workshop SEO SEA remarketing

Workshop tweedaagse op Maastricht University

Voorjaar 2017: Jaap mocht een tweedaagse workshop op maat verzorgen voor de studenten van Maastricht University – School of Business and Economics. Niet zo maar studenten, maar marketing seniors die tijdens een online marketing week de verdieping wilden zoeken. ‘Een eer’ zei Jaap trots nadat hij de vraag kreeg of hij gastdocent wilde zijn. Want dit is zeker een bijzondere workshoplocatie!

Jaap Schepers
Een goede sfeer, een niveau dat op peil was en een zeer interactieve sessie. Ik kijk terug op een geslaagde workshop tweedaagse!
Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg
1

De opdracht

17 & 19 mei stonden geheel in het teken van Zoekmachinemarketing en Remarketing. Aan de hand van veel praktische opdrachten, tips en tools nam Jaap de studenten stap voor stap mee in de wereld van online marketing. Hij wist de studenten te inspireren en nieuwsgierig te maken met best practices uit zijn eigen portfolio. En dat alles met het doel om de cursisten te ondersteunen met het strategisch denkproces, het vergroten van de zichtbaarheid in de zoekmachine en het bereiken van de doelgroep middels remarketing. Hieronder lees je wat er precies aan bod kwam tijdens deze tweedaagse workshop op maat.

Dag 1: Zoekmachinemarketing

De eerste workshopdag ging over twee onderwerpen, namelijk betaald én onbetaald (organisch) in de zoekmachine terechtkomen. Jaap hielp de cursisten op weg met een zoekmachine marketing strategie. Hij vertelde ze hoe je topposities in Google krijgt en hoe je het best een zoekmachine geoptimaliseerde tekst schrijft. Termen die de cursisten tijdens deze eerste workshopdag ook niet meer zullen vergeten zijn: domain authority, keyword research en linkbuilding. Na een hele nuttige kennissessie zit de dag erop. Op naar dag 2!

Jaap Schepers
Ik doe niets liever dan voor de groep staan en iedereen meekrijgen in mijn enthousiasme over mijn vak.
Jaap Schepers - Directeur & Online Strateeg

Dag 2: Remarketing

Ken je dat? Je bent online op zoek naar schoenen en opeens poppen er overal advertenties op met daarin de schoen van jouw dromen. Dat heet remarketing. De tweede workshopdag stond geheel in het teken van het omturnen van potentiële klanten naar échte online verkopen. Dat doe je middels remarketing advertenties die je kan inzetten op kanalen als Facebook, YouTube en Google Shopping of via Affiliate Marketing. Ook tijdens dag 2 gaf Jaap de studenten ontzettend veel nuttige tips, tools en technieken mee, zodat ze direct zelf aan de slag konden. Ook toen Jaap over een aantal praktijkcases vertelde, begon het bij de studenten te kriebelen. We hebben zelfs al gehoord van een aantal studenten dat ze tips al in de praktijk hebben gebracht!

Zelf een online marketing workshop volgen?

Wil je zelf ook (meer) leren over zoekmachine marketing, remarketing of een heel ander online marketing onderwerp? We geven regelmatig workshops (bij jou op kantoor of hier in De Cacaofabriek) waarbij we in jouw organisatie en branche duiken en de meest relevante tips & tricks geven. Na het volgen van zo’n workshop kan jij aan de slag met bijvoorbeeld Adwords, SEO, Social Marketing, E-mailmarketing of één van de uiteenlopende online marketing onderwerpen. Wie weet tot ziens!

Social media

Deel deze case

Ook interesse in een workshop?

Bel Jaap!

Jaap staat voor je klaar.

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht