Skip to main content

Zoekmachine- en social marketing voor Medians

Onderzoek naar nieuwe medicijnen en geneesmiddelen is noodzakelijk om de zorg een stap vooruit te helpen. Maar, voor farmaceutische bedrijven en onderzoekscentra is het steeds lastiger om proefpersonen te vinden. Daarom is het platform Medians in het leven geroepen: een plek waar jaarlijks meer dan 15.000 proefpersonen in contact komen met onderzoekscentra. En om Medians onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep, bouwden we samen aan een online marketing strategie.

SEA

SEO

Social marketing

medians logo

De opdracht

Geschikte proefpersonen vinden voor medische onderzoeken en werken aan de branding van het platform. Dat waren de opdrachten waarmee we aan de slag gingen. Ten eerste is een goede vindbaarheid in de zoekmachine natuurlijk key. Daarom hebben we een slimme SEA en SEO strategie bedacht en zetten we Medians in the spotlights op Facebook en Instagram.

"Bijzonder fijne samenwerking, mede doordat de klant een ruime kennis heeft van online marketing. En natuurlijk dragen we graag een steentje bij aan de verbetering van de gezondheidszorg!"

Mathijs Verhallen

SEA marketeer

Geprofessionaliseerde SEA strategie

Een goed begin is het halve werk. Daarom hebben we het Google Ads account van Medians volledig op de schop genomen en opnieuw opgebouwd, ingericht en geprofessionaliseerd. Conversies zijn bijvoorbeeld voortaan meetbaar, waardoor we veel beter kunnen sturen op kwaliteit. Het belangrijkste gevolg daarvan: een grote toename in aanmeldingen van proefpersonen uit Nederland, België en Duitsland. Score!

Scherpzinnige SEO-teksten

Ondertussen werkten we ook aan de organische vindbaarheid van Medians.nl. We hebben verschillende landingspagina’s opgezet met de meest scherpe teksten. Onze SEO-copywriters doken in het onderwerp en schreven informatieve content die – door middel van relevante keywords – óók nog eens goed gevonden wordt. En vooral de synergie tussen SEA en SEO was vruchtbaar: op basis van de SEO-pagina’s richtten we de Google Ad-campagnes effectief in.

Branding, webverkeer en conversies via social

Social media bieden, naast SEA en SEO, ook veel kansen voor Medians. Deze lieten we natuurlijk niet onbenut! Via Facebook en Instagram richtten we ons op potentiële proefpersonen in Nederland, België en Duitsland. Iedere grootschalige campagne richtten we in volgens de drie fasen: branding → websiteverkeer → conversies (aanmelden als proefpersoon óf inschrijven voor de nieuwsbrief). Retargeting was hierbij het codewoord! Naast de social campagnes voor Medians, hebben we ook campagnes gedraaid voor de klant van de klant 😉. We hebben namelijk via Facebook en Instagram campagne gevoerd om proefpersonen te vinden voor een specifiek medisch onderzoek.

De scores!

En, is het werven van proefpersonen voor medische onderzoeken een succes?