Analytics

Google Analytics expert

Hoi! Mijn naam is Jaap en als Google Analytics expert help ik je bij het bepalen van je kpi’s, het inrichten van Google Analytics en het opzetten van dashboards, doelen en funnels. Samen met jou bekijk ik welke bezoekers verantwoordelijk zijn voor het hoogste rendement. Met een knelpuntenanalyse presenteer ik praktische verbeteringen en bied ik oplossingen om je website of webshop te optimaliseren. Want hoe cliché het ook klinkt: meten is weten.

Google Analytics Expert

Meten = weten

Vraag je je nu af wat ik op je website allemaal kan meten? Ik kan precies zien wie je website bezoekt, waar ze vandaan komen en welke pagina’s ze bekijken. Ook kan ik precies zien hoeveel conversies er wanneer hebben plaatsgevonden. Om al deze gegevens te kunnen meten, heb je eerst een slimme inrichting van Google Analytics account nodig. Ook daarbij kan ik je als Google Analytics consultant bij helpen. Nieuwsgierig wat ik nog meer voor je kan betekenen? Neem contact op!

Waarom werken met een Google Analytics specialist?

Bij Afdeling Online gebruiken we Google Analytics vaak als basis van onze diensten. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van deze tool? Ik omschrijf ze altijd als volgt:

  • Lekker meetbaar: in Google Analytics is alles, maar dan ook alles op je website meetbaar (mits je het goed inricht).
  • Doelen & funnels: je kan in Google Analytics gemakkelijk je doelen vaststellen en deze compleet inrichten.
  • Relevant: groepeer alle informatie die jij belangrijk vindt en waar jij van op de hoogte gehouden wil worden.
  • Alles in één: je kan al je verschillende marketingkanalen in één overzicht opnemen en meten.
  • Rapporteren: het is mogelijk om in Google Analytics met een dashboard te rapporteren en collega’s te updaten.

Aanpak

Google Analytics: stap voor stap

Ik neem dus eerst je website of webshop statistieken onder de loep. Op basis daarvan schrijf ik als Analytics consultant een advies waarmee ik de usability van je website kan verbeteren. Dit zijn de punten waarop ik mijn analyses loslaat:

  • 1. Algemene analyse

    Wat zeggen de algemene statistieken over jouw website? Denk aan: het aantal (unieke) bezoekers, pageviews en de bounce rate.

    1. Algemene analyse
  • 2. Social analyse

    Wil je graag inzicht in of je doelgroep gebruikmaakt van de social media buttons op je website? Dat kan ik als Google analytics expert meten.

    2. Social analyse
  • 3. Mobiele analyse

    Heb je een app en wil je de statistieken daarvan meten? Ook dat kan via Google Analytics.

    3. Mobiele analyse
  • 4. Conversie analyse

    Met Google Analytics kom je erachter hoeveel je bijvoorbeeld verkoopt of hoe vaak je contactformulier is ingevuld.

    4. Conversie analyse
  • 5. Advertentie analyse

    Ik kan je online advertenties koppelen aan je Google Analytics account om zo de prestaties van je advertenties te meten.

    5. Advertentie analyse
Jaap Schepers
Meten is weten, maar van te veel cijfers worden we gek! Daarom zijn we fan van less is more: weinig maar ontzettend relevante cijfers dus. Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg

Alles weten over Google Analytics?

Wil je zelf graag alle ins en outs leren van Google Analytics? Ik help je graag bij het inrichten van het account, het stellen van doelen en het interpreteren van je resultaten. Dit doe ik graag in een op maat gemaakte workshop. Geïnteresseerd in zo’n workshop? Neem dan contact op en samen prikken we een datum.

In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Klaar voor de start? Ik adviseer je graag over de inzet van Google Analytics voor jouw website of webshop. Neem direct contact op!

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220