The Bamboovement klaar voor de toekomst met duurzame webshop

The Bamboovement maakt natuurlijk genieten voor een schone wereld bereikbaar. Dat doet de webshop onder meer met de verkoop van natuurlijke, milieuvriendelijke cosmetica. Weg met dat plastic en die schadelijke chemicaliën – precies zoals dat past bij de tijd van nu. Daar moeten meer mensen van weten!

Webshop

Development en UX

Linkbuilding

Bamboovement website on iMac

De opdracht

Opgezet door twee jonge, slimme entrepreneurs die goed in de smiezen hadden wat groene klanten zoeken, groeide The Bamboovement al snel na oprichting uit haar eerste jas. Tijd voor de next step: een super vet én goed werkend e-commerce platform. Met de mogelijkheid om abonnementsvormen aan te bieden en uit te breiden naar sales voor de zakelijke markt. Dat is waar we The Bamboovement in zeer korte tijd aan hielpen. 

Innovatie was hard nodig: zowel op het vlak van online marketing als op het gebied van user experience en gebruikersfunnel optimalisatie. Inmiddels staat er een webshop waar we meer dan trots op zijn: de organische vindbaarheid nam met honderd procent toe, bezoekers bleven gemiddeld langer op de webpages en het aantal bounces nam flink af. The Bamboovement is ready to conquer the world!

“Afdeling Online heeft alle benodigde expertise, gebundeld in één team: van marketing tot en met development - voor alles konden we bij hen terecht. Dat maakte hen ook de meest geschikte partij voor deze klus. In het design hielden ze meteen rekening met onze wensen op het gebied van online marketing en groei.

In korte tijd heeft Afdeling Online ons verhaal super treffend neergezet. Dat zien we terug in Google Analytics en we horen het van onze klanten. We zijn ontzettend tevreden, dus!”

Joshua van den Hurk

Oprichter The Bamboovement

E-commerce waar je u tegen zegt

De usability van e-commerce platform The Bamboovement – zowel backend als frontend – stond hoog op onze to-do lijst. Omdat het bedrijf al gebruik maakte van een open source systeem, zijn we hiermee verder gegaan. Op basis van UX onderzoek en onze ervaring met vergelijkbare e-commerces kwamen we tot een design dat naadloos aansloot op het verhaal van The Bamboovement. Dat zat ‘m in kleurgebruik en stijl, maar ook in het duidelijker profileren van de unieke waarden en USP’s op hun website.

Optimale user experience

Bovendien optimaliseerden we de gebruikersfunnel, zodat prospects voortaan zo logisch mogelijk door de webshop heen zouden lopen. Met als doel: betere klanttevredenheid, hogere conversie en minder bounces. 

The Bamboovement is een snelgroeiende, ambitieuze onderneming. Daar past een flexibel en makkelijk uit te bouwen e-commerce platform bij. Bijvoorbeeld voor uitbreiding naar de zakelijke markt, slimme content campagnes en nieuwe abonnementsvormen. Dat is dan ook precies wat we hier opleverden. Ready, set: go!

Bamboovement website winkel pagina's
Dirk aan het werk

Goed gelinkt!

Bovendien keken we kritisch naar linkbuilding. Als je een nieuwe website inricht, ben je misschien geneigd om alle bestaande url’s aan te passen. Bijvoorbeeld door ze korter of logischer te maken. Vanuit een online marketing point of view is dat vaak geen goed idee. Door bestaande linkjes aan te passen, verlies je de geschiedenis die je zorgvuldig in Google hebt opgebouwd. Dat gold ook voor The Bamboovement. De meeste linkjes hielden we daarom hetzelfde. Andere url’s in de oude webshop waren juist weer te algemeen. Daar deden we wél een aanpassing, zodat ze beter aansloten op de door klanten in Google gebruikte zoektermen.

"De samenwerking met The Bamboovement was prettig. Twee kritische ondernemers, die goed wisten wat ze wilden, maar die net zo goed openstonden voor onze adviezen. Samen hebben we voor de strakke, toffe webshop gezorgd die er nu staat. Juist omdat we meteen ook nadachten over linkbuilding en het verwerken van de juiste zoekwoorden, is The Bamboovement klaar voor de toekomst."

Dirk Schraven

Senior online strateeg bij Afdeling Online

Power to the photo

Tandenborstels van bamboe, zeepjes met prachtige, natuurlijke ingrediënten, toilettassen van duurzaam kurk. The Bamboovement biedt erg mooie producten, en hun klanten mogen daarvan weten! In het design ruimden we veel plek in voor perfecte productfoto’s + visuals van waarden en USP’s. Ook adviseerden we de klant over het algehele beeldplan, en over het soort foto’s dat goed bij de nieuwe website paste. The Bamboovement kon op basis hiervan zelf met fotografie aan de slag.

Meer weten?

Neem contact op met Jaap Schepers.

Stel je vraag aan Jaap

De scores!

De filosofie van The Bamboovement dragen we een warm hart toe. Meer dan blij zijn we dan ook met het eindresultaat.