Vraag & Antwoord

Google Ads: wat is er veranderd?

In Google Ads is het volgende veranderd:
– een naamswijziging van Google Adwords naar Google Ads.
– als marketeer krijg je meer mogelijkheden om headlines te variëren en meeromvattende teksten te schrijven.
– kleine ondernemers kunnen in enkele minuten een Smart Campaign opzetten en sommige aspecten van de optimalisatie van een campagne wordt geautomatiseerd door machine learning.

Wil je meer weten over deze veranderingen rondom Google Ads? Je kunt hieronder meer informatie vinden.

Google Ads legt de nadruk op kleinere ondernemingen

Google heeft de volgende nieuwe merken in leven geroepen om het toenemende gebruik van meerdere apparaten en kanalen door de consument beter te ondersteunen: Google Marketing Platform, Google Ad Manager en Google Ads. Via Google Ads kunnen marketeers, net als daarvoor bij Google Adwords, nog steeds eenvoudig online advertentiecampagnes kopen op alle platformen van Google (zoals Youtube, Google Play en Google Search) en haar partners. Wat is dan het verschil? Google Ads richt zich nadrukkelijker op kleinere ondernemingen.

Smart Campaigns van Google Ads

Google Ads introduceert Smart campaigns, een nieuwe, geautomatiseerde advertentiedienst waarmee marketeers of ondernemers in enkele minuten een nieuwe campagne kunnen creëren. Voor het opzetten van een Smart Campaign kun je een doel kiezen. Vervolgens genereert Google aan de hand van de door jouw aangeleverde teksten en reeds opgebouwde data, online advertenties die gericht zijn om jouw campagnedoel te bereiken.

Meer variatie in headlines bij Google Ads

Google Ads biedt een nieuwe uitgebreide tekstadvertentie, die twee keer zo groot is dan in Google Adwords, een 3e headline (titel) bevat en twee keer 90 tekens aan omschrijving bevat (voorheen was dit één keer 80 tekens). Hierdoor kan de marketeer in Google Ads meer variatie in headlines aanbrengen en meeromvattende beschrijvingen opstellen.

Wil je meer weten over veranderingen in Google Ads in 2018? Onze Google Ads Specialist legt je meer uit over dit onderwerp.

Machine Learning

Machine learning houdt in dat software patronen kan herkennen in verzamelde data, met als gevolg dat het systeem zelfstandig taken kan gaan uitvoeren. Binnen Google Ads en Smart campaigns speelt machine learning een belangrijke rol in het automatiseren van sommige aspecten van de optimalisatie van een campagne.

Wil je meer weten over Google Ads?

Wij kunnen je ook meer vertellen over andere vormen van SEA. Neem contact met ons op voor een gesprek!

Contact
In contact komen?

Jaap staat voor je klaar!

Wil je graag kennismaken met jouw nieuwe Afdeling Online?

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht