Skip to main content

Dynamisch dashboard voor Nooteboom Trailers

We zijn gestapt in de wereld van diepladers, aanhangwagens en trailers met een draagvermogen tot 200 ton. Nooteboom Trailers biedt namelijk innovatieve oplossingen voor uitzonderlijk wegvervoer. Denk dan aan silo’s, windmolenwieken en machines. Nooteboom verkoopt niet alleen enorme trailers, maar ook levensechte schaalmodellen. Rondom deze miniatuur trailers is zelfs een grote community ontstaan. En om deze community nóg groter te maken op beide websites, vroeg Nooteboom ons om online advies.

Adwords

SEO

Google Analytics

Nooteboom case dashboard
nooteboom logo

De opdracht

Online verder groeien op gebied van internationaal bereik, kwalitatieve leads en webshopverkoop. Dat was eind 2016 de ambitie van Nooteboom Trailers. Natuurlijk gingen wij direct aan de slag om deze ambitie waar te maken. We schreven een Plan van Aanpak waarin we de huidige online strategie onder de loep legden. Welke kanalen zet Nooteboom in, wat zijn de huidige prestaties en vooral: waarmee kunnen we een tandje sneller gaan? Benieuwd met welke kanalenstrategie we de next steps maakten? Lees snel verder!

"Afdeling Online heeft ons prima op weg geholpen in het verbeteren van de vindbaarheid van onze website en heeft ons daarnaast voorzien van de juiste tools om goed inzicht te krijgen en te houden in onze online prestaties."

Nooteboom Trailers

Adwords & SEO

De focus ligt voornamelijk op het trekken van kwaliteitsbezoekers naar de website en webshop. Betaald (SEA) én organisch (SEO). Stap 1 was het uitvoeren van een uitgebreid keyword research voor zowel SEA als SEO. Aan de hand van het SEA keyword research richtten we Google Shopping campagnes in. En naar aanleiding van de SEO zoekwoorden schreven we zowel Nederlandse als Engelse teksten. Wij weten nu dus alles over diepladers, semi-diepladers, opleggers, zwanenhalzen… ????

Meetplan

Natuurlijk willen we meten of SEA en SEO ook daadwerkelijk effect hebben. Daarom duiken wij maar al te graag in de bezoekerscijfers. Aan de hand van doelen, funnels, views en dergelijke hebben we Google Analytics volledig ingericht. Samen met Nooteboom Trailers hebben we een meetplan uitgewerkt waarin we de meest relevante KPI’s hebben opgesteld.

Dynamisch dashboard

Om de statistieken zo nauwlettend mogelijk in de gaten te houden, hebben we een dynamisch dashboard ingericht via Google Data Studio. In dit dashboard is de Analytics data altijd live en actueel. Daarnaast bleek het voor Nooteboom Trailers de perfecte manier om resultaten overzichtelijk te delen met het team. Via het dashboard heeft namelijk iedere afzonderlijke medewerker toegang tot resultaten die voor hem/haar relevant zijn.