten we vervolgens samen in een duidelijke meetstrategie, natuurlijk met bijbehorende KPI’s.

analytics agency fotoshoot dirk in pak achter pc

Google Analytics 4 inrichten

Is de meetstrategie helemaal rond? Dan gaan we hem natuurlijk in de praktijk brengen. Dat wil zeggen dat we ervoor zorgen dat jouw Google Analytics 4 account slim is ingericht. We maken doelen en funnels aan. En uiteraard zorgen we ervoor dat de IP-adressen van jullie kantoor zijn uitgesloten.

analytics agency google analytics

Google Tag Manager

We maken gebruik van Google Tag Manager om de bezoekers van jouw website of webshop te tracken. Met deze tool kan webverkeer worden gemeten, zonder dat hiervoor veel complexe codes aan een website moeten worden toegevoegd. Met Google Tag Manager implementeer je namelijk maar 1 stukje code in de backend van je website, waaraan verschillende conversiepixels kunnen worden toegevoegd.

analytics agency google tag manager

Analytics rapportages

Wil jij maandelijks een duidelijk overzicht ontvangen van je belangrijkste website prestaties? Natuurlijk kunnen wij dit als Google Analytics 4 Agency voor je regelen. Maandelijks delen we een rapportage met je, met daarin de statistieken van de afgelopen maand. Daarvoor gebruiken we Google Looker Studio. Middels een overzichtelijk dashboard kun je alle data op elk moment van de dag inzien. Indien gewenst lichten we de resultaten maandelijks toe tijdens een digitale sessie.

analytics agency rapportage in analytics

Gecertificeerd Analytics 4 Agency

Wil je de resultaten van jouw website of webshop inzichtelijk en meetbaar maken? Of zou je je huidige GA4 account graag naar een (nog) hoger niveau tillen? Laat Afdeling Online dan jouw nieuwe Analytics 4 Agency zijn. Wij hebben ruime ervaring en natuurlijk hebben we ook de nodige Analytics certificaten op zak. Bekijk ze hier!

Google Partner Badge
google analytics logo
google gtm logo
google data studio logo

Interesse in een Google Analytics 4 workshop?

Heb je interesse in een workshop GA4? Dat kan ook bij Afdeling Online. Voor diegene die al enige kennis van Google Analytics 4 hebben, bieden we een Google Analytics 4 workshop voor gevorderden aan. Voor diegene die nog weinig tot geen ervaring hebben met GA4, bieden we ook een speciale Google Analytics 4 basisworkshop aan. Ligt je interesse bij een ander online marketing onderwerp? Bekijk onze andere workshops dan vooral!

Google-Display-ads-training

Ontmoet jouw nieuwe Google Analytics 4 Agency

Wil je de inrichting en/of optimalisatie van Google Analytics 4 uitbesteden aan een ervaren en gecertificeerd Google Analytics 4 Agency? Dan zijn wij een perfecte match! Vul het onderstaande formulier in met jouw gegevens, dan bellen we je zo snel mogelijk terug voor een kennismaking.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.