Online marketing Social SEO en SEA

Online marketing voor CheerIoT

Stel je voor: vanaf 1 plek kun je het energieverbruik van al je apparaten in je huis beheren. Met één klik kun je zien wat het verbruik is van je koffiemachine op je mobiel. Het lijkt een droom. Maar nee, het is echt! CheerIoT maakt dit allemaal mogelijk. CheerIoT heeft een SIM kaart ontwikkeld die je kunt monitoren via een dashboard. In dit dashboard kun je zelf real-time SIM kaarten, beheren, monitoren en beveiligen. Zo heb je de touwtjes zelf in handen, waar ter wereld je ook bent.

CheerIoT wil met dit nieuwe, unieke product de connectiviteitsmarkt in West-Europa veroveren. Daarom hebben zij ons gevraagd om de online marketing campagnes rondom de lancering van dit product te verzorgen. Wil je weten hoe Afdeling Online dit product online een spetterende start heeft gegeven? We vertellen er meer over in dit artikel.

De opdracht

We zijn begonnen met een marketingstrategie met Google Ads, SEO en social marketing op Facebook en Linkedin. Daarnaast hebben we advies gegeven over de sitestructuur en de landingspagina’s. Een voorbeeldje: we hebben een wireframe voor de SEO landingspagina’s ontwikkeld, zodat CheerIoT alle persona’s op de juiste manier aanspreekt. We hebben doelgroepen geïdentificeerd, een slimme kanalenmix samengesteld en campagnes op basis van de consumer journey opgezet. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan!

In de aanloop van de lancering van de nieuwe SIM kaarten met dashboard, zijn we een countdown campagne gestart via Facebook, Linkedin en Adwords. Vervolgens hebben we een campagne ingezet die CheerIoT’s nieuwe product introduceert bij startups. De gratis testkits gingen als warme broodjes over de counter!

Lancering van ons nieuwe product was heel goed, we hebben veel mainstream media aandacht gehad en al best veel aanvragen. Zelfs een mooi contact naar aanleiding van de Facebook ads.
Joachim de Wild

Een testkit speciaal voor start-ups

Het team van CheerIoT is enorm gedreven om hun product tot een succes te maken. Hun enthousiasme werkt aanstekelijk: wij waren binnen de kortste keren net zo enthousiast. Het was daarom extra leuk om bij de campagne dit product tastbaar aan het publiek aan te kunnen bieden. Namelijk met een gratis pakket met SIM kaarten en dashboard. We hebben er een prachtige campagne van gemaakt en met groot succes!

Dirk Schraven
‘Het team Cheeriot was gedreven om dit mooie product op de markt te brengen. Hun enthousiasme werkte aanstekelijk!’ Dirk Schraven - Senior Online Strateeg

Aan de slag!

Voor deze klant zijn we aan de slag gegaan met ons recept voor succes: Google Ads, SEO, en social media campagnes.

Social media

Deel deze case

Ook interesse in Google Grants?

Bel Jaap!

Jaap staat voor je klaar.

Jaap Schepers Directeur & Online Strateeg

Stuur Jaap een bericht