website consultant

Website consultant Dirk

Hallo! Mijn naam is Dirk en ik werk als website consultant bij Afdeling Online. Heb jij een website en is deze toe aan verbetering? Ik duik graag in je website statistieken in Google Analytics, zodat ik op basis daarvan aanbevelingen kan doen met betrekking tot website optimalisatie. Ik geef jou en je webbouwer praktische adviezen over hoe je tot een rendabele, funnel geoptimaliseerde website komt. Als website expert breng ik je customer journey (on-site) in kaart. Ook bekijk ik hoe goed je website het al doet op gebied van SEA en SEO (off-site). Kortom, de gehele website optimalisatie neem ik voor je uit handen!

Website Consultant

Van alle markten thuis

Voordat ik begin met de website optimalisatie, kijk ik kritisch naar de technische en inhoudelijke inrichting van je website. Ook doe ik een usability onderzoek waarbij ik, naast gebruiksvriendelijkheid, allerlei website functionaliteiten onder de loep neem. Als conversie specialist bepaal ik samen met jou waarop we ons focussen tijdens de website optimalisatie. Bijvoorbeeld: wat zijn je belangrijkste KPI’s en welke conversiedoelen heb je? Op basis hiervan richt ik Google Analytics in en zorg ik dat jij altijd mee kan kijken in de website statistieken. Wil je een overzichtelijk, op-maat-gemaakt dashboard waarop je live statistieken kan zien en deze gemakkelijk met je collega’s kan delen? Zo’n dashboard in Google Data Studio richt ik graag voor je in. Neem snel contact met me op!

Website expert inschakelen?

Als jouw website consultant analyseer ik je website op onbenutte kansen. Zo’n website analyse bestaat meestal uit:

  • Usability onderzoek: ik beoordeel de gebruiksvriendelijkheid van je website en ben kritisch op de functionaliteiten van je website.
  • A/B testen: tijdens de website optimalisatie test ik als website consultant zowel met vormgeving als met tekst. Denk daarbij aan knoppen, afbeeldingen, call to actions en knoppen.
  • Landingspagina’s inrichten: aan de hand van het usability onderzoek en het A/B testen geef ik advies over aan te maken landingspagina’s en over hoe deze het best ingericht kunnen worden.
  • SEO (Search Engine Optimization): bij website optimalisatie hoort ook het herschrijven van webteksten, zodat je beter wordt gevonden in de zoekmachine.
  • SEA (Search Engine Advertising): daarnaast geef ik je ook advies over het adverteren in de zoekmachine, zodat je meer websitebezoekers genereert.

Dirk Schraven
De website statistieken op de juiste manier interpreteren en op basis daarvan blijven testen. Dat is wat mij betreft website optimalisatie. Dirk Schraven - Online Marketeer
Aanpak

Website optimalisatie: stap voor stap

Mocht je in zee gaan met mij als website expert, dan doorlopen we de volgende stappen:

  • 1. KPI’s en conversiedoelen bepalen

    Waarop wil je sturen? Ofwel: welke acties van websitebezoekers wil je meten?

    1. KPI’s en conversiedoelen bepalen
  • 2. Inrichten Google Analytics

    Om de vastgestelde KPI’s en conversiedoelen te kunnen meten, richt ik je Google Analytics dashboard in met targets en funnels.

    2. Inrichten Google Analytics
  • 3. Nulmeting

    Wat zijn de cijfers vóórdat we beginnen met de website optimalisatie? Deze leggen we vast in een nulmeting, zodat we na afloop het effect van de website optimalisatie kunnen meten.

    3. Nulmeting
  • 4. Usability onderzoek

    Tijdens dit proces ben ik kritisch op je website. Hoe de gebruiksvriendelijkheid van je website kan verbeteren staat in het usability onderzoek centraal.

    4. Usability onderzoek
  • 5. A/B testen

    Als website expert ga ik aan de slag om de website continu te optimaliseren door middel van A/B testen.

    5. A/B testen
  • 6. Maandelijks rapporteren

    De vorderingen van het website optimalisatie traject rapporteer ik maandelijks aan je.

    6. Maandelijks rapporteren

Word zelf website expert!

Wil je meer leren over het optimaliseren van je website? Dat kan! Tijdens een (op-maat-gemaakte) workshop geef ik je allerlei praktische tips en informatie, zodat jij zelf een website expert wordt. We stippen tijdens de workshop veel uiteenlopende online marketing onderwerpen aan. Denk hierbij aan SEO, SEA, Google Analytics, social marketing, content marketing, e-mailmarketing. Geïnteresseerd in zo’n workshop? Neem snel contact op en dan prikken we een datum!

In contact komen?

Dirk staat voor je klaar!

Sta je te popelen om samen te werken met een website expert? Neem dan snel contact op!

Dirk Schraven Online Marketeer

Stuur Dirk een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220