Conversie

Conversie optimalisatie door Dirk

Hoi! Mijn naam is Dirk en ik ben binnen Afdeling Online gespecialiseerd in conversie optimalisatie. Anders gezegd: ik kan je helpen aan een rendabele website of webshop. Ik zorg ervoor dat je website of webshop funnel geoptimaliseerd is en goed scoort, zowel on-site als off-site. Als conversie optimalisatie expert doe ik bijvoorbeeld on-site onderzoek naar hoe de customer journey van je (potentiële) klanten eruit ziet. Heb je hulp nodig voor off-site conversie-optimalisatie? Ik geef je graag advies en training over onder andere SEO en SEA. Kortom: wil je (nog) meer rendement genereren rondom je online activiteiten? Ik ben je man!

Scoor met je website of webshop!

Bij conversie-optimalisatie draait het om het behalen van een vastgesteld doel. Zo’n doel kan onder andere een rendabele transactie of lead zijn. Als ik aan de slag ga met conversie optimalisatie houd ik de conversie statistieken nauwlettend in de gaten in Google Analytics. Op basis van de conclusies die ik daaruit trek, stuur ik continu bij. En ben je benieuwd via welke kanalen je website- of webshop bezoekers binnen komen? Dat kan ik precies bijhouden in Google Analytics. Mits Google Analytics op de juiste manier is ingericht natuurlijk… Ook dat kan ik voor je betekenen. Neem snel contact op! 

Conversie optimalisatie bureau inhuren?

Tijdens de conversie optimalisatie analyseer ik je website/webshop van A tot Z. Ik vertel je wat de sterke en zwakke punten zijn en geef praktische adviezen. Benieuwd waar zo’n conversie optimalisatie traject uit bestaat? Bekijk hieronder de eventuele onderdelen:

  • Usability traject: hoe gebruiksvriendelijk is jouw website/webshop? Terwijl ik dat onderzoek neem ik alle functionaliteiten onder de loep.
  • Landingspagina’s inrichten: na het usability onderzoek en het A/B testen geef ik advies over je eventuele landingspagina’s en het herinrichten hiervan.
  • A/B testen: welke koppen, subkoppen, call-to-actions, afbeeldingen, knoppen en teksten werken het best? Dat ga ik onderzoeken tijdens het A/B testen.
  • SEO: wanneer ik aan de slag ga met SEO, word je organisch beter gevonden in de zoekmachine. Dat zorgt er dan weer voor dat je conversies een boost zullen krijgen.
  • SEA: ook als het gaat om zoekmachine adverteren geef ik je graag advies hoe je de meeste leads kan genereren.

Dirk Schraven
Conversie optimalisatie draait om het juist interpreteren van je website statistieken en op basis daarvan testen, testen en nog eens testen. Dirk Schraven - Online Marketeer
Aanpak

Conversie optimalisatie: stap voor stap

Denk je erover om een conversie optimalisatie bureau in te schakelen zoals Afdeling Online? Een conversie optimalisatie traject ziet er dan als volgt uit:

  • 1. Conversiedoelen bepalen

    Welke conversies gaan we meten? Denk bijvoorbeeld aan: toevoegen aan winkelmandje, inschrijven voor de nieuwsbrief, contactaanvragen, etc.

    1. Conversiedoelen bepalen
  • 2. Inrichten Google Analytics

    Om bij te kunnen houden in hoeverre we de conversiedoelen behalen en via welke kanalen, richt ik Google Analytics in met targets en funnels.

    2. Inrichten Google Analytics
  • 3. 0-meting

    Om te kunnen meten wat het uiteindelijke effect is van mijn conversie optimalisatie, zullen we eerst een nulmeting doen voorafgaand aan het traject.

    3. 0-meting
  • 4. Gebruiksvriendelijkheidsonderzoek

    Op basis van de nulmeting ga ik na in welk opzicht de usability verbeterd kan worden. Natuurlijk met een hogere conversieratio als doel.

    4. Gebruiksvriendelijkheidsonderzoek
  • 5. A/B testen

    Een goede manier van conversie optimalisatie is A/B testen. Dan onderzoek ik hoe je website/webshop het best ingericht kan worden.

    5. A/B testen
  • 6. Rapportage

    Elke maand ontvang je een rapportage in je mailbox. Daarin vind je de vorderingen van het conversie optimalisatie traject.

    6. Rapportage

Conversie optimalisatie zelf uitvoeren?

WIl je zelf meer leren over conversie optimalisatie? Dat kan! Volg een op maat gemaakte workshop van conversie optimalisatie bureau Afdeling Online. Voorafgaand aan deze workshop bekijken we je website/webshop met een kritische blik. Ook kijken we naar de online activiteiten van je concurrenten. Op basis daarvan geef ik je praktische tips en strategisch advies, zodat je zelf aan de slag kan met conversie optimalisatie. Heb je hier interesse in? Neem gerust contact op voor meer informatie.

In contact komen?

Dirk staat voor je klaar!

Ben je er klaar voor? Graag vertel ik wat ik voor je kan betekenen op gebied van conversie optimalisatie voor jouw website of webshop. Neem direct contact op!

Dirk Schraven Online Marketeer

Stuur Dirk een bericht

Of bel met ons kantoor
0492-700220